Hallo,
Ik zal de situatie eventjes uitleggen.
Er zijn namelijk meerdere problemen dan alleen dat ik de router niet aan de gang krijg.
Ik heb 2 weken terug een nieuwe pc gekocht.
*EPOX 8RDA3i
*AMD XP 2600+ 2,08 GHz
*2 x 512 MB 400 MHz DDR-Ram
*128 MB ATI 9800 PRO
*HD 120 GB Maxtor SATA
op het epox moederbord zitten 2 netwerkkaarten standaard in.
-Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
-NVIDIA nForce MCP Networking Controller
Een vriend van me heeft deze pc in elkaar gebouwd en moest daarvoor ook op internet om drivers te downloaden toen alles geinstalleerd werd
Hij gebruikte daarvoor de Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC.
Bij hem ging internet dus gewoon normaal wel met deze netwerkkaart.
Ik krijg internet niet aan de gang met geen van deze 2 netwerkkaarten terwijl er dus geen conflict is. Ik heb uit mn oude computer (waar internet het wel gewoon doet) de netwerkkaart gehaald (Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC) en toen deed internet het ineens wel op mn nieuwe computer.
Dat is probleem 1. Ik snap dus echt niet waar dit aan kan liggen. Ik heb @home gebeld en gezegt dat ik nieuwe pc hebt waar internet niet opgaat. deze hebben eens mn computernaam opnieuw aangemeld maar verder komen ze ook niet.
2de probleem is:
we hebben thuis 3 computers (we betalen er voor 2) dus we hebben internet op deze pc's via een hub.
(excuses voor brakke tekening, maar gaat erom dat jullie weten hoe het hier loopt.)
Ik heb de router ook al vervangen voor de hub, omdat ik dacht dat die direct op de kabel moest worden aangesloten.
ik heb nu een router (U.S. Robotics broadband router, heb sitecom alweer omgeruild namelijk)
het instellen van de router gaat gewoon normaal.
Alles is dus oke in mijn ogen alleen internet verbinding krijg ik niet.
heeft iemand nog suggesties voor deze problemen want ik weet het nu niet meer.
alvast bedankt
Ik zal de situatie eventjes uitleggen.
Er zijn namelijk meerdere problemen dan alleen dat ik de router niet aan de gang krijg.
Ik heb 2 weken terug een nieuwe pc gekocht.
*EPOX 8RDA3i
*AMD XP 2600+ 2,08 GHz
*2 x 512 MB 400 MHz DDR-Ram
*128 MB ATI 9800 PRO
*HD 120 GB Maxtor SATA
op het epox moederbord zitten 2 netwerkkaarten standaard in.
-Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
-NVIDIA nForce MCP Networking Controller
Een vriend van me heeft deze pc in elkaar gebouwd en moest daarvoor ook op internet om drivers te downloaden toen alles geinstalleerd werd
Hij gebruikte daarvoor de Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC.
Bij hem ging internet dus gewoon normaal wel met deze netwerkkaart.
Ik krijg internet niet aan de gang met geen van deze 2 netwerkkaarten terwijl er dus geen conflict is. Ik heb uit mn oude computer (waar internet het wel gewoon doet) de netwerkkaart gehaald (Realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC) en toen deed internet het ineens wel op mn nieuwe computer.
Dat is probleem 1. Ik snap dus echt niet waar dit aan kan liggen. Ik heb @home gebeld en gezegt dat ik nieuwe pc hebt waar internet niet opgaat. deze hebben eens mn computernaam opnieuw aangemeld maar verder komen ze ook niet.
2de probleem is:
we hebben thuis 3 computers (we betalen er voor 2) dus we hebben internet op deze pc's via een hub.
code:
1
2
3
| |---------- pc 1
Modem ---- Hub |-------- pc 2
|______ router ---------|_____ pc 3 |
(excuses voor brakke tekening, maar gaat erom dat jullie weten hoe het hier loopt.)
Ik heb de router ook al vervangen voor de hub, omdat ik dacht dat die direct op de kabel moest worden aangesloten.
ik heb nu een router (U.S. Robotics broadband router, heb sitecom alweer omgeruild namelijk)
het instellen van de router gaat gewoon normaal.
Alles is dus oke in mijn ogen alleen internet verbinding krijg ik niet.
heeft iemand nog suggesties voor deze problemen want ik weet het nu niet meer.
alvast bedankt