Virus of iets anders ?

Pagina: 1
Acties:

• Speedy Computer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:52
Hallo Tweakers

Ik zit met een serieus probleem waar ik me geen raad meer op weet. Ik heb geen flauw idee waar het vandaan komt of het het is er is gekomen. Zogauw ik mijn PC bij mijn vriendin op het netwerk aansluit gebeurt er iets op de PC. Er komt in de c root een bestand te staan : Program en is 1.111.824 k groot, het word steeds groter. We draaien Norton 2004 met alle updates en als OS windows 2000 sp4. We hebben ook Spybot software gedraait maar die gaf ook niks weer :'( . Zodra het bestand op je HD staat en je start de computer opnieuw op krijg je het volgende scherm in beeld :

http://members.brabant.chello.nl/~m.vanrijt/foutmelding.jpg

Weet iemand waar dit vandaan komt ???

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik had dit ook, wat staat er op je computer ??? En dat het ie opnieuw opstart is maybe idd een virus, bij mij was dat ook tegelijk met het uitvallen vanmijn Norton Autoprotect, hier was het geen virus iig.

• Speedy Computer
Hallo

Er staat Kazaa op , maar Norton staat alles nog aan zoals het hoort

Verwijderd

belangrijke data back-uppen en dan formatteren misschien een optie, ik zou zogauw niet weten hoe je het anders kunt veranderen ...

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
Speedy Computer schreef op 21 december 2003 @ 19:50:
Hallo

Er staat Kazaa op , maar Norton staat alles nog aan zoals het hoort
Zou als ik jou was Norton er even afhalen en een Kaspersky trial downloaden via www.kaspersky.com . Das tenminste een echte virusscanner. Norton wil nog wel eens wat door laten.

• Speedy Computer
Geen elke virusscanner is dan te vertrouwen als je op deze manier praat.

• Miki
Speedy Computer schreef op 21 december 2003 @ 20:12:
Geen elke virusscanner is dan te vertrouwen als je op deze manier praat.
Norton lover? Norton staat erom bekend, zie ook dit forum. Heel veel virus problemen zijn te wijten aan norton die toevallig een virus niet ontdekt. Kaspersky staat bekend om hun hoge detectie graad, en vind ook 9 van de 10 keer de virussen die norton niet vond.

Dit is al een heel goed voorbeeld: Varkens geluid bij alles wat ik aan click ? */

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 21-12-2003 20:16 ]

Verwijderd

1,1 GB? Dat is niet echt klein, apart.
Check de running processes/open ports/zut wat wordt opgestart eens op die bak van je vriendin.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 20:16 ]

Verwijderd

Deze melding kan in mijn ervaring het gevolg zijn van een stukke harddisk, of corrupte FAT, bijv door uitzetten terwijl hij aan het schrijven is, heb je al een diskcheck gedaan ?

Vermoedelijk is de oplossing om hem te poetsen ! (format c:)

8)7

• Speedy Computer
er word helemaal niks op gestart , en elke handeling die je doet blijkt nu dat het bestand steeds groter word

• Speedy Computer
Deze melding kan in mijn ervaring het gevolg zijn van een stukke harddisk, of corrupte FAT, bijv door uitzetten terwijl hij aan het schrijven is, heb je al een diskcheck gedaan ?

dan zou het betekenen dat elke computer die ja aansluit de HD kapot gaat?

dat lijkt me wel vreemd

formateren kan altijd, maar dat voorkomt niet dat je de oorzaak niet kent en het de volgende keer weer kan gebeuren.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Gebruik ff de quote en edit knoppen, dat houdt het allemaal wat overzichtelijker.

als je ctrl-alt-del doet, zie je bij processen dan rare dingen staan?? (en dan vooral in vergelijking met de situatie voordat je het netwerk aansloot??

Wat hangt er nog meer in het netwerk?? Ook andere PC gecontroleerd met spybot en ad aware??

[ Voor 17% gewijzigd door Spacecowboy op 21-12-2003 20:52 ]

HENG HENG

• Miki
Speedy Computer schreef op 21 december 2003 @ 20:44:

dan zou het betekenen dat elke computer die ja aansluit de HD kapot gaat?

dat lijkt me wel vreemd

formateren kan altijd, maar dat voorkomt niet dat je de oorzaak niet kent en het de volgende keer weer kan gebeuren.
Al kaspersky gedraait? Dan weet je zeker of je een virus hebt te ja of te nee.

• Speedy Computer
Ik ga het nu even proberen, laat zo wel weten wat hij er van zegt

Verwijderd

Miki schreef op 21 december 2003 @ 20:51:
[...]

Al kaspersky gedraait? Dan weet je zeker of je een virus hebt te ja of te nee.
Dat is wel erg kort door de bocht..
KAV is zeker goed, maar niet onfeilbaar.

Kaspersky fan? :P

Verwijderd

Er bestaat dus geen onfeilbaar antivirus programma, degene die dat denkt is of; ontzettend naief, of heeft geen verstand van computers.

• Speedy Computer
Kijk dit is nu eens een goed antwoord, ik ben het helemaal met je eens :*) _/-\o_

• Miki
Speedy Computer schreef op 21 december 2003 @ 21:16:
Kijk dit is nu eens een goed antwoord, ik ben het helemaal met je eens :*) _/-\o_
Nee niet naief maar, er is een HEEL GROOT verschil tussen Kaspersky en Norton. Tuurlijk het zal niet 100% zijn, maar is zeer matig in vergelijking met Kaspersky. Dus als Kaspersky niks vind, kun je bijna zeker er van uit gaan dat er geen virus is.

