Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vuurwerk afsteken met pc

Pagina: 1
Acties:
  • 649 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Het is binnenkort weer oud en nieuw en nou leek het mij wel ruig om vuurwerk af te kunnen steken met de parralelle poort en een relais

Ik heb al zon plaatje liggen maar nou zocht ik nog iets dat vonkt ofso

Heeft iemand iedeën?

Thijs

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18
bougie?

|>

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 22:08

Nobby

Nuts!

Je zult waarschijnlijk met een bougie en een relais moeten werken.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
kun je die dan 'gericht' laten vonken??

Verwijderd

of een gloeilampje [van een fiets ofzo] pakken waar het glas van stuk geslagen is dat fikt ook lekker.

Verwijderd

volgens mij was er 2 weken ook iemand die dit wilde gaan doen. Staat als het goed is nog een topic over op GOT

edit:

Weerstandsdraad.

hier dus

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niks kunnen vinden waar ik wat aan heb op GoT of google

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ledjes aangesloten op 230V schijnen een erg spectaculair "vonkje" te geven. Denk ook dat die sneller vonken dan een bougie. Moet je dus wel met 230V relais werken. Wat ook belangrijk is dat je errug uitkijkt en dit eerst op grote afstand probeert ivm risico's.

/me jevn vindt wel dat je erg voorzichtig met vuurwerk moet wezen en "stunts" aan profs moet overlaten

Verwijderd

je kan ook een weerstandje nemen, en die door laten fikken.
dat zou net genoeg moeten zijn om de lont aan te krijgen.
en het kost geen drol om te kopen.

• jevn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:27:
ik heb niks kunnen vinden waar ik wat aan heb op GoT of google
Meeste van dat soort topics zitten in HK en SG, dus niet heel vreemd dat je niet veel hebt kunnen vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:28:
je kan ook een weerstandje nemen, en die door laten fikken.
dat zou net genoeg moeten zijn om de lont aan te krijgen.
en het kost geen drol om te kopen.
gewoon bijv via een relais flinke stroom door een dun draadje gooien en je hebt een gloeidraad :) erg simpel en relais kan je aansturen via een com poort

Verwijderd

benodigdheden:
1 lucifer
2 germanium diode
3 gesmolten kaarsvet

sluit 12v gelijkspanning aan op diode met plus- en minpool omgedraaid
houdt de kop van lucifer tegen de kop van de diode aan en doop deze in het kaarsvet, en het zaakje zit stevig (en eventueel waterdicht)

en klaar is je ontsteking!!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
in de elektuur heeft hierover ook een keer een artikeltje gestaan, deze gebruikte normale weerstanden als ontsteker.

normale weerstanden kunnen namelijk maar 1/4 wat verdragen en daar kun je misbruik van maken.

als je bijvoorbeeld een weerstandje van 50 ohm pakt en je doet dit met een voeding van 12 volt, dan krijg je de volgende situatie:

I=U/R=12/50=0,24A
P=U*I=12*0,24=2,88Watt

als je dat doet is dit zeker voldoende om de weerstand in de fik te laten vliegen, dit kun je dan weer gebruiken om het lont mee te ontsteken door deze om de weerstand heen te draaien.

één tip, doe dit met een goed beveiligde voeding, want de stroom mag dan wel niet zo groot zijn (nog geen kwart ampère), maar als de weerstand na het verbranden door breekt, kunnen de polen tegen elkaar komen en heb je kortsluiting, dus zorg ervoor dat dit niet kan gebeuren :P

suc6 met je ontstekers :D laat ons weten of het gelukt is

edit:
Shit.. te laat :P maarja.. hier staat het wel uitgebreid

[ Voor 5% gewijzigd door [TazZ] op 21-12-2003 17:34 . Reden: Shit.. te laat :P maarja.. hier staat het wel uitgebreid ]

If it ain't broke, fix it till it is...

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

kaasie heeft helemaal gelijk: dit is al eerder langsgekomen op Tweakers.

Maar: eerst testen met aansteeklont WEES IN GODSNAAM VOORZICHTIG, en gooi niet ontstoken vuurwerk weg: JE WERKT MET EXPLOSIEVEN ! Doe het liever niet, bedenk: een oog of ledemaat is onvervangbaar.

[ Voor 48% gewijzigd door Brothar op 21-12-2003 17:44 ]

eagle

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
Ik stak mijn strijker-staaf-bommen altijd af met een stuk geslagen fietslampje, 50m snoer en een zo'n grote 12v batterij.

