Toon posts:

SCSI-raid + scanner op 1 kaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ervaring met SCSI is jammer genoeg blijven steken op een simpel PCI controllertje met een scanner en een 2x2x6x schrijver.
Niet indrukwekkend dus.
Binnekort ga ik echter mijn all-round workstation upgraden. Ik ben van plan om een SCSI raid te gaan draaien waar het OS+programma's+wisselbestand op draait.
Mijn bestanden komen op grote SATA schijven te staan.
Nu is mijn vraag of er scsi-controllers bestaan waar je intern een raid opstelling mee kan maken en waar eveneens een externe (liefst 50-pin, dan moet ik geen adapter gebruiken) connector aanzit waarop ik mijn scanner en wat oude registratie aparatuur (wordt in sommige labo's nog vaak gebruikt) mee kan verbinden.
Misschien ook nog belangrijk : De schijven die er in komen zijn u320 15k schijven.

Verwijderd

Imo gewoon een snelle SCSI Raid kaart nemen met externe poort, bijv. Adaptec SCSI RAID 2120S / 2200S
http://www.adaptec.com/wo...ogy/RAID&source=home_menu

Je kan er nl. altijd een 50pin>HD68 adapter aanhangen voor de externe poort, bovendien kosten die niet al te duur (<10 euro). SCSI is iig backwards compatible met zichzelf.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
hang nooit niet extra apparaten aan je scsi raid bus, zoals scanners/tape streamers, dit heeft bijna altijd negatieve invloed!!!!!

koop eerder een elcheapo scsi kaartje daarvoor!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-03 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik jouw was zou ik de huidige kaart gebruiken voor de scanner en een nieuwe kaart voor de RAID set. Er hoeft maar iets verkeerd te gaan en je loopt de kans je RAID set kwijt te zijn of wat dan ook, een scanner of ander device in combinatie met een RAID set leverd altijd een extra zwakke schakel in de keten op :)

Maar heb je al eens aan een SATA-RAID controller gedacht zoals de Promise S150 SX, deze ondersteund RAID 0,1 en 5 voor cache kan er max een 256MB SDRAM module op de kaart geprikt worden. Je kunt er 4 SATA schijven aan hangen. Lijkt mij goedkoper dan alles SCSI uit te voeren. Tenzij je natuurlijk je huidige schijven gewoon blijft gebruiken, dan heb je natuurlijk het meeste al in huis.... of je hebt geld genoeg :P

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al aan aparte controllers en aan SATA gedacht. Maar het probleem is het aantal PCI sloten. Meestal heb je er maar 5 op een moederbord en verlies je er nog 1 aan de grafische kaart.
Dus 4 (stel nog 5)
-Sound-card
-Tuner/capture card
-Simpele PCI videokaart (3 monitoren)
-1 Raid controller
-simpel scsi kaartje
Met een moederbord met 6 pci sloten zou dit nog net lukken. Dan mag er nog niet nagedacht worden over het feit dat toekomstige moederborden LPT en COM achterwege gaan laten.
Vandaar dat ik dus er aan dacht om zoveel megelijk te verzamelen op 1 kaart.
Maar aangezien dit niet het beste idee is ga ik denk ik de scsi scanner en andere "oude" scsi aparatuur tot de vergeethoek verbannen.