We willen op het werk een nieuwe webserver aanschaffen. Tot dusver gingen we meestal voor zelfbouw, maar om diverse redenen willen we eigenlijk naar een kant-en-klaar model. We hebben al een oogje laten vallen op TransTec (www.ttec.nl ), en dan op het model 2400L (Suse 7.0 preinstalled). Heeft iemand toevallig ervaring met die gasten?
Lijkt erop dat er een SuperMicro 370DLE3 plank in ligt, die is gelijk aan de 370DLE die we nu in de nieuwe dbase server van t.net gebruiken met als verschil dat de 370DL3 onboard Ultra160 SCSI heeft.
ST39236LW is een Seagate Barracuda 18XL (7200rpm Ultra160 SCSI). 10K rpm Cheetah's zijn maar een paar honderd gulden duurder en toch een stuk sneller.
256MB RAM is een beetje weinig.
ST39236LW is een Seagate Barracuda 18XL (7200rpm Ultra160 SCSI). 10K rpm Cheetah's zijn maar een paar honderd gulden duurder en toch een stuk sneller.
256MB RAM is een beetje weinig.
Op zich heb je denk ik wel gelijk met je punten, maar onze server hoeft geen tweakers.net of GOT te hosten 
Onze huidige server (pII 350, 128 MB, 2x8,4 Gb disks in raid) loopt meestal uit z'n neus te vreten, een enkele piek daargelaten.
Bovendien komt de nieuwe bak aan een simpel 10MB lijntje te hangen, dus disk-snelheid wordt dan ook minder belangrijk.
Wordt trouwens een Linux-bak (misschien FreeBSD, zijn we wat minder in thuis) met apache, mysql, perl/mod-perl, proftpd + de nodige sendmail en dns-shit. Vooral perl wordt af en toe vrij heftig aan het werk gezet.
Het mainboard leek me iig wel zwaar OK. Er komt sowieso meer dan een disk in te hangen, het prijsverschil tussen zo'n barracuda en een cheetah valt op zich reuze mee.
Onze huidige server (pII 350, 128 MB, 2x8,4 Gb disks in raid) loopt meestal uit z'n neus te vreten, een enkele piek daargelaten.
Bovendien komt de nieuwe bak aan een simpel 10MB lijntje te hangen, dus disk-snelheid wordt dan ook minder belangrijk.
Wordt trouwens een Linux-bak (misschien FreeBSD, zijn we wat minder in thuis) met apache, mysql, perl/mod-perl, proftpd + de nodige sendmail en dns-shit. Vooral perl wordt af en toe vrij heftig aan het werk gezet.
Het mainboard leek me iig wel zwaar OK. Er komt sowieso meer dan een disk in te hangen, het prijsverschil tussen zo'n barracuda en een cheetah valt op zich reuze mee.
En waarom wilde je dan ook alweer een nieuwe serverOnze huidige server (pII 350, 128 MB, 2x8,4 Gb disks in raid) loopt meestal uit z'n neus te vreten, een enkele piek daargelaten.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Die "ouwe" begint een beetje brak te worden. Er is twee jaar geleden (toen werkte ik er nog niet....) teveel bezuinigd op onderdelen en is in de loop van de tijd total niet onderhouden. De ouwe gaat bij ons als werkstation dienst doen.
Verwijderd
Als je dan toch bij ttec aan het shoppen slaat, koop dan een SUN kloon.. krijg je nog een extra stukje betrouwbaarheid voor terug en ze hebben tegenwoordig goedkope 1U ultraII's
Die Sun's zijn traag en nogal duur (300MHz US2 met 128MB voor 8594,-).
Het wordt sowieso "i386" machine. Dat 2400L model kost rond de Fl 5000,-. Komt nog een extra HD plus DDS4 tapestreamer in (pak 'em beet Fl 3500,-)
Ben ik uiteindelijk ongeveer evenveel geld kwijt als die Sparc..... Maar niet doen
Ben ik uiteindelijk ongeveer evenveel geld kwijt als die Sparc..... Maar niet doen
Klik ook eens rond op www.dell.nl, en dan speciaal de PowerEdge apparaten waar 'Server Season' bijstaat. Ze geven hier en daar best leuke dingen erbij (extra hot-swap voeding, dat soort dingen).
Die Dellen
zijn ook niet verkeerd.
Het scheelt uiteindelijk alleen geen moer qua prijs. Alleen de DDS-4 streamer is bij Dell verdacht goedkoop (Fl 1675,-).
Het scheelt uiteindelijk alleen geen moer qua prijs. Alleen de DDS-4 streamer is bij Dell verdacht goedkoop (Fl 1675,-).
'k zou het maar bij een flinke zelfbouw houden. Als je er zorgvuldig over nadenkt ben je beter uit dan met een merk. Want hoe klein dat labeltje dan ook is, je betaald er voor, en goed. En de hardware die zij gebruiken (o.a. dell) kan jij ook gebruiken.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Let bij Dell in ieder geval op dat die vervelende PERC raidcontrollers dus niet standaard ondersteund worden door linux
Ik heb er laatst een geinstalleerd en dat was echt erg vervelend. Het is een of ander adaptec-apparaat waarvoor ik uiteindelijk bij Redhat wat patches wist te vinden.
Er is maar één hardware raid kaart (ide) die door linux ondersteund word, nl. die van escalade. Zie ook linux-ide.org.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Pagina: 1