[gf4mx440] beeld scheurt en loop achter op audio

Pagina: 1
Acties:

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Topicstarter
In mn vorige topic was het onduidelijk.

Ik heb een nieuwe pc gekocht en mn oude videokaart gehouden.
Deze videokaart had perfecte prestaties op deze en een andere pc.
De nieuwe pc
AMD barton 3200+
2x256 mb ram 400mhz
120 gig maxtor 8mb cache
asus a7n8x deluxe 2.0

Ik heb voor zowel mn nforce2 als mn geforce de nieuwste drivers van de site van nvidia.

Het probleem is:

Alles wat met snelbewegende beelden te maken heeft heeft last van tearing, in meerdere of mindere mate.
Het afdwingen van een vsync brengt een lichte verbetering met zich mee, maar de beelden gaan achterlopen op geluiden, dus dat schiet ook niet op.

Ik heb allerlei benchmarks gedraaid en alle tests in sysoft scoren gelijk aan of hoger dan de vergelikbare setups.
Met 3dmark2001 heb ik een zeer slecht resultaat, maar wat verwacht je van een gf4mx

Op de oude pc had ik veel betere prestaties met de videokaart en als ik hem terug zet is er ook niets aan de hand.

Please help!, wat zie ik over het hoofd

BVD!

Verwijderd

je moet je v-sync signaal veranderen (aan/uit zetten).

Deze optie vind je in het tabblad 'weergaves' van de geavanceerde beeldscherminstellingen. (ook wel drivers genoemd ;) )

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:46
Tetsuo55 schreef op 21 december 2003 @ 17:29:
Het afdwingen van een vsync brengt een lichte verbetering met zich mee, maar de beelden gaan achterlopen op geluiden, dus dat schiet ook niet op.
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 22:34:
je moet je v-sync signaal veranderen (aan/uit zetten).

Deze optie vind je in het tabblad 'weergaves' van de geavanceerde beeldscherminstellingen. (ook wel drivers genoemd ;) )
Uhh ja, blind zeker? :P

Ik vroeg mij nou af of heel misschien AGP texture size in je bios iets uit zou kunnen maken. Probeer daar eens iets mee. Succes.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Westerterp
  • Laatst online: 23-05 15:19
Ondanks dat je kaart het geweldig deed op je oude pc zou ik toch maar overwegen een andere videokaart aan te schaffen. Die is nu toch echt een serieuze bottleneck en zorgt ervoor dat de rest van je systeem overkill is. Had of een minder snelle pc gekocht, of een betere videokaart erbij. Dit is net als 12" wielen onder een Hummer.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Omdanks het feit dat de kaart niet extreem snel is, voldoet zo'n MX440 voor de meeste spellen nog wel. Die kaart is niet zo'n grote bottleneck dat het beeld scheurt en lagged, er is gewoon wat mis. Wat er mis is weet ik niet, maar om meteen een nieuwe kaart aan te schaffen lijkt mij niet slim. Straks heb je het probleem met je nieuwe kaart nog steeds...

TS: wat is je 3DMark 2001 resultaat? En welke MX440 heb je? 'Normaal', 8x of SE? Ik verwacht toch zeker boven de 6000, dat haal(de) ik al met een 1600+ en standaard MX440.

Er zijn natuurlijk nog zat dingen om te doen:
- mb bios settings (zoals Aperture, maar meestel is 64MB wel goed; Fast Writes uit of aan)
- moederboard bios upgrade
- andere drivers, voor zowel mb, vga als ook bijvoorbeeld geluid (nieuwste is niet altijd beste).
- Ik neem aan dat je FSB 400 draait, draai als test eens wat anders (misschien is je AGP-rate niet goed bij FSB400 (zou wel moeten, maar uitsluiten is altijd fijn).

Succes.

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
Jake schreef op 22 december 2003 @ 11:26:
Omdanks het feit dat de kaart niet extreem snel is, voldoet zo'n MX440 voor de meeste spellen nog wel. Die kaart is niet zo'n grote bottleneck dat het beeld scheurt en lagged, er is gewoon wat mis. Wat er mis is weet ik niet, maar om meteen een nieuwe kaart aan te schaffen lijkt mij niet slim. Straks heb je het probleem met je nieuwe kaart nog steeds...

TS: wat is je 3DMark 2001 resultaat? En welke MX440 heb je? 'Normaal', 8x of SE? Ik verwacht toch zeker boven de 6000, dat haal(de) ik al met een 1600+ en standaard MX440.

Er zijn natuurlijk nog zat dingen om te doen:
- mb bios settings (zoals Aperture, maar meestel is 64MB wel goed; Fast Writes uit of aan)
- moederboard bios upgrade
- andere drivers, voor zowel mb, vga als ook bijvoorbeeld geluid (nieuwste is niet altijd beste).
- Ik neem aan dat je FSB 400 draait, draai als test eens wat anders (misschien is je AGP-rate niet goed bij FSB400 (zou wel moeten, maar uitsluiten is altijd fijn).

Succes.
Ik heb een feforce 4 MX 440 8X
aperature op 128 mb (kan niet lager dan 64)
Fastwrites staan standaard aan net als sideband adressing
Bios is de nieuwste
Mobo en sound intergated er is maar 1 driverversie
vga staat nog op niwueste ik ga 43.04 zoeken
ik had de fbs lager en heb hem juist op 400 gezet om te kijken of het helpt
agprate is 8x

3d mark resultaten
vsync off => 2927
verschrikkelijke tearing overal
vsync on => 1902
70% tot 80% minder tearing

• Zeus
  • Laatst online: 01:46
ja het is juist de bedoeling dat je de opties fastwrites en sideband addressing uitzet, deze opties staan bekend om hun problemen O-)

en agp op 4x of 2x zetten kan ook helpen (wat totaal niets uitmaakt voor de prestaties van deze kaart)

[ Voor 29% gewijzigd door Zeus op 22-12-2003 18:46 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
aperature nu op 64 mb
Fastwrites en sideband adressing staan nu uit
vga drivers nu op 45.33
agprate is nu 4x
en de agp bus staat nu op 66mhz ipv autoselect

3d mark resultaten
vsync off => 2849
verschrikkelijke tearing overal
nog ergere tearing dan met de vorige setup

[ Voor 11% gewijzigd door Tetsuo55 op 24-12-2003 11:08 ]

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
Iemand nog een idee??

• Tetsuo55

Tetsuo55

Topicstarter
Ok ik heb need for speed underground geinstaleerd

De spelervaringen zijn als volgt

het spel loopt normaal, vervolens vertraagt alles, en daarna gaat het 2x zo snel, waarna het weer normaal loopt

dit gebeurd elke ongeveer 5 seconden

er is ook sprake van tearing.

zucht....
Pagina: 1