Het zit zo, omdat ik sinds kort een site draai op mijn pc en die dus het liefst 24/7 aan moet staan wil ik iets stillers hebben in mijn pc, en omdat ik niet meer verder kom met overclocken van gpu en cpu ( 18400 punten in 3dmark01se) denk ik dat het verstandig is waterkoeling te nemen als ik verder wil gaan, maar ik vind waterkoeling nogal duur. En ik weet niet of het wel echt zo stil is. Maart het pompje, en de 2x120mm fans op de radiator niet ook veel lawaai? En is het slim om een radiator te gaan kopen op de autosloop? Want ik heb gehoort dat je dan verbindingen erop moet hard-solderen en dat lijkt mij niet echt handig als je het gereedschap niet hebt. En heeft het veel verschil of je nou een 300lph pomp hebt of een 600 lph?
Als ik over zou gaan op waterkoeling dan wil ik misschien dit gaan kopen:

Waterpomp eheim 1048 = € 42,80

Water Cooler Chipset Koolance (CHC-A05) = € 23,35

Zomaar een radiatortje van de sloop, of als iemand anders nog een ideetje heeft.

Leeg potje waar boontjes of worteltjes in hebben gezeten voor water reservoir
(1.35 bij de super
)

Water Cooler CPU AMD/Intel Koolance (CPU-200G) = € 34,30
Nu alleen nog een gpu koeler die ook de geheugenblokjes koelt die op mijn vga zitten.
Wat denken jullie? En wat vinden jullie van deze samenstelling?
Als ik over zou gaan op waterkoeling dan wil ik misschien dit gaan kopen:

Waterpomp eheim 1048 = € 42,80

Water Cooler Chipset Koolance (CHC-A05) = € 23,35

Zomaar een radiatortje van de sloop, of als iemand anders nog een ideetje heeft.

Leeg potje waar boontjes of worteltjes in hebben gezeten voor water reservoir

Water Cooler CPU AMD/Intel Koolance (CPU-200G) = € 34,30
Nu alleen nog een gpu koeler die ook de geheugenblokjes koelt die op mijn vga zitten.
Wat denken jullie? En wat vinden jullie van deze samenstelling?
[ Voor 8% gewijzigd door darkdesign op 21-12-2003 17:40 ]