Toon posts:

HD errors en bad sectors

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
sinds gisteren is mijn hd naar de k**ten denk ik. Als ik een bestand wil kopiëren bevriest windows zegt hij na een tijdje "cyclic redundancy error" en als ik het wil analyseren zegt hij dat er slechte of onleesbare sectoren zijn. Wat moet ik doen, is er nog enige kans om hem te redden, ik heb ooit iets gehoord over low-level format??

Verwijderd

Al is je OS opnieuw geinstalleerd? De foutmelding heeft iig. betrekking op een bepaalde berekening die de cpu maakt om de betrouwbaarheid van een file te checken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb meerdere malen mijn os proberen opnieuw te installeren en als ik het wou formateren of quick formateren zei hij dat het niet te formateren is en ik heb dan maar mijn os op een andere hd gezet

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je al test-tooltjes gedraaid van de maker van je HDD?
Hoe oud is je schijf? Heb je al gekeken naar garantieverhalen?

Maar heb je de FAQ ook al doorgenomen?
OM FAQ / Beleid

Zie bijvoorbeeld:
Bad sectors: wanneer er eenmaal bad sectors op de schijf zijn gevonden, dan kun je er de donder op zeggen dat er meer zullen volgen. Hetzij al na een dag, anders pas na enkele maanden. Het beste is dus om zo snel mogelijk de data te backuppen en schijf in te ruilen. Let op: indien je nog garantie hebt, ga beslist niet proberen om in geval van bad sectors de schijf zelf op te lappen met behulp van een Low Level format. Sommige leveranciers trekken dan de garantie in.

[ Voor 72% gewijzigd door WFvN op 21-12-2003 18:08 ]

Verwijderd

errm wat tegenwoordig voor low level format word uitgescholden is eigenlijk een mid level format (het schrijven van nullen op de harde schijf dmv een tooltje van de hd fabrikant). Een echte low level format past ook de firmware aan, tenzij je niet precies weet wat je doet op dat moment, vervalt inderdaad de garantie. Overigens in het geval van bad sectors is het maar de vraag of een mid level format echt helpt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 18:14 ]

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 18:13:
errm wat tegenwoordig voor low level format word uitgescholden is eigenlijk een mid level format (het schrijven van nullen op de harde schijf dmv een tooltje van de hd fabrikant). Een echte low level format past ook de firmware aan, tenzij je niet precies weet wat je doet op dat moment, vervalt inderdaad de garantie. Overigens in het geval van bad sectors is het maar de vraag of een mid level format echt helpt.
Hm...... hoe zit dat dan met de 'low-level-format's' van vroeger? Die gevallen die je in het bios kon vinden van bijvoorbeeld een 80286? Deden die ook een firmwareupdate? Lijkt me niet....

Verwijderd

Als je nou gewoon eens een site van een harde schijf fabrikant bezoekt, zul je begrijpen wat ik bedoel. Overigens tijdens het 80286 tijdperk was er voor zover ik weet geen sprake van firmware en moest je de fysieke specificaties van de harde schijf zelf invoeren als het bios de harde schijf niet in een tabel kon vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 18:27 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het antwoord had je dus gewoon in de FAQ kunnen vinden. Bij deze dus het verzoek of je daar de volgende keer ook in wil kijken ;) Lees ook eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Wat betreft LLF vs Zero Fill, check this: http://www.pcguide.com/ref/hdd/geom/formatUtilities-c.html ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.