Draadloze adapter krijgt geen IP van DHCP

Pagina: 1
Acties:

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36
Ik ben zojuist begonnen met het opzetten van een klein netwerk.
ik heb op 't moment 2 werkstations, voorzien van W2k pro. de server draait *zoals ik in de FAQ heb gelezen* W2k Server + Adminpak.

In dien ik met werkstation2, een computer voorzien van een vaste lijn naar de server. wil inloggen maakt deze er geen problemen van, inloggen werkt, werkstation krijgt een ip en hij krijgt de toegewezen "U:\"

Maar nu ga ik met werkstation1 aan de slag, eenzelfde computer met dezelfde w2k installatie. het enige verschil is dat deze niet met een vaste kabel maar met een draadloze PCI nic.

indien ik op deze pc de bijgeleverde tool activeer zie ik dat deze een verbinding maakt met het accespoint dat aangesloten is op de server en dat deze een juiste verbindings sterkte heeft (het juiste MAC adres wordt ook weergegeven)

maar als ik op werkstation in command ipconfig /all typ krijg ik de volgende gegevens:

IP192.168.123.100
Default Gateway192.168.123.254
DHCP Server192.168.123.254
DNS Servers192.168.123.254

terwijl ik op de server in de DHCP scoop heb aangegeven dat hij een ip adress mag leasen tussen 192.168.0.1 tot 192.168.0.254 (M.u.v. .99, die is gereserveerd voor de server)

Ik denk dat het niet aan de server ligt omdat ik met een vaste lijn wel verbinding kan maken en kan inloggen maar ik kom er niet uit wat het probleem kan zijn met de draadloze PCI kaart.

ps. De pci kaart is overigens niet defect, als ik 'm een vast ip geef kan hij de server wel vinden in netwerk omgeving.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Lijkt wel of je accespoint zelf een DHCP server heeft en dus IPtjes gaat uitdelen.

Zo ja: Uitzetten, anders krijg je idd dit soort gein.

• RSP
Ik heb zojuist een PCMCIA kaart in een laptop gestopt om te kijken hoe die verbinding zou gaan maken met het Apoint, hij krijgt van dhcp direcht het ip: 192.168.123.101 dus het lijkt er idd op dat de accespoint de ip's lekker zelf wil gaan uitdelen alleen is dat apparaat gewoon een kastje en zitten er verder geen frutsels of knoppen aan. ik heb al een reset gedaan zodat ie de fabrieksinstellingen weer krijgt maar verder kan ik nergens een optie vinden om DHCP uit te schakelen op dit apparaat.

Het gaat om een:

U.S. Robotics Wireless Turbo Access Point & Router (denk dat de router functie d'r uit moet :) )

• DJSmiley
RSP schreef op 21 december 2003 @ 16:08:
Ik heb zojuist een PCMCIA kaart in een laptop gestopt om te kijken hoe die verbinding zou gaan maken met het Apoint, hij krijgt van dhcp direcht het ip: 192.168.123.101 dus het lijkt er idd op dat de accespoint de ip's lekker zelf wil gaan uitdelen alleen is dat apparaat gewoon een kastje en zitten er verder geen frutsels of knoppen aan. ik heb al een reset gedaan zodat ie de fabrieksinstellingen weer krijgt maar verder kan ik nergens een optie vinden om DHCP uit te schakelen op dit apparaat.

Het gaat om een:

U.S. Robotics Wireless Turbo Access Point & Router (denk dat de router functie d'r uit moet :) )
Je zegt het zelf al: Routerfunctie moet eruit ;)

Ding is waarschijnlijk gewoon web-based te configgen, dus IP van 'm in je browser tikken, en gaan! ( http://192.168.123.254 denk ik)

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 21-12-2003 16:10 ]

• RSP
Dat werkt dus niet... zou ik dat op de server moeten doen of juist op de workstations? op 't net is ook weinig te vinden over de DHCP functie in 't acces point en het uitzetten van deze functie.

Edit: de logon werkt wel op de workstations, ik had 't ip verkeerd ingevoerd :{ hij vraagt echter om een gebruikersnaam en een wachtwoord. ik vermoed dat het hier om 't serial number gaat maar die pakt ie in geen geval.

iemand nog een tip?

[ Voor 41% gewijzigd door RSP op 21-12-2003 16:31 ]

• DJSmiley
RSP schreef op 21 december 2003 @ 16:24:
Dat werkt dus niet... zou ik dat op de server moeten doen of juist op de workstations? op 't net is ook weinig te vinden over de DHCP functie in 't acces point en het uitzetten van deze functie.

Edit: de logon werkt wel op de workstations, ik had 't ip verkeerd ingevoerd :{ hij vraagt echter om een gebruikersnaam en een wachtwoord. ik vermoed dat het hier om 't serial number gaat maar die pakt ie in geen geval.

iemand nog een tip?
Ja, misschien eens boekje lezen??? Wachtwoord staat er vast wel in, default wachtwoord is vaak admin/admin of admin/1234

Maar dat soort dingen: Zie manual

• RSP
Het is gelukt, standaard toegang voor de US Robotics Turbo Access Point & Router

Gebruikersnaam: admin
Password: - (niets)

ik zeg 't er ff bij, de volgende die er op zoekt kan dan gelijk in dit topic z'n antwoord vinden. nogmaals bedankt voor je tips!
Pagina: 1