Over gaan van air-WC?

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het zit zo, omdat ik sinds kort een site draai op mijn pc en die dus het liefst 24/7 aan moet staan wil ik iets stillers hebben in mijn pc, en omdat ik niet meer verder kom met overclocken van gpu en cpu ( 18400 punten in 3dmark01se) denk ik dat het verstandig is waterkoeling te nemen als ik verder wil gaan, maar ik vind waterkoeling nogal duur. En ik weet niet of het wel echt zo stil is. Maart het pompje, en de 2x120mm fans op de radiator niet ook veel lawaai? En is het slim om een radiator te gaan kopen op de autosloop? Want ik heb gehoort dat je dan verbindingen erop moet hard-solderen en dat lijkt mij niet echt handig als je het gereedschap niet hebt. En heeft het veel verschil of je nou een 300lph pomp hebt of een 600 lph?

Als ik over zou gaan op waterkoeling dan wil ik misschien dit gaan kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/37178-small.jpg
Waterpomp eheim 1048 = € 42,80
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/47333-small.jpg
Water Cooler Chipset Koolance (CHC-A05) = € 23,35
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:Hg1IbMs-0J8C:www.gt40.co.nz/newimages/radiator.jpg
Zomaar een radiatortje van de sloop, of als iemand anders nog een ideetje heeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.hak.nl/deproducten/gfx/photos/hk_ph_potjeshak.jpg
Leeg potje waar boontjes of worteltjes in hebben gezeten voor water reservoir :9 (1.35 bij de super 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/41312-small.jpg
Water Cooler CPU AMD/Intel Koolance (CPU-200G) = € 34,30

Nu alleen nog een gpu koeler die ook de geheugenblokjes koelt die op mijn vga zitten.

Wat denken jullie? En wat vinden jullie van deze samenstelling?

[ Voor 8% gewijzigd door darkdesign op 21-12-2003 17:40 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Misschien een idee: koop een P1 en laat die als webserver lopen :P

Naja, de combo kan wel stil zijn, gewoon de 12cm fans op 5 volt laten lopen, verplaatsen ze meestal nog genoeg lucht om de temps redelijk te houden, en is het toch stil.

Oh, enne, vergeet niet de inhoud van het potje eerst op te eten, anders gaat het verstoppen enzo :P

Verwijderd

vergeet je niet de CPU koelblok?

offtopic:
Ik was lekker veel eerder >:)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 17:39 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Vooral dat niet vergeten ja. En die Koolance blokjes.... tsja, je moet niet te veel ervan verwachten. Koop dan een goed blok. Goedkope Maze3 kloon of een Whitewater/Maze4

Verwijderd

Lees ik niet goed, of zie ik niks over het CPU-koelblok? ;) Dat is denk ik het belangrijkst. :)

offtopic:
Erik, wat heb je een stoute avatar ;)

edit:

te laat

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 17:38 ]

• darkdesign
  • Niet online
Sorry, cpu vergeten.

edit: WOW wat zijn die krengen duur.

[ Voor 50% gewijzigd door darkdesign op 21-12-2003 17:39 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:38

ReseTTim

Chocolate addicted

als je echt over wilt stappen naar waterkoeling zou ik om te beginnen niet met koolance beginnen dit omdat er veel beter spul is voor het zelfde geld. daarbij vind ik ook de slang aansluiting van die koolance erg klein.. kijk is bij www.aquacomputer.de :)
die hebben leuk spul voor een mooie prijs :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Dat koolance spul is toch aluminium? Als je toch begint kan je beter meteen alles koper nemen. (alu & koper kan je niet combineren ivm corrosie)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• darkdesign
  • Niet online
ReseTTim schreef op 21 december 2003 @ 18:04:
als je echt over wilt stappen naar waterkoeling zou ik om te beginnen niet met koolance beginnen dit omdat er veel beter spul is voor het zelfde geld. daarbij vind ik ook de slang aansluiting van die koolance erg klein.. kijk is bij www.aquacomputer.de :)
die hebben leuk spul voor een mooie prijs :P
Daar staan de prijzen niet bij helaas. Maar om een redelijke wc te hebben, hoeveel zal dat gaan kosten?

Verwijderd

Ik ben m'n eigen blok aan et maken voor m'n cpu, ik weet alleen niet hoe ik hier foto's moet posten, kan iemand me dat ff uitleggen dan frot ik er vanavond nog wel ff een foto bij.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

En je moet natuurlijk nog slangen hebben,
maar die zijn niet zo duur.

