Bios wachtwoord Mitac AVPC reset

Pagina: 1
Acties:

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Op deze pc is in onze winkel een bios system en bios setup wachtwoord gezet, door klanten, puur vandalisme als je mij vraagt en het slaat werkelijk nergens op.

enfin, is er enige kans dit te resetten? of is een system/opstart password de doodsteek voor elke pc?

Is de pc nog in DOS op te starten als er een system password op het systeem staat?

Het is een Award Medallion 6.0 bios

Afbeeldingslocatie: http://www.upload.com.sg/articles/images/mitac.jpg

reacties om de cmos te clearen zijn out of tha question, ook batterijen eruit halen is geen optie.

what is your major malfunction???

Verwijderd

Heb je al eens op google gezocht? Er waren altijd diverse wachtwoorden waarmee je altijd in de bios kon komen bij award en ami biossen. Die zullen er waarschijnlijk nog wel zijn.
Als je opstart met de insert toets ingehouden, resetten de meeste systemen de bios, maar ik weet niet of dit ook werkt met bios wachtwoorden. Je kunt het proberen.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Er zijn volgens mij altijd wel universele bios wachtwoorden
maar uit pure nieuwsgierigheid, waarom wil je het bios niet clearen?

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
clear bios of even batterij uithalen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
plastronneke schreef op 21 december 2003 @ 18:38:
clear bios of even batterij uithalen?
das dus geen optie :z

A wise man's life is based around fuck you

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 17:23

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Misschien een idee om erbij te zetten waarom dat geen optie is?

Volgens de handleiding ( ff bekeken op de site van ASUS) is dat wel de manier om 'm te clearen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• It-er
Coach4All schreef op 21 december 2003 @ 18:46:
Misschien een idee om erbij te zetten waarom dat geen optie is?

Volgens de handleiding ( ff bekeken op de site van ASUS) is dat wel de manier om 'm te clearen.
Het is een machine die nog verkocht moet worden, de kast kan niet zomaar opengemaakt worden.

En wat betreft die zogenaamde universele wachtwoorden, die grap werkt al jaren niet meer, zou te mooi voor woorden zijn.

• It-er
Mijn vraag is of het überhaupt nog zin heeft om hier mee te knutselen, gezien je niks kunt doen, noch via bootable cd-rom, noch via ext. floppydrive of whatsoever.

iemand nog een "softe" tip of is het echt einde oefening?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 17:23

Coach4All

I'm a Coach 4 All

It-er schreef op 21 december 2003 @ 19:22:
[...]
Het is een machine die nog verkocht moet worden, de kast kan niet zomaar opengemaakt worden.
Aangezien het toch een demo machine is ( die naar ik aanneem met redelijke korting verkocht zal worden), schroef open, reset wachtwoord, bouw er een "kadootje" in als excuses waarom de kast open is geweest ( in vorm van 1 of ander PCI randapparaat en) en verkoop 'm.....

O-)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

je hoeft er toch niet bij te zeggen dat ie open is geweest, boeie

• w0w

w0w

Insert inhouden bij booten cleart de bios ook weleens, maar heb je problemen met de bios clearen of de kast openschroeven, dat kan ik niet helemaal volgen namelijk :?

• It-er
yojordi schreef op 21 december 2003 @ 20:21:
Insert inhouden bij booten cleart de bios ook weleens, maar heb je problemen met de bios clearen of de kast openschroeven, dat kan ik niet helemaal volgen namelijk :?
de kast kan zekers open, hebben de achterplaat eraf gehaald (plastic) maar dáárachter zat weer een enorme metalen plaat, en dáárachter alle koelvinnen/ventilatoren etc.

het is mogelijk maar 't liefst doen we dat uiteraard niet. De bios clearen is op geen enkele (nu geteste) wijze mogelijk. Je kunt gewoon niks, geen floppydrive (da's al prob. 1) boot-cd paktie niet (i.v.m opstart-password) en tjah dan zijn je opties zwaar beperkt tot het openkrikken van die kast.

• w0w

w0w

Kijk weet je wat de hele grap is?
De bedoeling van een bios-wachtwoord is, dat je niks kan, dan een wachtwoord intikken. Gelukkig weten alle tweakerstjes hier wel dat je dit hardwarematig helemaal onderuit kan schoppen, door een cmos-clear, maar dit is dus niet software matig te doen, anders zou het net zo veel zinhebben een briefje op je monitor hangen met "Niet gebruiken" erop.

Even een stappenplannetje gemaakt :P
1) Je kunt je bios clearen door je batterijtje eruit te halen, of dmv jumpers, is dit geen optie, ga door naar stap 2.
2) Je kunt een universeel wachtwoord zien te vinden, lukt dit niet ga naar stap 3.
3) Helaas, meer mogelijkheden zijn er niet, probeer stap 1 nog maar een keertje :)

[ Voor 9% gewijzigd door w0w op 21-12-2003 21:06 ]

Pagina: 1