Ik heb een Toshiba Satelite A10, als ik de laptop uitschakel, blijft het ledje van de lan aansluiting branden. Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen, in de bios kan het niet dat ik weet, en in de documentatie van de laptop staat er niks van in.
Dit komt waarschijnlijk door je WOL. Wake Up Lan. Met speciale pakketten kunnen ze je laptop op afstand aanzetten....
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
dat is normaal. Je hebt waarschijnlijk een 100mbit lan aansluiting op je laptop. Zolang die aansluiting contact heeft met een switch of hub, blijft dat ledje branden. Dit betekend dat je laptop WakeUp on lan ondersteunt.
Waarschijnlijk kan je het wel uitschakkelen, maar dan heb een je een config util nodig van je netwerk adapter.
Waarschijnlijk kan je het wel uitschakkelen, maar dan heb een je een config util nodig van je netwerk adapter.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Of in je bios Wake on Lan uitschakelen.
Signature unavailable
der uit moddenVerwijderd schreef op 21 december 2003 @ 20:13:
ik snap niet helemaal wat WOL en Laptops met CME te maken hebben
move > OH
mm volgens mij kan je hem niet zo 1 2 3 uit zetten
wat voor kaart zit er in?
[ Voor 7% gewijzigd door Duinkonijn op 21-12-2003 20:30 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
Wie? De marsmannetjes zekerDiedX schreef op 21 december 2003 @ 16:30:
Met speciale pakketten kunnen ze je laptop op afstand aanzetten....
Er zit een Intel(R) Pro/100 VE Network Connection inDuinkonijn schreef op 21 december 2003 @ 20:29:
[...]
der uit modden
mm volgens mij kan je hem niet zo 1 2 3 uit zetten
wat voor kaart zit er in?
Nee, gewoon door een bepaald package te sturen naar het mac addres? Als je ergens niet zoveel interesse in hebt hoef je niet te reageren hoor, je mag het wel.
De oorzaak is hier min of meer al genoemd. Het heeft dus te maken met WOL. Opzich is dit vrij logisch; je PC kan hiermee aangeschakeld worden via een bepaald signaal, maar hij moet wel het signaal kunnen ontvangen.
Mocht je geen WOL in je BIOS aan hebben staan, maar het lampje brandt nog steeds zal je er waarschijnlijk ook weinig aan kunnen veranderen. Dit heeft n.l. ook te maken met ATX. Wil je NIC n.l. het lampje laten branden als WOL aan staat moet deze wel stroom krijgen. ATX levert standaard 5V standby. Zie ook de andere topics die ik hieronder heb gelinkt.
Hier een paar topics van mensen met dezelfde vraag:
Computeruit, NIC toch stroom?
3com nic blijft constant lampje branden
Lampje op HUB blijft branden
lampje op hub blijft branden?
[ Voor 24% gewijzigd door Laurent op 21-12-2003 22:06 ]
Pagina: 1