Toon posts:

Onboard sound (MSI K7T turbo 2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een moeder board (MSI K7T Turbo 2) met onboard sound, en een geluidskaart ( SB Live!), nu wil ik dus ook die onboard sound aanzetten, om muziek te mixen, zodat de geluidskaart dus het geluid naar mijn speakers stuurt, en zodat mijn onboard sound het geluid naar mijn Headphone stuurt.

maar het wil niet echt lukken, ik heb in de bis onboard sound en sound blastger enabled, maar het wil niet werken!

Wie kan mij helpen, alvast bedankt!

Verwijderd

Wel drivers geinstalleerd al? En het volume opengedraait?

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 12:29
Ik heb ook zowel onboard als een geluidskaart.
Standaard output is via geluidskaart, als ik de onboard wil gebruiken moet ik dat in het conf scherm wijzigen.
In mijn situatie is het dus niet mogelijk twee geluidskaarten tegelijk te gebruiken.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Ik gebruik precies hetzelfde mobo en een soundblaster 128, bij mij werkte het meteen (gebruik traktor DJ)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:36:
Wel drivers geinstalleerd al? En het volume opengedraait?
Ik heb een cd van het moederbord, moet ik daar die drivers van instaleren, of op de site van MSI ofzo kijken of ik een nieuwere kan vinden?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 17:15
Download even de laatste drivers op www.msi.com.tw .
Je kan tussen je pci sloten het ms nummer van msi vinden.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

je kan nooit beide kaarten tegelijkertijd hetzelfde geluid laten produceren. Je kan wel verschillende weergave bronnen kiezen bij verschillende samples. DJ en muziek programma's kunnen vrijwel altijd met meer dan 1 geluidskaart overweg.

Ik heb dezelfde setup (alleen staat de onboard op het moment uit, omdat ik geen zin had om de drivers op te zoeken en er een externe midi synth op de line in van de live zit). Ik heb weleens met een dj prog zitten mixen, de ene speler op de live, de andere op de onboard. Werkte probleemloos, en sneller dan als je alles door de live probeerd te proppen....

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

precies je kan niet Onboard en Geluidskaart allebij gebruiken tegelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 13:18:
precies je kan niet Onboard en Geluidskaart allebij gebruiken tegelijk.
Dat is ook niet de bedoeling!Ik wil het alleen gebruiken voor het mixen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de nieuwe drivers geinstaleerd! Maar nog steeds kan ik mijn onboard sound nergens vinden, instellen?
Dus mijn vraag is nu, want nu? Drivers heb k geinstaleerd:S als t goed is! Ik neem aan dat ik de goede heb gepakt.

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-07 12:09
Je moet in 2 biosschermen iets veranderen om onboard sound te kunnen gebruiken bij dit moederbord:

Advanced Chipset Features -> Onchip sound : Auto

Integrated Peripherals -> Onboard Legacy Audio : Enabled
Soundblaster : Enabled / Disabled

Vergeet je de eerste dan wordt de chip niet geactiveerd en vind je windows dus niets. En staat er niets in apparaatbeheer.

Verwijderd

Topicstarter
pruiter schreef op 22 december 2003 @ 17:04:
Je moet in 2 biosschermen iets veranderen om onboard sound te kunnen gebruiken bij dit moederbord:

Advanced Chipset Features -> Onchip sound : Auto

Integrated Peripherals -> Onboard Legacy Audio : Enabled
Soundblaster : Enabled / Disabled

Vergeet je de eerste dan wordt de chip niet geactiveerd en vind je windows dus niets. En staat er niets in apparaatbeheer.
Dit heb ik nu gedaan! Mijn onboard sound werkt nu!Alleen in Traktor kan hij hem niet herkennen, daar kan ik alleen mijn SB Live! Selecteren, hoe moet ik dit dan oplossen, zodat traktor hem wel herkend!

Verwijderd

Topicstarter
NIemand? O+

(sorry voor de schop!)

Verwijderd

*kick*

ik heb helaas precies hetzelfde probleem: ik wil graag mixen met traktor dj studio maar ik krijg mijn onboard (MSI K8T Neo) niet tegelijk geinstalleerd met m'n SB Live! Ben al een paar dagen vanalles aan het proberen maar niks lukt. In de bios staat m'n onboard trouwens gewoon enabled. Ook heb ik al een ander pci slot geprobeerd.
Iemand nog een idee??
Pagina: 1