[java] ip adres achter router verkrijgen

Pagina: 1
Acties:

• angl2k
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 10:53
ik ben bezig met een java applicatie die naar een IRC server connect via een router.

het connecten enzo gaat allemaal goed (met sockets) maar ik wil nu mijn internet IP adres weergeven.

Java:
1
String IP = mySocket.getLocalAddress().getHostAddress();

deze geeft echter mijn lokale lan ip 192.168.0.3 terug :(

weet iemand een methode om mijn 'echte' ip adres te verkrijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door angl2k op 21-12-2003 01:19 ]

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Als je naar http://www.whatismyip.com gaat zie je daar je eigen ipadres.
Je zou zelf die page kunnen uitlezen in je programma en dan het ipadres uit de html lezen.
Of er een makkelijkere manier is weet ik niet, mijn computer weet voor zover ik weet ook alleen maar dat ie 10.0.0.100 is en dus niet het echte ipadres.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• angl2k
dat zou kunnen.. alleen dat kost veel tijd. de irc bot moet in principe direct antwoorden

[ Voor 3% gewijzigd door angl2k op 21-12-2003 00:54 ]

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik neem aan dat je ipadres niet meer verandert als het programma eenmaal is gestart dus alleen 1 keer het ipadres bepalen aan het begin van je programma is toch niet erg?

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• angl2k
ja ok.. maar echt elegante oplossing is het ook niet. bovendien vertrouw je dan op een website en die kan down zijn

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Omdat ik daar zin in had, heb ik voor je op Google gezocht. De tweede hit was deze.

Hiermee moet je er wel uitkomen.

Expanding the inexpandable

• angl2k
Expander schreef op 21 december 2003 @ 01:13:
Omdat ik daar zin in had, heb ik voor je op Google gezocht. De tweede hit was deze.

Hiermee moet je er wel uitkomen.
uiteraard heb ik op Google gezocht. Quote van die website:
Further, if you are behind a router or firewall, you will just get your local LAN address, e.g. [192.168.2.34], not the facing address you are known by out on the Internet via your proxy.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het probleem is gewoon dat op jouw computer niet bekend kan zijn wat je internet adres is.. Dit kun je met Java dus ook niet uitlezen tenzij je het aan een externe partij vraagt die alleen het externe adres kan zien....

edit:
Is het niet mogelijk om de vraag naar het IP adres op een of andere manier aan de IRC server te vragen (dat kan toch met een WHOIS.. :?)

[ Voor 26% gewijzigd door Spider.007 op 21-12-2003 15:42 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WHOIS geeft alleen de naam op, en dus niet het IP van de desbetreffende PC... Je kan dan wel, aan de hand van die naam die je dan krijgt, met een simpel IRC-scriptje, je IP achterhalen...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ThePerfectCell schreef op 21 december 2003 @ 15:48:
WHOIS geeft alleen de naam op, en dus niet het IP van de desbetreffende PC... Je kan dan wel, aan de hand van die naam die je dan krijgt, met een simpel IRC-scriptje, je IP achterhalen...
Dat lijkt mij de enige nette oplossing :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• angl2k
woei thx voor de replies.. ik heb het nu opgelost door mezelf te PM'en op irc.. dan krijg je de Nick + hostname en daarmee dus mijn eigen ip >:)
Pagina: 1