Werkte als een speer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

http://www.brandweer.nl/vuurwerkspel/start.html

doe het wel veilig ;) doe ffies het spelletje :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

DAlchemist schreef op 21 december 2003 @ 17:25:
Je zult waarschijnlijk met een bougie en een relais moeten werken.
Bougie gaat niet, die werkt met duizenden volts.

Wat je wel kan doen is een familielid van mij door laten fikken.

Klein weerstandje, op zo'n waarde uitrekenen dat je het maximum uit je voeding/accu kan trekken (bij hoger is er een kans dat de voeding het als een kortsluiting gaat zien) en dat met de paralelle poort + transistor + relais (er is een parallelle poortfaq) aansturen.

Stel, je hebt een 12V voeding die 2A kan leveren, dat is max. 24W
Een normaal klein weerstandje kan max. 0.25W aan warmte omzetten, dus bij 24W gaat hij echt gloeien.

U=I*R

P=U*I
24W=12V*2A

12V/2A=6ohm weerstandje of groter, dat kan dus een 6,8ohm weerstandje worden, of iets groter als hij iets langer moet blijven 'branden' (duurt iets langer voordat hij 'opgewarmd' is)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 13:10

chromeeh

the Gnome

Tazzy schreef op 21 december 2003 @ 17:34:
Ik stak mijn strijker-staaf-bommen altijd af met een stuk geslagen fietslampje, 50m snoer en een zo'n grote 12v batterij.

Werkte als een speer
Heel simpel:

Relais aansturen d.m.v printerpoort, relais stuurt een 12v voeding (min. 1A) aan, waaraan op het uit einde de volgende dingen kunnen hangen als ontsteker; weerstand (heel klein), kapot geslagen gloeilampje (gloeidraad moet wel geel zijn), heel dun koperdraadje, enz.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff snel schamatje aan gepast

En dit moet het dus ongeveer worden:

http://members.lycos.nl/thaais123/vuurwerk.JPG

Lijk mij makkelijste oplossing

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 14:06
idd, een 12v accu/batterij, en ik had een fiets-remkabel gebruikt...

gewoon stuk afknippen, en dan afrafelen zeg maar... zodat je allemaal losse stringetjes hebt..
draad van de accu aan ene kant in een kroonsteentje, en zo'n stringetje in de andere kant...
stroom erop, en dan gloeit ie door...

• jevn
  • Niet online
Resistor schreef op 21 december 2003 @ 17:39:
[...]

Bougie gaat niet, die werkt met duizenden volts.

...
Jij denkt aan een bougie voor een benzine motor. Gloei bougie van een diesel gloeit heel braaf bij 12 V.

/me jevn denk terug aan die goede oude melkbus :o

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik dindsdag even spulletjes kope en dan laat ik nog wat horen 8) (hoop ik >:))

Verwijderd

Wat ook leuk is: vuurwerk van een afstand afsteken, je hebt alleen een oude RC-auto nodig (kosten tegenwoordig 7 euro) en de schroef je uit elkaar, sloop de motor eruit, en verbind aan die 2 draadjes iets dat gaat gloeien van 6 volt....
lijkt me zeer leuk, wil ik nog 1 keer proberen.

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me ook wel stoer :P
kga eens zoeke of ik nog wa heb liggen gheghe >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 17:52 ]

• mrb
  • Laatst online: 23-11 20:17

mrb

Met het vuurwerk dat je hier LEGAAL in NL kan kopen kan je hoogstens een brandwondje krijgen, naja als je het niet op je gezicht laat afgaan dan toch :O

Dus gewoon proberen zou ik zeggen,

ik zou voor het idee met de lucifer gaan , lijkt me eventueel toch wel het beste te werken

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:15

Atmoz

Techno!!

Ik doe dit altijd met een relais en dan een draadje strippen tot de laatste ader. En dan laat ik het relais via een draadje een 9 volt batterij kostsluiten. Dan wikkel ik het draadje 2 keer om het lont van het vuurwerk en dan hoef je alleen nog maar het relais aan te sturen..

Kan natuurlijk met de LPT1 poort in combinatie met een laptop, maar een microcontroller programmeren kan ook mooi worden. hiermee kun je dan bijvoorbeeld 20 dikke pijlen laten afsteken met pauzes van 10 sec. ofzo. Echt mooi wat je dan krijgt. En vorig jaar heb ik het geheel met afstand bediening aangestuurd. Staat wel ruig als je op straat met een afstandsbediening vuurwerk staat of te steken.

