Toon posts:

LaserJet 1300 print niet helemaal recht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist nieuwe printer binnen gekregen, de LaserJet 1300. Nou had ik het idee dat de afdruk niet helemaal recht op het papier kwam. Dus ik heb even de papiergeleiders recht gezet en een rechte lijn afgedrukt. Nameting leverde een verschil van 1 mm op. Het papier ligt echt kaarsrecht in de printer en alle geleiders staan prima ingesteld. Verder zit er gewoon simpel Hema papier van 80 gram in. Kan het zijn dat dit papier de boosdoener is, of is die printer gewoon niet helemaal lekker. Reden om terug te brengen?

Graag jullie mening.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 22:14
Probeer het anders eens met ander papier, en kijk of het daar niet aan ligt.
En probeer de handinvoer ook eens of dat hetzelfde probleem geeft.

En probeer het eens via een andere kabel (usb/parallel) en op een andere computer.

Zo zou je een aantal mogelijkheden kunnen elimineren ;)

succes

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel uitgebreid, alleen 'LaserJet 1300' is zo kaal :)

Verwijderd

Ik weet niet waar je de printer voor gebruikt?
Als je er drukwerk in opdrachten mee uitvoert (drukkerijtje?) en het is grafisch spul, dat zou het een probleempje kunnen zijn. Je kunt het ook nog eens met ander papier proberen natuurlijk.
Op zich lijkt het me geen ramp want een normaal oog ziet die afwijking van 1 mm niet.

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug een tweedehands Laserjet 1200 gekocht. Die is qua papiergeleiding identiek. Ik heb toen in diverse fora vele klachten m.b.t. scheef printen en krullen van het papier gelezen. Voor mij was dat niet zo heel erg, en je kunt het probleem sterk verminderen door het papier er zorgvuldig recht in te leggen. De losse velleninvoer is veel problematischer, die is vrijwel onbruikbaar. Kortom, het scheef printen is een bekende kwaal van deze printer. Misschien dat je na terugbrengen een ander exemplaar krijgt dat er minder last van heeft, maar het kan ook erger worden! Als het echt zo belangrijk voor je is zou ik even gaan googlen en een ander type uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Printer is puur voor het afdrukken van documenten die er wat verzorgt uit moeten zien (facturen, contracten, verslagen) en persoonlijk gebruik. Wat dat betreft wil ik zo ie zo nog beter papier gaan aanschaffen. Ik heb het even geprobeerd via de handmatige invoer en daar is de afwijking een halve millimeter. Waarschijnlijk is het grootste probleem mijn mierenneukerigheid, maar ik denk zal ff checken of er misschien een simpele oplossing is. Omruilen lijkt me dus geen slimme mogelijkheid.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:10:
Printer is puur voor het afdrukken van documenten die er wat verzorgt uit moeten zien (facturen, contracten, verslagen) en persoonlijk gebruik. Wat dat betreft wil ik zo ie zo nog beter papier gaan aanschaffen. Ik heb het even geprobeerd via de handmatige invoer en daar is de afwijking een halve millimeter. Waarschijnlijk is het grootste probleem mijn mierenneukerigheid, maar ik denk zal ff checken of er misschien een simpele oplossing is. Omruilen lijkt me dus geen slimme mogelijkheid.
mm wat je kan doen is de papier geleide zeer strak zetten en de geleide aan de voorkant.. heb het eigelijk met de gehele 1*00 serie.
grotere broertjes hebben het haast niet maar die kosten ook wat meer :z

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1