[Epson Stylus Color 760] Problemen na navullen inkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Tijdje geleden de Epson Stylus Color 760 gehad van iemand, die deze printer ook zelf bijvulde met Start (refill) inkt.

Okee, samen met haar een keer bijgevuld (omdat het mij met m'n oude printer nooit wilde), paar keer test afdrukjes gemaakt, koppen gereinigd, wat balkjes zwart/rood/geel/blauw uitgeprint en de printer wilde fijn werken..

Nu bleek opeens dat zwart raar ging doen, dus die heb ik weer bijgevuld (was bijna leeg)

Na het bijvullen half uurtje in de printer laten staan, printer aangezet, koppen gereinigd, test afdrukjes, koppen gereinigd, nozzle check etc, maar printer blijft maar slecht printen. Zwart kwam er streperig doorheen, kleur niet.

Ik kleur ook wat bijgevuld. Vervolgens zelfde verhaal, kleur ging aardig, zwart weer niet. Zo ben ik dus al 3 dagen bezig.

Vandaag kleur en zwart gevuld in andere cartridges. Nu print zwart weer redelijk, maar de kleuren niet..

Wat kan ik hiermee het beste doen?

Ik heb al dat SSC utility gebruikt om 1 en ander in te stellen, maar ook dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 11:09

Yngwie-

Murphy was an optimist

Mijn mening: gewoon nieuwe cartridges kopen. Mijn ervaringen met hervulbare/gerecyclede cartridges zijn zeer wisselend. Inderdaad, vaak gaat het prima. Maar ik heb al zo veel ellende gezien met navul dingen, dat het mij in ieder geval het verschil in prijs niet waard is. En als je toch door wilt blijven gaan met navullen, zou ik zowiezo een compleet nieuwe setje aanschaffen, hebben ook niet het eeuwige leven of misschien zit er ingedikte inkt vast in de tankjes.

Nu ken ik de Epsons niet zo goed, maar ik geloof dat de printkoppen van de Epson apart van de inkt tanks zijn (in tegenstelling tot bijv. bij HP) Deze kunnen natuurlijk ook gewoon versleten en dus aan vervanging toe zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Yngwie- op 21-12-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Misschien dat je printerkoppen zelf wat ingedroogd zijn en de spuitgaatjes dicht zitten.
Eruithalen is een aardig klus, maar niet ondoenlijk.
Als je ze eruit hebt dan kan je ze op een schoteltje met lauw water en afwasmiddel zetten. Dan gaan ze meestal wel open.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Mijn ervaring met een Epson 400 en 440:
(als ik mij goed herinner)

Schroef de kap los.
Haal rechts aan de zijkant het hoogte-stelclipje los en het borgclipje van de glijstaaf.
Dan kun je die staaf er een paar centimeter uittrekken - net genoeg om de koppenunit aan de linkerkant één centimeter te kunnen optillen om er een heel laag bakje onder te zetten. Ik gebruikte het dekseltje van een sigarendoosblikje, gevuld met water of spiritus.
Met minder sloopwerk gaat het niet - maar je hoeft tenminste geen flatkabels los te halen!
Officiëel ben je je garantie natuurlijk kwijt.

Er zijn trouwens ook reinigingscartridges te koop. Of die echt werken weet ik niet. Iemand ervaring?