• WFvN
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

mrb schreef op 21 december 2003 @ 18:06:
Met het vuurwerk dat je hier LEGAAL in NL kan kopen kan je hoogstens een brandwondje krijgen, naja als je het niet op je gezicht laat afgaan dan toch :O
sure..... houd jij even een gillende keukenmeid of astronaut vast? Ff lekker in je hand inklemmen en dan aansteken. Dan praten we verder met je 'hoogstens een brandwondje'

VOOR ALLE DUIDELIJKHEID: Niet doen dus!!!! die brandwondjes zullen toch wel wat heftiger zijn dan mrb doet denken

Maar ontopic:

Ga niet lopen k*tten met afsteken op afstand.... doe het gewoon netjes met een lont.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

WFvN schreef op 21 december 2003 @ 18:13:
[...]

sure..... houd jij even een gillende keukenmeid of astronaut vast? Ff lekker in je hand inklemmen en dan aansteken. Dan praten we verder met je 'hoogstens een brandwondje'

VOOR ALLE DUIDELIJKHEID: Niet doen dus!!!! die brandwondjes zullen toch wel wat heftiger zijn dan mrb doet denken

Maar ontopic:

Ga niet lopen k*tten met afsteken op afstand.... doe het gewoon netjes met een lont.
Waarom? Via afstand is toch veiliger...

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:09

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Dus gewoon proberen zou ik zeggen,

ik zou voor het idee met de lucifer gaan , lijkt me eventueel toch wel het beste te werken
Roep dat niet te hard, ik heb een paar jaar terug eens vuurwerk gekocht hier (legaal) en dat knalde zo hard, dat de politie zelfs kwam kijken wat voor spul het was.

Was een serie van 4 potten, van elk een kilo of 4 á 5 ...
Mooi spul, maar wel erg duur.. 4 potten voor 100piek (was toen nog guldens)

Dit is dus wel erg gevaarlijk, als hier iets mee misgaat

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

been there, done that (naja wel per ongeluk). Van een astronaut tintelt je hand een kwartier, geen brandwond ofzo.

Het idee is voor zover ik het begrijp om de lont aan te steken dmv. een gloeidraad, niet het vuurwerk zelf modden (da's niet verstandig).

• WFvN
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

atmoz schreef op 21 december 2003 @ 18:14:
[...]

Waarom? Via afstand is toch veiliger...
Niet alles op afstand is veiliger hoor... Zeker omdat de manier van ontsteken nog niet geheel duidelijk is. Het leuke met een parallelle poort is natuurlijk dat je meerdere uitgangen hebt en dus ook meerdere dingen apart kan aansteken. Alleen bij een wat ongecontroleerd 'aansteken op afstand' kan je krijgen dat niet 1 maar meerdere zaken afgaan; iets waar je lang niet altiijd trek in hebt.

Ga gewoon niet lopen k*tten; lees de handleiding op de verpakking en houd je daar aan of blijf met je jatten van het vuurwerk af.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

[...]

Maar ontopic:

Als je de kennis en de materialen hebt om het te doen, waarom zou je het dan niet proberen?

Het is leuk, en zo komt de computer ook nog eens buiten (kan je gelijk verder proberen over te klokken, als het niet gaat haal je de koeler van de Athlon af en heb je daar ook weer een stuk vuurwerk :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

WFvN schreef op 21 december 2003 @ 18:17:
[...]

Niet alles op afstand is veiliger hoor... Zeker omdat de manier van ontsteken nog niet geheel duidelijk is. Het leuke met een parallelle poort is natuurlijk dat je meerdere uitgangen hebt en dus ook meerdere dingen apart kan aansteken. Alleen bij een wat ongecontroleerd 'aansteken op afstand' kan je krijgen dat niet 1 maar meerdere zaken afgaan; iets waar je lang niet altiijd trek in hebt.

Ga gewoon niet lopen k*tten; lees de handleiding op de verpakking en houd je daar aan of blijf met je jatten van het vuurwerk af.
De manier van afsteken is bij mij al jaren duidelijk:

Zoals al eerder gezegt is in de topic: gloeidraad (zelf maken door draadje te strippen en 1 ader te nemen) via 9 volt blokje kortsluiten. Gaat meteen gloeien, en het lont gaat dan ook meteen aan. Er zit dus een vertraging in doordat het lont nog het vuurwerk in moet. Nog "mooier/beter" zou zijn als de gloeidraad in het kruit zit. Dan is het echt zo van: pats op de knop, en METEEN de pijl de lucht in.

Het enige GROTE nadeel van de LPT1 poort is dat er onder het booten van de pc ookal de poorten aan/uit worden gezet, dus dan zou het vuurwerk al afgaan..
Dit zou je kunnen oplossen door een microcontroller te gebruiken, maarja dan moet je die ook weer proggen...

