Toon posts:

binarynews group client/server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag over het volgende.

Ik heb een p4 waarmee ik met Grabit (newsgroup programma) regelmatig download.
ook heb ik een oud serverteje die 24/7 draait.
ik weet niet of het mogelijk is maar zou me erg perfect lijken om met de p4 machine de headers binnen te halen en te selecteren wat er gedownload moet worden uit die newsgroup. en dat vervolgens het servertje alles gaat downloaden.
ik weet niet of zo een programma al bestaat, wel denk ik dat er meerdere mensen zijn die hier naar zoeken.

ik hoop dat jullie met kunnen helpen.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn er geen newsreaders die dit ondersteunen. Waarom wil je dit precies dan? Is het geen idee om gewoon Grabit te installeren op die server of de server gewoon helemaal te besturen met remote admin software?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op zich kan je het doen door alle instellingen etc steeds heen en weer te kopieren; bij newsbin wordt de queue in ieder geval bewaard als je het prog afsluit en zo kan je alles kopieren om op de server te hervatten. Of dat met grabit kan weet ik niet (gebruik ik niet meer) maar dat is in ieder geval een (omslachtige) manier. Makkelijker is inderdaad remote op de server werken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dit doen omdat ik het eigenlijk onzin vind om 2 computers 24/7 aan te hebben staan als een het ook kan doen. ik wil de headers binnen halen op de p4 omdat dit vaak nogal wat cpu kracht kost om te verwerken etc. hier is de p1 te traag voor. het p1 computertje draait op debian en heeft geen x windows . dus ik weet niet of het ook gewoon een news proggie command line kan draaien?

Verwijderd

Ik d8 dat er wel 1 was. Ik kan alleen niet zo snel op de naam komen..

Verwijderd

Topicstarter
Als je weet hoe die heet wil je het alsjeblieft even poste?
alvast bedankt

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:27
Ik gebruik zelf BNR2 daar kan je wel een aantal nieuwsgroepen selecteren en per nieuwsgroep aangeven hoe vaak de headers gedownload moeten worden. Dat is denk wel iets wat dichtbij jouw vraag komt.
www.bnr2.org

• karelvandongen
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer eens nget http://nget.sourceforge.net/ een goede command line nntp file grabber.

of brag http://brag.sourceforge.net/jindex.html.

[ Voor 25% gewijzigd door karelvandongen op 22-12-2003 11:02 ]

Pagina: 1