Wat een huisgenoot van me heeft gedaan:
hij heeft bij de Blokker een plastic voorraadbus gekocht à 2 euro
(kan ongeveer een halve liter in) daarin 2 gaatjes geboord,
slangtulen erin gedraaid, dichtgekit en klaar :) Een netjes en cheap reservoir :)

Voordat de kit uitgehard was, had hij een week gedraaid uit een liter fles demiwater... dop eraf en twee slangen erin gestoken >:)
ging prima, je moet de fles alleen niet omstoten :X

[ Voor 26% gewijzigd door Jack op 21-12-2003 18:55 ]

[Specs]

• darkdesign
  • Niet online
Op een host zetten, bijv uploaden op http://members.lycos.nl/dduploader of www.theforumisdown.com en dan de link van het plaatje tussen [img]hier de link[/img] zetten.

Verwijderd

misschien wat reviews nalopen van wat cpu/nb waterblokken. Denk dat die cpu block van Koolance idd niet het beste is voor die prijs

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

[Ervaring] Waterkoeling Performance

Daar staan veel verschillende setjes en de resultaten ervan...
Kijk daar eens voor ideeën

Wat betreft de pomp, daarover staat in de faq:
Inzake pompen zijn er twee grote merken: Eheim en Sicce. Eheim is wat beter afgewerkt, magnetisch afgeschermd. Sicce is een stuk goedkoper, maar zeker niet slecht. Over het algemeen is Eheim wat stiller, maar ook een stuk duurder. In de meeste gevallen volstaat een 600l/u pompje prima en is het absoluut niet nodig om een 1200l/u pomp aan te schaffen. Deze maken ook een stuk meer geluid.
Een pomp heeft apart spanning nodig. De Eheim en Sicce werken allbei op 220V. Een pomp kan altijd aanblijven of geschakeld worden via een ralais. Op die manier gaat de pomp aan als de pc aangaat. Meer info daarover vind je hier. Tegenwoordig zijn er ook setjes die pompen hebben die gewoon op de voeding aangesloten kunnen worden. Dan is dit probleem uiteraard niet relevant.

[ Voor 85% gewijzigd door Jack op 21-12-2003 19:25 ]

[Specs]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 13:38

ReseTTim

Chocolate addicted

darkdesign schreef op 21 december 2003 @ 18:27:
Daar staan de prijzen niet bij helaas. Maar om een redelijke wc te hebben, hoeveel zal dat gaan kosten?
je moet ook boven op de buttons "shop" klikken..
ennuh ik raad je verder aan om een radiator bij de sloop vandaan te halen. die kost maar 10,= ong. dat bespaard je al een hoop geld :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb ook een radiator van de sloop, scheelt idd een hoop. Pompje heb ik ook zelfde eheim, harde schijf cooling maak ik zelf en de rest koel ik niet alleen 2 casefans van papst voor airflow(gaat mij om geluid van het totaal)
Reservoir: ga eens kijken bij blokker, hele leuke rode en blauwe plexibakjes van zo'n 2 euro.
Slangen en pilaren heb ik bij een inkoopactie gehaald, evenals het teflon, als je interesse heb (en ik hou over) moet je het laten weten (ga pas eerste week van januari inbouwen)

En als laatste wat handige info over de auto rads
[rml][ WC]Post hier je info over koperen kachelradiator's[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door pretorian_nl op 21-12-2003 19:56 ]

Digital Media Junkie

• darkdesign
  • Niet online
Gaer schreef op 21 december 2003 @ 19:56:
Ik heb ook een radiator van de sloop, scheelt idd een hoop. Pompje heb ik ook zelfde eheim, harde schijf cooling maak ik zelf en de rest koel ik niet alleen 2 casefans van papst voor airflow(gaat mij om geluid van het totaal)
Reservoir: ga eens kijken bij blokker, hele leuke rode en blauwe plexibakjes van zo'n 2 euro.
Slangen en pilaren heb ik bij een inkoopactie gehaald, evenals het teflon, als je interesse heb (en ik hou over) moet je het laten weten (ga pas eerste week van januari inbouwen)

En als laatste wat handige info over de auto rads
[rml][ WC]Post hier je info over koperen kachelradiator's[/rml]
Hoe heb jij dat gedaan dan? Moest je nog wat verranderen aan die radiator? En hoeveel was je in totaal kwijt aan dat setje? Ik denk datik tha mafkees blokjes ga bestellen.