• mrb
  • Laatst online: 23-11 20:17

mrb

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 18:16:
[...]

been there, done that (naja wel per ongeluk). Van een astronaut tintelt je hand een kwartier, geen brandwond ofzo.

Het idee is voor zover ik het begrijp om de lont aan te steken dmv. een gloeidraad, niet het vuurwerk zelf modden (da's niet verstandig).
Dat bedoel ik, ging bij mij ook perongeluk, het word warm, hand tinteld, maar meer ook niet,

Het duurdere siervuurwerk is idd wel wat gevaarlijker maar ook daar moet je nogal dom doen wil het echt dodelijk/ernstige gevolgen hebben

Verwijderd

atmoz schreef op 21 december 2003 @ 18:26:
Het enige GROTE nadeel van de LPT1 poort is dat er onder het booten van de pc ookal de poorten aan/uit worden gezet, dus dan zou het vuurwerk al afgaan..
Dit zou je kunnen oplossen door een microcontroller te gebruiken, maarja dan moet je die ook weer proggen...
Het geheel pas aansluiten als de pc aan is en je er zeker van bent dat alle pennen uit zijn (gewoon een ledje aanhangen)?
Desnoods nog een schakelaar tussen de aansluiting van het relais.

Verwijderd

werkt zo'n fietslampje maar 1 keer?
en dat koperdraad dat je om een lucifer kunt wikkelen, kan je daarvoor ook van dat koperdraad uit een kapot diskettestation gebruiken? (van die driehoek spoelen)

Verwijderd

Even iets anders, maar hou er wel rekening mee dat je de aansluiting op de parallele poort pas doet als er niemand in de buurt is van het vuurwerk, en eveneens weer eraf haalt zodra je er naar toe gaat. Het wil namenlijk nogaleens voorkomen dat windows of andere programma's zonder duidelijke reden wat bitjes naar de paralelle poort sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 19:46 ]

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor enig letsel of schade als je dit gaat proberen

Ik heb ooit eens ontstekertjes gemaakt van enkele kerndraaden van 220 snoer. Je neemt één zo'n dun draadje, wikkelt dat om een dun staafje zodatje een spoeltje krijgt en sluit hem kort met een batterij. Hij gloeit bijna onmiddelijk op en brandt door. Meer dan genoeg om een vuurwerklont mee aan te jagen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:33

Dommel

Professioneel Software Sloper

Klik hier en dan de popup even lezen. Kun je ook vuurwerk afschieten met behulp van je PC. Het is veilig en nog voor een goed doel ook volgens de radioreclame :+

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:19:
Even iets anders, maar hou er wel rekening mee dat je de aansluiting op de parallele poort pas doet als er niemand in de buurt is van het vuurwerk, en eveneens weer eraf haalt zodra je er naar toe gaat. Het wil namenlijk nogaleens voorkomen dat windows of andere programma's zonder duidelijke reden wat bitjes naar de com poort sturen.
woei :? ;)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Wat ook heel leuk is: (en ook een beetje in dit verhaal thuishoort)

Je neemt zo'n Revelverf* potje. Maakt dit leeg en schoon. Stort het vol met kruit uit astronauten of strijkers, maakt 2 gaatjes in de deksel. Hierdoor 2 draadjes die bloot zijn en in het kruit uitkomen. Deksel erop doen, vast lijmen met hele goede lijm. Het liefst verschillende soorten lijm zodat het ECHT vast zit.

Je maakt een gat in pa's tuin (zo'n 30-40 cm diep) en legt je brouwsel erin. Dan gat dicht storten en goed aantrappen. Kabel leggen en aansluiten op je potje met kruit. Tuintafel nemen op zijn kant leggen, erachter gaan zitten met een accu en dan effe contact maken ---> 8) 8) WHAAAAAAAAAAM 8) 8) ...... graspollen in je nek en op het dak + een mooi gat in de tuin >:)

Dit zou je natuurlijk ook pc gestuurd kunnen maken enzo. Of als er iemand loopt dat een sensor dat ziet en dan je zelfgemaakte landmijn afgaat..

*Revelverf: je kent ze wel, die kleine potjes verf voor je modelbouw vliegtuigjes.

Verwijderd

werkt dit ook in een pijpbom

zie tekening

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mightyspawn/explosie.jpg

Verwijderd

volgens mij ging dit topic over het elektronisch afsteken, niet over creatief met kruit :P
als je het doet, doe het dan gelijk goed
Nee die zijn niet van mij, mij iets te gevaarlijk

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 13:34

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb het net ook even geprobeert :D werkt leuk :+

Ik heb gewoon een speaker draatje gestript er een enkele aarder uit gehaald, die een paar keer om het londjegedraaid en tegen de 9V accu van de accuboor gehouden. Het draatje gloeide meteen weg en het londje ontbrande :D
Je kunt het op afstand doen door tussen het hele dunne adertje koperdraad en de accu dikke draat te gebruiken.

