[TI 4200] VGA Kaart of AGP slot kapot ?

Pagina: 1
Acties:

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Ik heb hier een PC staat die bij een reboot of 'warme' boot al in de bios een vervormd beeld laat zien :

De letters staat door elkaar / zijn fout, soms is het erger en soms minder erg.

foto's op :

http://www.xs4all.nl/~renkie/wtf/

Wanneer ik de pc uitzet en na een uurtje weer aandoe is het ok

Iemand een idee hoe ik dit op los?

Verwijderd

In Windows word het alleen maar erger? Was dit zomaar op een dag zo? Niet overgeklokt oied? Heb je een andere videokaart waarmee je kunt testen?

• Renkie
Als de pc goed boot is er niets aan het handje, is van 1 op andere dag gekomen.

En na een reboot is het dus fout, starten in windows gaat wel maar het ding blijft oneindig laden en laat een leeg desktop scherm zien wat af en toe knipperd. Tot slot springt de monitor op zwart terwijl de pc nog aan het laden is.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Doe je kast eens open, lijkt net of er teveel warmte blijft hangen en er daardoor zulke dingen optreedt. Lijkt me dat er als je een uur wacht de pc voldoende is afgekoeld en het daardoor niet gebeurd. Heb je voldoende airflow in je kast?

draaien alle fans wel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Turkish op 21-12-2003 17:03 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Check meteen ook ff of de videokaart niet onder een hoop stof ligt. Blaas het zonodig eens flink schoon.

• Renkie
Dat is het vreemde, er is geen stof, ding zit er goed in en wordt ook niet warm (kast open voor zekerheid)

Kan uren ok draaien

Maar doe ik hem koud aan , direct reset na de boot is het beeld al verneukt.....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien eens een nieuwe BIOS voor je moederbord proberen?

Verwijderd

Hoi heb dit ook meegemaakt met een kaart van een klant(club3D geforce4 ti4280 vivo) hebben nog geen antwoord gekregen op onze vraag wat er nu precies defect was. Kaart werd wel meteen vervangen door club3d!! 8)

Verwijderd

Misschien was die laatste reply niet wat je zocht, maar ik wilde alleen maar aangeven dat zelfs de fabriek het niet zomaar wist dus als je nog garantie hebt, breng hem snel terug!!!!

Verwijderd

Als het geheugen defect (lekkende pasta, kapotte modules, verkeerde timings in bios etc) is van je kaartje kun je dit soort problemen ook krijgen. Als het om een kaartje gaat in originele staat en hij doet in een andere PC hetzeflde moet je gewoon garantie claimen. Bios tonen is het meest basic en moet iedere kaart nl. feilloos doen.

• Renkie
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:19:
Hoi heb dit ook meegemaakt met een kaart van een klant(club3D geforce4 ti4280 vivo) hebben nog geen antwoord gekregen op onze vraag wat er nu precies defect was. Kaart werd wel meteen vervangen door club3d!! 8)
Das een goeie...

Dit is ook een club3d... :)

Bij wie van club3d heb je dat geregeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Renkie op 21-12-2003 19:40 ]

• Renkie
(probleem gevonden, lag wel aan de gf4 ti 4200 , alleen pas na 5 minuten aan)

zal de kaart maar proberen te ruilen...

[ Voor 73% gewijzigd door Renkie op 21-12-2003 20:11 ]

Verwijderd

Hoi, de persoon bij club3d weet ik niet aangezien wij hem via de leverancier terugsturen, mocht het niet lukken bij je iegen winkel waar je hem gekocht hebt laat maar even horen.
troubles@cssc.nl :Y)
Pagina: 1