Toon posts:

DNS instellen op werkstation?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb zit met de volgende vraag.
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een netwerk voor een tandartpraktijk. Nou heb ik mij laten vertellen door iemand dat als ik het IP adres van de server als DNS adres opgeef bij de werkstation het gemakkelijker is voor de werkstations op profielen ed op te halen. Is dit waar of hoef ik dit niet te doen?

Netwerk specs:
Server - Windows 2000 Server
WS - Windows XP professional

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

toevallig ben ik net met hetzelfde bezig (ben ook 'n beginner) maar wat ik heb gedaan is een dhcp server gemaakt (waar ook de DNS draait) op deze manier kan je aan alle werkstations de gegevens meegeven zonder de boel zelf in te stellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan,

Ik had al zoiets van dat dat niet uit hoefde te maken.
Ga idd ook een DHCP server draaien, is wel zo gemakkelijk

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
tis niet alleen handig als je AD draait dan is het zelfs een must :z

slechte DNS config=slechte performance/slecht functionerend netwerk

A wise man's life is based around fuck you

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Je moet altijd de dns van je werkstations naar je server laten verwijzen.

Probleem is anders oa dat inloggen verschrikkelijk traag gaat en dat je geen gebruik kunt maken van policies.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

even voor de duidelijkheid: DNS heb je nodig voor AD... DHCP niet. Mag ik vragen waarom je een netwerk gaat aanleggen (voor een bedrijf) met jouw huidige kennisniveau.... :?

[ Voor 6% gewijzigd door k-oz op 22-12-2003 11:09 . Reden: verduidelijking ]

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Draai je AD ? Dan *moet* je zorgen dat de clients de server als DNS gebruiken. Als er ook internettoegang nodig is, dan moet je zorgen dat de DNS op de server ook internet-requests kan resolven, door gebruik te maken van forwarders of root-servers.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je *een* DNS server draait, is het wel zo handig als je deze ook idd aan je clients kenbbaar maakt :z

Verder, zoals eerder al gezegd, moet je zelfs een volledige fuunctionele DNS omgeving hebbein in een AD situiatie.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.