Toon posts:

[AD] WAN verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben op ons kleine netwerk (25 users) een Active Directory geinstalleerd.
Alles werkt perfect tot nu toe.
Nu hebben wij ook een 2e locatie (12 users)welke met een 256k lijn verbonden is met ons kantoor.

Het is nu de bedoeling dat deze ook in de active directory wordt opgenomen in hetzelfde domein en door OU gescheiden is.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, door de 2e server ook een DC te maken en te laten repliceren met Server1 of de users op de 2e locatie bij Server1 te laten inloggen en Server 2 als file server ed te gebruikenen dus geen DC te maken :?

Server1:
WINDOWS 2000 server
DHCP,DNS,DC,data

Server2:
Windows 2000 server
iig. DNS,DHCP,Data

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-01 19:26
De beste optie is denk ik Server2 ook als DC te configureren. Ik neem aan dat server2 op lokatie2 staat. Het voordeel is dan ook dat gebruikers ook in kunnen loggen als de lijn het om een of andere reden het niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
snoopy schreef op 21 december 2003 @ 20:15:
De beste optie is denk ik Server2 ook als DC te configureren. Ik neem aan dat server2 op lokatie2 staat. Het voordeel is dan ook dat gebruikers ook in kunnen loggen als de lijn het om een of andere reden het niet doet.
Da's idd een voordeel, maar brengt het repliceren niet veel data traffic met zich mee?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 20:38:
[...]

Da's idd een voordeel, maar brengt het repliceren niet veel data traffic met zich mee?
hangt van een aantal faktoren af, hoeveel verandering zijn er gemiddeld in AD gedurende de dag?

en je kan natuurlijk altijd je replicatie op andere uren instellen ('s nachts ofzo)

A wise man's life is based around fuck you

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat jij nodig hebt zijn sites.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:06
Zowieso een 2e DC neerzetten; het replicatieverkeer zal geen enkel probleem zijn met een paar useraccounts (alleen de wijzigingen worden tenslotte gerepliceerd).

En zoals gezegd: door je sites binnen AD op de juiste manier te configureren hou je heel veel verkeer binnen je subnetten.

[ Voor 29% gewijzigd door StevenK op 21-12-2003 22:10 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Ik krijg nou niet echt de indruk dat je zelf wat vooronderzoek gedaan hebt. Als netwerkbeheerder moet je hier toch in ieder geval zelf een idee over hebben en al research hebben gedaan. Ik zie echter gewoon een vraag zonder eigen input.

Lees dit eens door:
http://www.microsoft.com/...ws2000serv/deploy/add.asp
http://www.microsoft.com/...serv/proddocs/Default.asp
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.