Toon posts:

[XP] File niet van bureaublad te deleten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staat een file op m,n bureaublad welke niet te deleten is, deze heb ik via LAN gekopieerd.

Wanneer ik de file probeer te deleten krijg ik steeds een melding dat t in gebruik is, zou niet weten waardoor want t is gewoon een ZIPfile.

Shredder progjes werken niet, heb geen Norton spul geinstalleerd.

Hoe krijg ik dit weg, t werkt op m,n zenuwen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

reboot helpt niet?

Verwijderd

Topicstarter
Neen, helaas.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 17:48 ]

Verwijderd

Anders mischien eens onder dos proberen te verwijderen.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:39
idd: vanuit dos (maar dus niet vanuit cmd, maar met een opstartdiskette)
anders opstarten in veilige modus en nogmaals proberen

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft zo,n vage filename dattie m in dos niet pakt, ook met Knoppix wilt niet.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:17:
Het heeft zo,n vage filename dattie m in dos niet pakt, ook met Knoppix wilt niet.
als het zelfs met Knoppix al niet werkt :?

wat is de filename dan? Ben eigenlijk wel benieuwd nu, welke melding krijg je met Linux dan?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zomaar een rare gedachte effe, maar als je effe je netwerkverbinding verbreekt. Kan je hem dan ook niet verwijderen? Zal wel een domme opmerking zijn, maar je weet maar nooit :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• passer
  • Laatst online: 12:39
Probeer hem te hernoemen.

Of: maak in Word of zo een bestand aan (maakt niet uit met welke inhoud), sla het op onder de naam van dat bureaubladbestand (in dezelfde map natuurlijk). Wil je het overschrijven? Ja natuurlijk! En dan kan het het wellicht verwijderen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Zoals ik van Oeloe geleerd heb :D :
Windows XP maakt van alles eerst een preview aan. Tenminste van mijn filmpjes vorig weekend wel, ook al zie je dat niet.

Wat je moet doen is a) het bestandje hernoemen naar .txt en hem dan wegsmijten;
of b) als dat niet lukt, zet er dan een filmpje naast, zeg eens een kort .avi bestandje ofzo.
Klik die avi aan, en switch dan supersnel met je cursortoets terug naar je zipfile en druk op shift-del. XP is dan nog bezig een preview van die avi te maken en heeft niet de kans jouw ZIP te grijpen :Y)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens zo,n zelf-executable ZIP ding, DOS-iccontje zeg maar., netwerkverbinding verbreken helpt niet, evenmin renamen of extensie veranderen.

Ook het supersnel switchen werkt niet,.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 23:37 ]

Verwijderd

Br@m schreef op 21 december 2003 @ 19:50:
Zomaar een rare gedachte effe, maar als je effe je netwerkverbinding verbreekt. Kan je hem dan ook niet verwijderen? Zal wel een domme opmerking zijn, maar je weet maar nooit :)
Ben ook hier wel naar benieuwd.
Zou ook wat makkelijker oplossen zijn denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 23:36:
Het is trouwens zo,n zelf-executable ZIP ding, DOS-iccontje zeg maar., netwerkverbinding verbreken helpt niet, evenmin renamen of extensie veranderen.

Ook het supersnel switchen werkt niet,.
hoe heet het filetje ??

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
heb je een virus scanner draaien :?

zo ja zet deze dan eens uit (zeker als het een gedeeltelijk gedownload bestand is dan blijft je virus scanner er vaak op hangen)

edit:

of heet het filtje lpt1 lpt2... com1 com2... :?

[ Voor 17% gewijzigd door Barracuda op 21-12-2003 23:49 ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Topicstarter
Nee, file heet ''Adobe_Photoshop_Elements_v2.0_Retail_English''. Virusscanner uitzetten helpt niet helaas, ik snap er niks van.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 23:57:
Nee, file heet ''Adobe_Photoshop_Elements_v2.0_Retail_English''. Virusscanner uitzetten helpt niet helaas, ik snap er niks van.
maar welke error kreeg je toen je hem met linux probeerde te deleten?

Verwijderd

Topicstarter
O, sorry, ik kreeg Knoppix niet geboot, beetje raar geformuleerd, nieuw pctje boot geen cdtjes, maja, das een ander verhaal.

Heb geprobeerd zoveel mogelijk processen te stoppen maar dat maakt ook niet uit.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 00:01:
O, sorry, ik kreeg Knoppix niet geboot, beetje raar geformuleerd, nieuw pctje boot geen cdtjes, maja, das een ander verhaal.