Veel succes >:)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 12:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik gebruikte altijd 1 zo'n draadje uit een normaal '230 volt snoer'. Daar neem je een cm of 10 van (wel één draadje uit de 'bos') en die wikkel je op een spijker. Dan heb je een spiraaltje waar je de lont tussen kan doen, even een plakbandje er omheen oid en klaar. Daarna een stukje kabel met van die krokodilletangetjes eraan knijpen en dan 3 sec 12 of 230 volt erop gooien. Kost even de schakeling maar dat werkt als een speer :) .

[ Voor 12% gewijzigd door LauPro op 21-12-2003 20:04 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ehm, ik verkoop vuurwerk (legaal) en wij hebben een aantal nieuwe vuurpijlen in het assortiment die op het randje zitten van wat nog mag, die dingen wil je dus echt niet in de buurt hebben als ze afgaan, binnen een meter of 2 bijna gegarandeerd brandwonden

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

jaaa jij heb ff potten van 4 , 5 kilo denk het ook piet

en astronauten zijn zo vaak in me klauw geklapt, doet alleen pijn maar je heb er niks van

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

je ken met bougies werken hoor bij ons shieten ze met een soort kanonnen maar dan heb je een bobine (spanning) een delco (i.p.v. relais) en een baterij nodig |:( best een autobaterij

p.s. ben idd een autofreak :P

</onzin>

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 20:24:
jaaa jij heb ff potten van 4 , 5 kilo denk het ook piet

en astronauten zijn zo vaak in me klauw geklapt, doet alleen pijn maar je heb er niks van
5 kg !? waar haal je die gegevens vandaan dan ? een vuurpijl mag lang zo zwaar niet zijn....

en een astronaut is een paar gram, een vuurpijl toch al iets meer

komt nog bij dat ik wel s potten heb gezien die leuk omhoog moesten schieten maar al vrij snel keihard uit elkaar klapten, met redelijk wat schade tot gevolg...

[ Voor 7% gewijzigd door DoD Cerberus op 21-12-2003 20:40 ]

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

atmoz schreef op 21 december 2003 @ 19:51:
Wat ook heel leuk is: (en ook een beetje in dit verhaal thuishoort)

Je neemt zo'n Revelverf* potje. Maakt dit leeg en schoon. Stort het vol met kruit uit astronauten of strijkers, maakt 2 gaatjes in de deksel. Hierdoor 2 draadjes die bloot zijn en in het kruit uitkomen. Deksel erop doen, vast lijmen met hele goede lijm. Het liefst verschillende soorten lijm zodat het ECHT vast zit.

Je maakt een gat in pa's tuin (zo'n 30-40 cm diep) en legt je brouwsel erin. Dan gat dicht storten en goed aantrappen. Kabel leggen en aansluiten op je potje met kruit. Tuintafel nemen op zijn kant leggen, erachter gaan zitten met een accu en dan effe contact maken ---> 8) 8) WHAAAAAAAAAAM 8) 8) ...... graspollen in je nek en op het dak + een mooi gat in de tuin >:)

Dit zou je natuurlijk ook pc gestuurd kunnen maken enzo. Of als er iemand loopt dat een sensor dat ziet en dan je zelfgemaakte landmijn afgaat..

*Revelverf: je kent ze wel, die kleine potjes verf voor je modelbouw vliegtuigjes.
Je bent 8)7 !!!!!!!! Toen je dat potje dichtdrukte, had er al een vonkje over kunnen springen! Boem, gat van 40 cm in je hand en gezicht!

Verwijderd

komop ik denk dat men toch wel een beetje té bezorgd is, omdat je het vuurwerk zelf in tact laat lijkt is er volgens mij geen probleem...

of je het nou met een aansteeklont doet of met een gloeiend weerstandje oid, zolang je het vuurwerk heel laat is er nix aan de hand

leuk id, ik ben benieuwd naar de resultaten =)

Verwijderd

Tip van de dag: ga eens bij een professioneel vuurwerkbedrijf kijken hoe het daar wordt geregeld, ook wat betreft veiligheid, regelgeving en vergunningen. Het lijkt mij niet de bedoeling om te experimenteren oid.

Dit draadje gaat onderhand nergens mee over behalve over gevaarlijke experimenten en daar hebben we een MED over: Vuurwerk, nieuwjaar en dergelijke
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.