[Outlook 2k3] Attachment mag niet geopend worden?

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 06:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik krijg een .EXE toegestuurd van een vriend. Tis iig geen virus. Maar outlook 2003 heeft bepaald dat ik geen toegang krijg tot die attachment omdat het mogelijk onveilig is. En het is niet uit te schakelen blijkt:

Citaat uit de help file:
There are two levels of attachment security. Access to Level 1 files is blocked and can't be changed. When you receive an attachment with a Level 2 file type, you will be prompted to save the file to your hard disk.
.EXE's blijken van bij Level 1 te staan.

Ik vind het toch wel heel apart dat dat stomme programma bepaald wat ik wel en niet mag.

Is er een manier om deze onzinnige beveiliging er uit te slopen?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sebastius schreef op 21 december 2003 @ 16:41:
Is er een manier om deze onzinnige beveiliging er uit te slopen?
Ja, lusers erop wijzen dat .exe files niet in mail thuishoren.

Ik filter executables al op m'n mailserver weg wat dat betreft.

Afzender krijgt in dat geval een mailtje met een vriendelijk doch dringend verzoek zip of tar te gebruiken als-ie met alle geweld iets wil sturen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 06:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 21 december 2003 @ 16:48:
[...]

Ja, lusers erop wijzen dat .exe files niet in mail thuishoren.

Ik filter executables al op m'n mailserver weg wat dat betreft.

Afzender krijgt in dat geval een mailtje met een vriendelijk doch dringend verzoek zip of tar te gebruiken als-ie met alle geweld iets wil sturen.
Lusers? Mensen die dat soort termen gebruiken dienen serieus bij zichzelf te rade te gaan of ze wel verder willen in de systeem beheer business, want er is duidelijk sprake van een attitude probleem tegenover hun eigen klanten.

Verder is dit een Privé PC, waar ik alleen op werk. En mij mogen ze best een executable sturen. Ik draai een prima virusscanner en kan ook nog wel nadenken voor ik iets run.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sebastius schreef op 21 december 2003 @ 19:10:
[...]
Lusers? Mensen die dat soort termen gebruiken dienen serieus bij zichzelf te rade te gaan of ze wel verder willen in de systeem beheer business, want er is duidelijk sprake van een attitude probleem tegenover hun eigen klanten.
Mensen die (desnoods als bedrijf zijnde) .exes gaan lopen rondmailen moeten serieus bij zichzelf te rade gaan of ze wel lekker bij hun hoofd zijn als de meest gebruikte mailclients (Outlook Express en Outlook) + een aantal mailservers deze toch al blocken.

attitude probleem?

heropvoeding.

Krijg een update van een database prog binnen, is een self extracting .exe.

Moeten ze eerst een hele beschrijving erbij gaan stoppen hoe je PER MAILCLIENT attachment blocking uit moet zetten. zei je wat over userfriendly?

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 21-12-2003 19:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1