Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Coolermaster Aerogate 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.coolermaster.c...+ALD-V02-UK+Aerogate%20II

een winkel bij ons in de buurt heeft deze liggen, en ik zou deze graag bestellen, alleen heb ik nog een paar vragen.

Er staat bij, en ook bij andere reviews: "monitoring 4 different important component temperature, and controlling all 4 corresponding fans at the same time"

Dus je kan 4temps laten weergeven. Dat is goed, maar dan staat er dat je de bijhorende fans kan regelen. Maar kan ik met die fancontroller ook niet gewoon men casefans regelen? Heb het antwoord niet gevonden, want overal op het net staat er tempssensors en de bijhorende fans.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 19:16 ]

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:37
die "bijbehorende fans" dat is er maar eentje als je die gebruikt heb je nog 3 kanalen over waarop je je fans kunt aansluiten

zie ook het bijbehorende topic :)

[rml][ FanControl] CoolerMaster AeroGate II[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik op die fancontroller men casefans aansluit, en die op het laagste zet. Gaat die coolermaster dan niet beginnen piepen ofzo omdat de fan te traag draait?

Dus normaal zou ik gewoon de 4tempsensors kunnenaansluiten (vb: CPU, HD, NortheBridge,RAM), en dan gewoon de fancontrollers op men case fans. ja?

Verwijderd

Ding gaat piepen als die geen of te hoge temp meet, je kan gewoon poorten vrij/los laten. Je kan ze dus gewoon op de laagste stand laten toeren, das geen probleem (mits je cpu niet te warm word!)

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:37
De Aerogate gaat piepen op het moment dat een fan uitvalt (dacht ik), maar als je hem gewoon op zijn laagst zet zal dit niet gebeuren...(althans het is me nog niet gebeurt :) )

Dus om kort te blijven: ja!

(Volgens mij kan je dit wel vinden trouwens ;) )

edit:
doh! speed me up scotty!

[ Voor 8% gewijzigd door Loogie op 21-12-2003 19:35 . Reden: te laat :( ]

Verwijderd

Topicstarter
owkeej, super, ga ik hem bestellen. de 4sensors overal op plakken, en de fancontroller op men casefans aansluiten.

thx voor de info

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:31:
Maar als ik op die fancontroller men casefans aansluit, en die op het laagste zet. Gaat die coolermaster dan niet beginnen piepen ofzo omdat de fan te traag draait?

Dus normaal zou ik gewoon de 4tempsensors kunnenaansluiten (vb: CPU, HD, NortheBridge,RAM), en dan gewoon de fancontrollers op men case fans. ja?
Kijk even voor de duidelijkheid, je krijgt een controller voor in een 5.25 bay. JE krijgt 4 temp sensors, een paar verlengkabels en wat molex 3pin naar 4 pin convertors.

Je kunt 4 kanalen regelen: Cpu, Hdd, Vga en Case, voor elk van deze is een temperatuur te zien voor de door jou bevestigde sensor, en je kunt de fan voltages regelen van 7 tot 12 volt.

Het ding gaat piepen als er een fan uitvalt of als de temperatuur te hoog wordt (volgens mij). Dat is bij 85 graden dacht ik

Heb je nog meer te vragen vraag maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:36:
[...]
Je kunt 4 kanalen regelen: Cpu, Hdd, Vga en Case, voor elk van deze is een temperatuur te zien voor de door jou bevestigde sensor, en je kunt de fan voltages regelen van 7 tot 12 volt.
4kanalen? spreek je dan over de temps? of over de ventilator? Mag ik die tempsensors niet plakken op men RAM dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:38:
[...]

4kanalen? spreek je dan over de temps? of over de ventilator? Mag ik die tempsensors niet plakken op men RAM dan?
ja 4 kanalen, 4x RPM voor vga, cpu, case en HDD. 4x temp, en 4x ventiatoren (kunnen ook meerdere fans op 1 kanaal, ik heb er 6 op staan :) )

je mag hem ook van mij kopen, ik vind het niet zon gewelding ding... Ik zoek een eenvoudige fan control, daar heb ik veel meer aan, ik vond dit onhandig, mocht je interesse hebben kan je me ff toevoegen op msn (ik verkoop hem voor 27,50, exclusief verzending, das dus 10 euro goedkoper, je krijgt hem compleet)

trouwes, wat bedoel je met : men RAM?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon die tempsensors op men CPU-koelblok plakken, op men RAM, op men Northbridge, en op men HD. En dan 3fans regelen. Namelijk men CPU fan, en 2 casefans.