Heb geprobeerd zoveel mogelijk processen te stoppen maar dat maakt ook niet uit.
boot windows anders eens in veilige modus?

offtopic:
in bios booten van cd ff aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Mja, bios al gechecked, staat allemaal ok, veilige modus help ookt niet, haha wat een gedoe :) Maar tot dusver bedankt voor je hulp, ik probeer het nog 1 keer in vde veilige modus...

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
doe eens ctrl-alt-del en kijk of ie ertussen staat? blijkbaar is dit bestand niet helemaal wat het lijkt. laat me raden hij is niet echt groot? zeker geen 10 MB?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
111 mb groot, draait niet als proces of service of iets wat erop lijkt.

Misschien is deze file niet geheel doorgekomen via netwerk en blijft nu terugvallen op z,n oude path (op andere pc) ? Misschien raar, maar je weet t niet, iig lukt t het niet met en zonder netwerk verbinding.

• Mr.Nobody
  • Niet online
tja, ik heb ooit gehad dat zonealarm bestanden van winamp gelocked had...
terwijl die geen inet toegang wilden. ik wilde een paar bestanden wissen die niet meer nodig waren

zonealarm uit hielp toen.

ik zou nog eens proberen om knippix te draaien als ik jou was. tis een nieuwe pc dus hij kan het zeker. waarschijnlijk de bios niet ingesteld zodat ie eerst naar de cdrom kijkt?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:09
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 00:11:
111 mb groot, draait niet als proces of service of iets wat erop lijkt.

Misschien is deze file niet geheel doorgekomen via netwerk en blijft nu terugvallen op z,n oude path (op andere pc) ? Misschien raar, maar je weet t niet, iig lukt t het niet met en zonder netwerk verbinding.
Volgens Kazaa zou het bestand 114,013KB moeten zijn.

• Mr.Nobody
  • Niet online
scandisk draaien, lijkt me ook een goeie! misschien dat er iets fout gegaan is bij het schrijven? met corrupte dingen krijg je de vaagste dingen :)

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
En zoals al meerdere mensen noemen is in DOS booten meestal de optie.
Vervolgens "DEL ADOBE_~1" en zo kun je het bestand verwijderen, iig zo werkt het bij mij altijd wel.

Verwijderd

Doe "check disk" met de optie "automatically fix file system errors".
Dit houdt wel in dat je re-booten moet.

• Mr.Nobody
  • Niet online
MaTriCX schreef op 22 december 2003 @ 00:24:
En zoals al meerdere mensen noemen is in DOS booten meestal de optie.
Vervolgens "DEL ADOBE_~1" en zo kun je het bestand verwijderen, iig zo werkt het bij mij altijd wel.
tenzij hij hij xp met ntfs heeft en niet de recovery console geinstalled heeft.

deze link staat hoe je die kunt installen: http://support.microsoft....kb/articles/Q216/4/17.ASP

altijd handig.

[ Voor 40% gewijzigd door Mr.Nobody op 22-12-2003 00:34 ]

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2025
ik kan gewoon indien ik een dos prompt open ín windows XP mijn films deleten die windows heeft gelockt omdat hij er een preview van maakt..

gewoon run -> 'cmd'
dan naar je bureablad navigeren
en del filename

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Verwijderd

Heb ik laatst ook gehad, de enigste manier waarop dit makkelijk op te lossen is is het booten in veilige modus met command prompt vervolgens kun je in deze semi dos omgeving het bestand eventueel met wildcards of questionmarks weg gooien en klaar is Kees.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:12
Klinkt bekend. Sinds een tijdje heb ik een map op mijn hd staan die ik niet krijg verwijderd. In CMD zegt hij dat die map niet bestaat, maar ik zie hem wel! In XP zie ik hem ook maar als ik verwijder zegt hij dat dat niet gaat omdat hij niet bestaat. Scandisk had ook niet geholpen.
DOS zelf heb ik nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, door een tijdje in de BIOS te frutten kon ik KNOPPIX opstarten en daarmee de file weg gesmeten, bedankt allemaal. :)

• Yngwie-
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Het probleem van TS is intussen wel opgelost, maar ik heb nog een opmerking welke voor sommige mensen toch ook makkelijk zou kunnen zijn. Niet iedereen kent Knoppix of heeft het lef om ermee aan de gang te gaan (geloof me, d'r zijn zat mensen die bang zijn, dat ze daarmee hun hele PC naar de gort helpen :? ) en ook DOS is niet altijd even handig met NTFS.

Maar voor de gevallen, waar XP inderdaad de bestanden om de een of andere reden in gebruik houdt, vind ik Process Explorer van Sysinternals ontzettend handig. Kun je precies zien welke processen welke bestanden in gebruik hebben en mocht je willen, kun je die processen afsluiten :)
Pagina: 1