Verwijderd

Die koolance blokjes hebben vrij goede preformance, je moet alleen niet zo veel verwachten van het chipset blokje de CPU-200G(gold) doet het zeer goed in mijn wc setje. hij houd mijn amd2000 op een netter 34graden stressed in een kamer met de verwarming aan ;)

Verwijderd

een kachel radiator van een 205 ken ik je aanraden... heeft hele handige aan sluitingen... die ken je zo draaien als je maar wil :D

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34
Niet om reclame te maken maar je kan beter bij : http://www.inkoopacties.net/ia/f1c4hlkv
deze inkoop actie blokjes bestellen

netzo duur maar de blokjes van tha mafkees hebben een veel betere performence dan die koolance blokjes

edit:
|:( |:( ik zag dat je het al van plan was ;)

[ Voor 16% gewijzigd door _Drake_ op 21-12-2003 21:07 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

heb vrijdag een radiator van de sloop gehaald in de plaats voor mijn blackice extreme. Radiator uit oude chevy, koelt beter en slangen paste erop. Ik werk met 12mm slangen maar die wilden na een beetje heet water wel over de slangpilaren van 16mm passen. Dus in principe maakt het niet echt uit hoe groot de slangpilaren zijn. PVC slang is goed op te rekken. Je moet alleen geen extreme maten gaan zoeken.
Als pomp heb ik een sicce nova 800l/h stuk goedkoper dan een eheim en werkt goed bij mij (hoor hem ook niet).

• darkdesign
  • Niet online
Ik ben eruit. Dit word het:

Tha Mafkees cpu+nb+gpu koelblokjes
Hydor L20 pomp
Airplex evo240 (Dan hoef ik niet te klooien met die kachel rad's)
Reservior maak ik wel van een of ander bakje.

Wel netjes denken jullie niet?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

darkdesign schreef op 22 december 2003 @ 00:53:
Ik ben eruit. Dit word het:

Tha Mafkees cpu+nb+gpu koelblokjes
Hydor L20 pomp
Airplex evo240 (Dan hoef ik niet te klooien met die kachel rad's)
Reservior maak ik wel van een of ander bakje.

Wel netjes denken jullie niet?
wat zijn de kosten totaal dan? :)

• darkdesign
  • Niet online
blokjes = 80 euro
pomp = 27 euro
Rad = 50 euro

• darkdesign
  • Niet online
Weet iemand waarom ik bij die inkoop actie geen cpu blokje kan selecteren? Want die komt niet bij de prijslijst te staan.

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:26
dat moet je daar ff op het forum vragen .. http://www.inkoopacties.net/topic/t4j1h5nr/3
daar kan GOT nix aan doen :P

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
Ik heb dit:
+ aquacomputer blokje, kostte toen 50euro ofzo :?
+ eheim 1048
+ radiator van de sloop, voor 10euro >:) daar ff nieuwe aansluitingen op gemaakt voor 10mm.
+ Emmer met water en de pomp daarin.

in de future:
+ zo'n doorzichtig reservoir halen, en GPU Blokjes :)

Heb trouwens de siliconen slangen van XXLCases, ben aan het kijken voor die Tygon slangen deze knikken nog al gauw..

Was bij mekaar iets rond de 150euro kwijt ofzo schat ik ... met allerlei ditjes en datjes.

[ Voor 12% gewijzigd door De_Bastaard op 22-12-2003 14:38 ]

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb nu de pomp en de rad. besteld met nog wat antie corrosie vloeistof erbij. Dat hebbik deze week nog binnen. Maar die Tha Mafkees blokjes, daar kan ik nogsteeds geen cpu blokje kiezen. Als ik dat deze week nog kan hoop ik dat koelbloksetje ook snel te hebben. Ik hoop natuurlijk nog dit jaar :D .

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
darkdesign schreef op 21 december 2003 @ 20:15:
[...]

Hoe heb jij dat gedaan dan? Moest je nog wat verranderen aan die radiator? En hoeveel was je in totaal kwijt aan dat setje? Ik denk datik tha mafkees blokjes ga bestellen.
Kosten Radiator: € 15 euro (nog ff schoonmaken met azijn of iets dergelijks)

1 Water Cooler CPU Zalman ZM-WB2 (Socket A/478/754) € 55,69
1 Water Pomp Eheim 1048 € 42,80
1 Cooling Pasta Arctic Silver 5 Compound (3,5 gr) € 7,91
Alle slangen e.d. €54,60

Dus € 176 Maar dan moet ik nog mijn reservoir voor ongeveer 3 euro halen, plus mijn waterwetter. Dus zeg maar in Totaal € 190

[ Voor 11% gewijzigd door pretorian_nl op 22-12-2003 18:10 ]

Digital Media Junkie

Pagina: 1