Dit gaat perfect werken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:42:
ik wil gewoon die tempsensors op men CPU-koelblok plakken, op men RAM, op men Northbridge, en op men HD. En dan 3fans regelen. Namelijk men CPU fan, en 2 casefans.

Dit gaat perfect werken?
zeker, heb je interesse om mijn earogate te kopen ? Ik wil een gewone aerogate met alleen draaiknoppen.

Verwijderd

JA!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:44:
[...]

zeker, heb je interesse om mijn earogate te kopen ? Ik wil een gewone aerogate met alleen draaiknoppen.
Ik woon in Belgie, en bij ons kost da 40euro. Dus ik denk dat het een goeie zaak is :)

Toch bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:46:
[...]

Ik woon in Belgie, en bij ons kost da 40euro. Dus ik denk dat het een goeie zaak is :)

Toch bedankt
versturen naar belgie kan ook, is volgens mij een paar euro duurder, kan ej me in msn toevoegen, want deze posts zijn namelijk zinloos....

vroegahh@hotmail.com , bedankt

Verwijderd

Gaarne (ver)koop via MSN/ICQ/Mail etc verder afhandelen, daar is inderdaad het forum niet echt voor bedoeld ;)

Zie Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif voor profielinfo. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 20:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 20:00:
Gaarne via MSN/ICQ/Mail etc verder afhandelen, daar is inderdaad het forum niet echt voor bedoeld ;)
geef me dan aub zijn email :)

Verwijderd

Kan ik mijn blacklight in mijn PC hiermee ook aan en uit zetten? (ik heb er ook een besteld)

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Vast wel, heb mijn CCFL ook op een fan controller (zalman multifancontroller) aangeslote en werkt prima, je moet je ccfl alleen niet op half late draaien want dat is slecht (hebk gehoord)

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Ik zag net staan dat die bij 85C beint te piepen, Dat is niet zo, helaas beint die te piepen bij 63C
Voor sommige die die op standaart koeling draait kan et best lastig zijn,

Blaad

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
de gewone aerogate begint pas (al) bij rond 90 (of 85) graden te piepen hoor :)
1x meegemaakt omdat ik bouwlamp van 500 watt op de tempsensor had laten schijnen voor een proef voor natuurkunde.....
was me toetsenbord ook niet blij mee, die werd helemaal zacht van de hitte :P

Verwijderd

Deslaw schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:10:
Vast wel, heb mijn CCFL ook op een fan controller (zalman multifancontroller) aangeslote en werkt prima, je moet je ccfl alleen niet op half late draaien want dat is slecht (hebk gehoord)
Vol aan kan ook niet, want zijn output is 18V en de meeste blacklites nemen 12V....

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:46:
Vol aan kan ook niet, want zijn output is 18V en de meeste blacklites nemen 12V....
Output van 18v? Een atx voeding heeft maximaal 12v. Fantilatoren vinden 18v niet echt leuk denk ik zo. Mischien als je het meet met eem multimeter op een onbelast kanaal dat hij 18v aangeeft, iets anders kan ik me niet bedenken.
http://www.zalman.co.kr/e...t/view.asp?idx=1&code=017

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:03:
[...]

Output van 18v? Een atx voeding heeft maximaal 12v. Fantilatoren vinden 18v niet echt leuk denk ik zo. Mischien als je het meet met eem multimeter op een onbelast kanaal dat hij 18v aangeeft, iets anders kan ik me niet bedenken.
http://www.zalman.co.kr/e...t/view.asp?idx=1&code=017
Misschien dacht hij dat wit aarde was ofzo? Wit is namelijk -5, geel is +12, en dan krijg je een potentiaal verschil van 17V, komt er dicht genoeg bij :)
Pagina: 1