Asrock K7VM2 onboard video = reboot

Pagina: 1
Acties:

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 13:40

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Goeie,

In een onbewaakt ogenblik heb ik de overbuurman aangeboden z'n pc voor 'm te installeren: je kunt het beter in 1 keer goed doen dan later moeten troubleshooten.

Het ging allemaal van een leien dakje: XP Home, dan alle noodzakelijke patches van windowsupdate + directx9, 4in1 drivers van viaarena, dan de usb2 drivers van de asrock site, en dan de videodrivers van de asrock site. Mis! Na het installeren van de videodriver rebootte de pc meteen bij het opstarten. Op dit moment reboot de pc steeds als ik de kleurendiepte hoger dan 4 kleuren wil zetten. Ik heb de laatste officiële s3 drivers gehaald; én de laatste s3 drivers (van december) maar nog steeds als ik de 16 of 32 bits kleuren wil instellen reboot de pc.

Iemand nog een suggestie?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Verwijderd

Probeer de drivers van de CD eens, die je normaal bij het moederbord hebt gekregen. Anders denk ik wel dat het een beetje ligt aan die "updates" van Windows. Soms zitten er bij waar je veeel problemen mee kunt krijgen

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 13:40

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
CD drivers heb ik ook al 'ns geprobeerd, met nog minder succes. En voor wat de windows updates betreft: het zijn alleen de sp1 updates + security patches + direct x 9 (en *zonder* die laatste ging het ook al mis). Bovendien had ik dan met google meer soortgelijke verhalen moeten kunnen vinden. Nu kan ik niks vinden.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?