win2k3 server restarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• koenketelaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-01-2025
Heye,
Met win2k3 server moet je voor de veiligheid inloggen voordat die doorlaat naar het bureaublad..

Maar dat vind ik zeer onhandig als ik b.v me server elke dag wil laten restarten want er moet in gelogt worden waardoor die duz niet doorlaat naar et bureaublad..

Is er iets in win2k waardoor je hem van zelf goed kan laten restarten?
of moet je dat altijd handmatig doen..?

alvast bedankt,
mzl Koen

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hier wellicht? Op W2K server kon het iig wel. Ik weet niet of het bij W2K3 veranderd is.
http://www.jsiinc.com/SUBH/tip3500/rh3513.htm

To use actual user credentials for autologon without having to scramble to
find additional software, just open the Registry <GASP> and go to the
following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
Microsoft
Windows NT
CurrentVersion
Winlogon

and edit or create the following string (REG_SZ) values:

AutoAdminLogon = 1
DefaultDomainName = [WorkstationName or DomainName here]
DefaultUserName = [UserName to use for autologon]
DefaultPassword = [the password to use]

Make sure that the user account's password never expires; or make sure the
periodic password change is reflected in the Registry.

[ Voor 73% gewijzigd door Microkid op 21-12-2003 19:12 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Met TweakUI automatisch inloggen aanzetten?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

dat is een security risk van hier tot tokyo. Waarom zou je in vredesnaam een server elke dag booten? Dit kun je ook schedulen hoor...... gewoon met taskscheduler..vergeet dan niet ff die policy uit te zetten dat je een reden op moet geven waarom je wilt rebooten.

• koenketelaar
mutsje schreef op 21 december 2003 @ 19:16:
dat is een security risk van hier tot tokyo. Waarom zou je in vredesnaam een server elke dag booten? Dit kun je ook schedulen hoor...... gewoon met taskscheduler..vergeet dan niet ff die policy uit te zetten dat je een reden op moet geven waarom je wilt rebooten.
Als je dat aan zet ben je dan ook van het inlog scherm af?!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
koenketelaar schreef op 21 december 2003 @ 19:31:
[...]

Als je dat aan zet ben je dan ook van het inlog scherm af?!
nee uiteraard niet, dat inlogscherm is er niet voor niks

waarom moet je inloggen dan? je hoeft namelijk niet in te loggen, tenminste als je fatsoenlijke serverproggies gebruikt die als service draaien

A wise man's life is based around fuck you

• koenketelaar
zwelgje schreef op 21 december 2003 @ 19:33:
[...]

nee uiteraard niet, dat inlogscherm is er niet voor niks

waarom moet je inloggen dan? je hoeft namelijk niet in te loggen, tenminste als je fatsoenlijke serverproggies gebruikt die als service draaien
Nou als je de windows 2003 server opstart moet je inloggen, dat hebben ze voor de veiligheid gemaakt.. ?! En mijn vraag was of je dat weg kan halen zodat je dat inlog scherm niet krijgt en dat die gelijk doorlaat naar het bureaublad..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

koenketelaar schreef op 21 december 2003 @ 19:36:
[...]

Nou als je de windows 2003 server opstart moet je inloggen, dat hebben ze voor de veiligheid gemaakt.. ?!
Je moet niks op de console van een server...

Tenzij je natuurlijk weer Windows 2003 Server als desktop OS misbruikt.
En mijn vraag was of je dat weg kan halen zodat je dat inlog scherm niet krijgt en dat die gelijk doorlaat naar het bureaublad..
auto-logon dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

koenketelaar,

Zie bovenstaande reacties. Verder kan ik uit jouw topic eigenlijk niet zo goed opmaken wat je zelf al geprobeerd of gevonden hebt. De aangedragen oplossingen (Autologin in de registry bv, of niet-services toch als services laten draaien), zijn wel degelijk in de search heel gemakklijk te vinden.

Verder kan ik niet zo veel met je topic titel. Je vraagt gaat eigenlijk over het automatisch inloggen, maar je topic titel zegt: "win2k3 server restarten" - probeer altijd duidelijk een topic titel te kiezen die ook overeenkomt met wat je vraag nu eigenlijk is. Verder is het belangrijk dat je je OS tussen vierkante haakjes zet in Windows Operated Systems.

Dan als laatste je topic start zelf - hier is erg moeilijk uit op te maken wat nu eigenlijk je probleem is (dat is ook wel te merken, want na 7 reacties is het nou nog niet precies duidelijk wat je probleem is).

Al met al is dit topic dus niet geschikt in deze vorm - lees bovenstaande tips eens goed door, en mocht je er daarna alsnog niet uitkomen, open dan gerust een nieuw topic waarin je de hier gegeven punten meeneemt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.