Trouwens, je kunt wel zogenaamd stoer lopen doen, maar jij zit met het probleem en je vraagt hulp aan ons.... snap je houding dan ook niet zo. Zoek het anders zelf uit :+ suc6 met Norton antivirus :o

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 21-12-2003 22:27 ]

Verwijderd

Goed voor degene die het dus echt niet begrijpt : als er een virus gemaakt word waar de eigenschappen niet bekend van zijn is een av programma ontoereikend.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 22:33 ]

• Miki
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 22:32:
Goed voor degene die het dus echt niet begrijpt : als er een virus gemaakt word waar de eigenschappen niet bekend van zijn is een av onbekend.
Ooit gehoord van heuristics? Blijkbaar niet :X

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
wat een OT ge-OH van "mijn p*k is groter" / "mijn AV is beter" zeg... :/

@TS: is je probleem nu al opgelost na online scans van diverse fabrikanten?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:08

Wildfire

Joy to the world!

Miki schreef op 21 december 2003 @ 22:34:
[...]

En ook heuristisch scannen geeft geen 100% garantie. Ook bij heuristisch scannen kan een virus nog door je beveiligsnet heen glippen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Miki
Wildfire schreef op 21 december 2003 @ 22:36:
[...]

En ook heuristisch scannen geeft geen 100% garantie. Ook bij heuristisch scannen kan een virus nog door je beveiligsnet heen glippen.
Maar dan word de kans zeer klein, aangezien een virusscanner zoals Kaspersky iedere dag word geupdate. Heus, een betere virusscanner bestaat denk ik niet!

Verwijderd

Miki schreef op 21 december 2003 @ 22:34:
[...]

Ja hoor blijft het feit dat bij welke av dan ook er nog altijd virussen er door slippen. Mijn punt is gewoon dat er geen 100% beveiliging bestaat als je av programma's gebruikt. Dit is overigens ook iets wat door de meeste av fabrikanten word toegegeven.

• Miki
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 22:39:
[...]

Ja hoor blijft het feit dat bij welke av dan ook er nog altijd virussen er door slippen. Mijn punt is gewoon dat er geen 100% beveiliging bestaat als je av programma's gebruikt. Dit is overigens ook iets wat door de meeste av fabrikanten word toegegeven.
Mijn punt is, is dat je als je gewoon een Kaspersky trial download en laat updaten. Daarna een systeemscan doet, je er 99,8% zeker van zijn dat ie als er virussen zijn deze ook pakt. Op dit forum zijn genoeg topics aanbod gekomen die dit ook bewezen hebben. Dat in theorie niet alles 100% kan zijn is duidelijk, maar proef ondervindelijk is op dit forum gebleken dat veel mensen met norton scanner een virus als nog hadden gekregen en die kaspersky gelukkig kon verwijderen.

Ik ga er ook voor de rest niet verder op in!

Verwijderd

Ik ook niet :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 22:39:
[...]

En door vendors dan niet?
Waar bestaat wel 100% beveiliging bij?
Er kan wel een 99,999% foolproof AV worden gemaakt, alleen vliegen de fp's je dan om de oren.

Maar wat is nu je punt? Geen enkele AV vangt alle malware, dus moeten we er maar geen gebruiken? Ik heb liever een AV dan dat ik alle files handmatig moet gaan napluizen..

Edit:
Wat laat op verzenden gemept :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 22:54 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 07:54
is d it niet gewoon je swapfile? of misschien hibernation file :? hoe heet het bestand?

Verwijderd

LiquidSmoke schreef op 21 december 2003 @ 22:53:
is d it niet gewoon je swapfile? of misschien hibernation file :? hoe heet het bestand?
Niet program iig :)

Verwijderd

Punt is dat dat je altijd voorzichtig moet zijn (met name met attachments) en verder doet het er niet toe wat voor av programma je gebruikt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Mike Jarod schreef op 21 december 2003 @ 22:35:
offtopic:
wat een OT ge-OH van "mijn p*k is groter" / "mijn AV is beter" zeg... :/

@TS: is je probleem nu al opgelost na online scans van diverse fabrikanten?
^^ I'm with stupid Mike Jarod: er zijn al best discussietopics over welke virusscanner beter of slechter is en dan met iets meer/betere argumenten :+
Dus denk liever even met de topicstarter mee ajb en ga in een ander topic hiermee verder, anders sneeuwt de vraag van de topicstarter zo onder :*

Ik kan me iets voorstellen bij de grootte; als je bij wijze van spreken 'copy foo.bla program files' doet, komt het niet meer in program files maar in dat bestand --> beetje bij beetje wordt het groot. Geen idee of dit het geval is maar zou best kunnen.

Maar om toch even de wat zaken langs te lopen vwb virussen oid.: welke processen draaien er op je PC, en wat zegt een programma als Filemon over welke processen schrijven naar het bestand?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Miki
Heeft de topic-starter ook naar deze topic gekeken... [rml][ virus] servudaemon en veel internet activiteit*[/rml]

Lijkt er op, zeker aangezien het bestand ook steeds groter word (misschien dat er iets word ge-upload)
Pagina: 1