Onderstaande code is onderdeel van een cookiecrumb script. De output is bijvoorbeeld:
electronica > computers > desktops
Ik zit nu met het probleem dat het laatste element dat door deze loop wordt gehaald, geen link moet worden.
Mijn vraag is: hoe weet ik wanneer ik het laatste element door de loop haal? Ik heb al gedacht aan iets in de zin van (pseudo):
Ik heb alleen moeite dit logisch te construeren. Kan iemand mij op weg helpen?
P.S. (Vooral voor de moderators) Dit is de tweede vraag die ik vandaag op dit forum stel. Omdat ik mijn vragen opspaar. Uiteraard maak ik er hier geen gewoonte van
Ben al onderweg naar W&G om op mijn niveau mensen te helpen
electronica > computers > desktops
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $qid = db_query("SELECT parent_id, name FROM categories WHERE id = $id"); while (db_num_rows($qid)) { list($parent_id, $name) = db_fetch_row($qid); $name = "<a href='$CFG->wwwroot/browse.php?id=$id'>$name</a>"; } |
Ik zit nu met het probleem dat het laatste element dat door deze loop wordt gehaald, geen link moet worden.
Mijn vraag is: hoe weet ik wanneer ik het laatste element door de loop haal? Ik heb al gedacht aan iets in de zin van (pseudo):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| $qid = db_query("SELECT parent_id, name FROM categories WHERE id = $id"); $aantal = db_num_rows($qid); $laatste = db_num_rows($qid) - 1; while (db_num_rows($qid)) { if $laatste element { $name = "$name"; } else { list($parent_id, $name) = db_fetch_row($qid); $name = "<a href='$CFG->wwwroot/browse.php?id=$id'>$name</a>"; } } |
Ik heb alleen moeite dit logisch te construeren. Kan iemand mij op weg helpen?
P.S. (Vooral voor de moderators) Dit is de tweede vraag die ik vandaag op dit forum stel. Omdat ik mijn vragen opspaar. Uiteraard maak ik er hier geen gewoonte van
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."