[xp] firewall start te laat

Pagina: 1
Acties:

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
Als ik mijn computer opstart is de firewall (sygate personal) de laatste van de programma's die opstart, wat tot gevolg heeft dat hij geen ip adres heeft kunnen krijgen, en dat ik altijd naderhand een nieuwe ip adres moet aanvragen bij de dhcp server...... grr

iemand een geniale ingeving?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zet de snelkoppeling erna in autoexec.bat, je register (HKCU en HKML) en in je startup, en kijk of ie bij 1 van deze mogelijkheden wel snel genoeg laadt :)

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb ik met kerio onder xp ook gezien. Je zou natuurlijk ook je kabel uit je pc kunnen laten zodat je pas online komt nadat sygate is gestart 8)7

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-03 14:47

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

sdomburg schreef op 21 december 2003 @ 21:35:
Zet de snelkoppeling erna in autoexec.bat, je register (HKCU en HKML) en in je startup, en kijk of ie bij 1 van deze mogelijkheden wel snel genoeg laadt :)
Het is HKLM schat ;)

Ik heb het hier met Kerio wel dat hij laat laadt, maar ja, ik heb persoonlijk geen probs met het krijgen van een IP.
Telkens netwerk in- en uitpluggen na het opstarten lijkt me natuurlijk geen doen, evenals softwarematige oplossingen. Te omslachtig. Laadt je firewall al tijdens het starten van Windows of staat hij in je Opstarten map?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Firedeamon?
Dan draai ie als een service en zal ie eerder opstarten.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op 21 december 2003 @ 21:32:
Als ik mijn computer opstart is de firewall (sygate personal) de laatste van de programma's die opstart, wat tot gevolg heeft dat hij geen ip adres heeft kunnen krijgen, en dat ik altijd naderhand een nieuwe ip adres moet aanvragen bij de dhcp server...... grr

iemand een geniale ingeving?
Als je makkelijk wil doen script je er gewoon een batchje achteraan met een ipconfig /renew. (quick en dirty but does the job)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 08:51 ]

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-02 14:55
Teruggaan naar versie 5.1 :Y)

Serieus, ik had dezelfde problemen, en volgens het forum van Sygate zit er een bugje in versie 5.5. Na teruggaan naar versie 5.1 deed alles het weer prima.

klik

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:38
ja maar het is vast niet voor niets dat er een versie 5.5 is, lijkt me. Dat batch file-tje ga ik maar eens aanmaken wat mashman aangeeft, dat vind ik wel een goede ;)

Als een service starten ga ik ook proberen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Jammer dat Sygate Personal Firewall door Symantec's overname is gekilled :'(

Ik heb nog een laatste versie 5.6(?) van deze firewall geinstalleerd en ook bij mij start die nu als laatste op in XP SP2. Van te voren start mijn p2p IP blocker Protowall op en die signaleert al machines die met mijn pc connectie proberen te maken...ik vraag mij af of mijn firewall dan al actief is??? Hoe kan ik de firewall als eerste laten opstarten? Ik dacht eerst als service, maar zag bij het toevoegen van services geen mogelijkheid om de smc.exe (=sygate personal firewall?) te linken. Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor het advies.
Pagina: 1