Casema kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
Ik heb een nieuw casema kabelmodem (ongeveer een maand oud) en het valt me op dat ik veel CRC-fouten heb. Via een modemverbinding had ik daar nooit last van. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Bij bureau-accessoires - systeemwerkset - systeemmonitor kun je dit meten (in ieder geval onder win98). Onder win2k zie je dit standaard bijdubbelklikken op het inbel-icoontje.

• VDM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07-2025

VDM

Ik weet niet wat jij veel vindt maar ik heb mijn systeemmonitor nu aangezet en hij is begonnen op 450 en stijgt nog steeds na een kwartier. Hij staat nu op 525 en stijgt door.

Verwijderd

Ik ben ook zo'n ongelukkige casema gebruiker, maarre bedoel je crc fouten in zipjes die je download...

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
Heb ik ook last van, dacht dat het lag aan de afstand kabeldoos-->modem lag.
Hoever ligt jou modem van de hoofdkabeldoos?
ik heb vooral last bij foute mp3 en zipfiles.
Marr ok wel bij webpagina's.
Het is meer als bij isdn./

harry

Verwijderd

Of je bedoeld packet-loss? Heb ik wel ontzettend veel.... Is ook normaal bij Casema -> erg gevoelig. Verder komen alle pakketjes wel goed aan. 150MB zonder fouten laatst.

Eigenlijk mag je ook geen CRC errors in je bestnaden hebben, daar is foutcorrectie voor!

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
450 noem ik veel. Ok het is dus normaal. Bij de internet-helpdesk wisten ze niet wat crc was, dus werd ik doorverbonden met iemand die het ook niet wist. Stelletje dombo's.
Ik heb mijn kabelmodem voor de gein eens rechtreeks op de binnenkomende stekker aangesloten en nog steeds crc-errors, dus daar ligt het niet aan.
Ik heb geen problemen dat bestanden beschadigd zijn, want anders zouden winzip en winrar wel meldingen geven.
Pagina: 1