Toon posts:

[ADSL] computer blijft verbonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik hier een tiscali-ADSL aansluiting. Om eea aan de praat te krijgen heb ik de Zyxel 650H modem/router erbij gekregen.

Nadat ik alles binnen heb gekregen werkte alles eigenlijk binnen no-time.

Er is echter 1 kleine maar, en ik weet dus niet of dat op te lossen is, of wat ik er mee moet.

Hier staan namelijk 3 PC's die gebruik maken van deze ADSL verbinding via de Zyxel router. Alle drie hebben ze een goede verbinding. Echter, als ik mijn PC uit zet dan blijft de netwerkverbinding actief. Zowel de leds op de router als op mijn netwerkkaart blijven oplichten. Terwijl dit op de andere PC's niet het geval is.

Ik heb met een tester alle netwerkverbindingen al getest, en die zijn allemaal goed, dus daar kan het niet in zitten.

Dan blijven er voor mij twee opties over. Mijn PC heeft namelijk als enige WinXP draaien (de andere zijn Win2k). Maar hierover kan ik niets vinden.
Een andere optie zou zijn dat er iets mankeert aan mijn PC, maar dat lijkt me ook een beetje vreemd.

Wie o wie kan hier iets nuttigs over zeggen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

is geen gek gedrag je kan eventueel kijken of Wake On Lan aanstaat

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als netwerkkaart blijft knipperen, staat óf je computer niet uit, óf je netwerkkaart werkt stand alone. Zoek eens tussen de opties van je netwerkkaart of daar iets dergelijks bijstaat. Verder kan je je computer bij het uitzetten (via stekkerdoosknop oid.) gewoon van de stroom afhalen.

Verwijderd

als het goed is kan je pc niet in standby, want dat word veroorzaakt door je netwerkkaart die niet uit kan. Dat is een instelling in windows. De netwerkkaart gaat niet uit. Waarschijnlijk als je de stekker van de pc uit het stopcontact trekt brand het lampje niet meer

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je voeding geeft continu stroom af aan je moederbord om nodige componenten te kunnen voeden, waarvan de netwerkkaart er 1 is.
De reden dat deze gevoed moet worden is vanwege de Wake On Lan functie, en dan klopt het idd dat de lampjes op de router en op je netwerkkaart blijven branden omdat ze continu een "verbinding" houden.
Dit kan verders geen kwaad naar mijn weten, dus je kan het makkelijk zo laten zitten zonder eventuele problemen te krijgen.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]