Toon posts:

[Mysql] Updaten tabel wil niet met CVS (txt file)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestaande tabel in MySQL met o.a. artikelnaam , prijs , artikelnummer , extrainfo, afbeelding etc.

Nu heb ik een CVS file (komma seperated file) met prijs en artikelnummer die kan ik importeren in de MySQL tabel via phpMyAdmin
Echter dan geef ik dus aan enkel die 2 kolomnam te importeren dat doet hij dan ook wel maar de andere info van het record/rij zoals artikelnaam , afbeelding zet hij dan op NULL (leeg dus) terwijl dat gewoon moet blijven staan maar de prijs en artikelnummer veld moet updaten.
(eigenlijk prijs enkel maar artikelnummer moet ie meenemen om te fungeren als sleutel dus welke prijs bij welk artikelnummer)

Iemand ervaringen ?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Kan je ni beter met een extra tabel werken en dan updaten ?

[ Voor 71% gewijzigd door curry684 op 21-12-2003 17:02 . Reden: schop getrashed, helft van deze reactie niet veel nut meer ;) ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad eventueel ook nog een oplossing ja een 2e tabel en deze linken aan de hoofdtabel.
Maar de hoofdtabel zelf updaten moet ook lukken...
Komt er net pas achter trouwens dat GoT down is geweest.

Verwijderd

Ik denk dat je iets wil van phpMyAdmin wat het niet kan. Importeren is namelijk heel wat anders dan updaten. Ik zie dit dan ook een beetje als een phpMyAdmin support vraag, en die horen hier eigenlijk niet.