Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Audio-vu-meter, welke diode?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een audio-vu-meter te gaan maken en wel die van exters homepage: http://members.home.nl/lodio/audiovu.htm (nummer 1)

Omdat mijn electronicazaak 17 km verderop zit, ben ik van plan (als luie tweaker :Z ) de onderdelen maar bij conrad te bestellen.
Op het lijstje met onderdelen staat onder andere:

- D11 = BAT85, 1N5817 oid
- D12 = BAT85, 1N5817 oid

Laten ze bij conrad nou net deze twee diodes (schottky-diodes zijn het) niet hebben.. Aangezien ik weinig zin heb alsnog naar apeldoorn te gaan voor die ene diode, is mijn vraag: Welke diode kan ik nog meer gebruiken ipv die twee diodes? Ik heb al gelezen dat het een diode is als een 1N4148, maar dan met een lagere drempelspanning o.i.d...

Alvast bedankt :)

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 18:20

virus.elektro

profesionele monitor sloper

dat van die lagere drempelspanning klopt, heeft te maken met hoe de diode karaktistiek verloopt. doordat (volgens mij) de diode al schakelt bij een lagere spanning dan 0,7 volt. Je kan dus ook een andere schottky-diode gebruiken. de diode wordt trouwens gebruikt omdat je anders het grootste deel van je signaal al kwijt zou zijn in de diode

volgens mij zijn deze ook bruikbaar: BAT165 of BAT60A. Ze zijn beide te verkrijgen bij Conrad

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

BAT165 en BAT60A zijn Shottky dioden in SMD behuizing.
Elke kleinsignaal Shottky diode is bruikbaar, het gaat enkel om de lage drempelspanning.

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niet uit welke schottky diode ik gebruik dus? Als het maar een Schottky diode is moet het goed zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Is een BAT 48 bruikbaar? Die andere nummers kon ik niet vinden in de catalogus..

Zijn anders deze bruikbaar?: BAT46, 45, 43 of 41?

Verwijderd

Die BAT48 is zeer bruikbaar, de datasheet even te hebben bekeken.

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 18:20

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ik heb op dat SMD nog zo zitten letten, de plaatjes bij conrad lijken dus weer nergens op.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 22:45:
Die BAT48 is zeer bruikbaar, de datasheet even te hebben bekeken.
Bedankt, jij zal het wel weten.. :)
virus.elektro schreef op 22 december 2003 @ 14:16:
ik heb op dat SMD nog zo zitten letten, de plaatjes bij conrad lijken dus weer nergens op.
offtopic:
Er staat op de website niet voor niets bij dat de plaatjes niet altijd overeenkomen met het bedoelde product, en aangezien ze in het boek meestal dezelfde plaatjes gebruiken.. ;)
Pagina: 1