Chaintech Zenith 9CJS Problemen

Pagina: 1
Acties:

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 13:38
Ik heb gister mijn systeem geupdate. Ik ben nu in het bezit van een Chaintech Zenith 9CJS, P4 2.8, 1gb Twinmos DDR en een WD raptor. Op dit moment draait alles perfect. Ik heb een benchmark gedaan met 3d mark 2001(jah kweet het oud), en kwam op een score van 9926. Maar ik ondervindt nu een paar problemen:
-Het bijgeleverde geluidskaartje past niet goed in het CMC slot.
-De Cbox werkt maar deels (ir werkt niet).
-Het overklok progie(apoge overclock ulility) werkt niet. Als je de FSB aanpast van (standaard) 203 naar b.v 205 dan nokt ie em al.
Ik heb verder een aantal CPu stress tests gedaan om te kijken of alles naar behoren werkt, en dat doet het.
Hebben jullie oplossingen voor de bovenstaande problemen??

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

-Het bijgeleverde geluidskaartje past niet goed in het CMC slot.
CMC :? CMR bedoel je vast :+ Het kaartje itself heet CMC B)

Maar wat bedoel je met "past niet goed" :? Steekt hij ergens bovenuit? Zitten de nokjes verkeerd?
-De Cbox werkt maar deels (ir werkt niet).
Wat versta je onder "werkt niet" :? En wat heb je allemaal al geprobeerd om het probleem te verhelpen?
-Het overklok progie(apoge overclock ulility) werkt niet. Als je de FSB aanpast van (standaard) 203 naar b.v 205 dan nokt ie em al.
En als je het gewoon via de BIOS doet zoals het betaamt?

• IJnte
Nou het CMC kaartje in het CMR slot past gewoon niet goed in het cmr slot. Normaal kun je hem er helemaal indrukken maar dat gaat niet. Hij zit dat te strak tussen de kast en het slot. Er komt zeg maar te veel spanning op te staan.
De Ir poort werkt niet. Dit zou als het goed is moeten werken in combinatie met het display. Ik denk dat ik een instelling moet doen in de bios, maar die kan ik niet vinden. Ik heb al wat rondgespit op inet over dit probleem en het schijnt veel vaker voor te komen dat dit niet werkt.
De overklok utility hoort gewoon te werken. Ik heb al iemand gevraagt die dit bord ook heeft, en die kan hem makkelijk overklokken tot 3 ghz met een fsb van 230. Ik kan nog niet eens 1 mhz omhoog.. In de bios heb ik het nog niet geprobeert maar dit ga ik zeker morgen nog even doen.

[ Voor 22% gewijzigd door IJnte op 21-12-2003 20:49 ]

• IJnte
Ik heb al wat kunnen oplossen >:) De Afstandsbediening werkt als een trein nu. Wat je moet doen is de 2 usb kabels verbinden met de cbox3 en ook je WOL aansluiten. CN1>CN23 en CN3>CN23a en CN7>CN5. Je os ziet dan een Human Interface Device en dan werkt je afstandsbediening! Grappige feature.
Het overclock progie werk nog steeds niet bij mij, maar ik doe et via de bios. Hier kan ik ook in stappen van 1MHZ de FSB aanpassen. Mijn p4 draait nu stabiel op 3.1ghz _/-\o_ . Het probleem van het CMR geluidskaartje heb ik nog niet weten op te lossen. Dit is dus nog et enigste probleem. Als iemand er een idee voor heeft graag :)