Toon posts:

Asus P2L97 + Linux -> niet vanzelf afslaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n linuxserver tegenwoordig draaien op m'n oude trouwe P2-300. Werkt prima hoor, daar niet van. Maar in deze tijd van zuinig omgaan met energie en dergelijke wil ik m'n PC 's nachts vanzelf uit laten gaan. Om hem 's ochtends weer vanzelf te laten opstarten.

Moet kunnen, dacht ik, m'n P2L97 is z'n "modern" APM/ATX/weet-ik-wat ding, dus die slaat automatisch af als ik hem uitzet.

Mooi niet dus. Onder windows ging het altijd prima, maar als ik linux een halt toeroep eindigt dat bij de opmerking "system halted", maar afslaan ho maar.

Ben ik vergeten om iets in de kernel mee te compilen? Heb ik een incompatible bios? (1009 geloof ik). Of werkt dat grapje niet met het commando 'halt'? Wie weet er meer van dan ik?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Heb je Advanced Power Management wel mee gecompiled? APM dus.....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, uiteraard. Heb nu een optie gevonden die ik aan moeten zetten voor een buggy BIOS. Dat schijnt problemen als de mijne op te lossen.

Hopelijk heb ik een buggy BIOS (? :-) en werkt deze optie. Nou ja, ik ga maar eens compilen...

Verwijderd

Topicstarter
Helpt niets. Heel vreemd. Hij doet het niet en blijft het niet doen. Niemand suggesties?