Toon posts:

Welke kast voor een Pentium2 350?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n oude PC ombouwen in een nieuwe kast. De oude kast is gaar en de voeding heeft het ook nog eens begeven.

Er zit nu een Pentium2 350 440BX A828D moederboard in. Op de kapotte voeding staat ATX in het typenummer, dus het lijkt me een ATX kast.

De afmetingen van de kast zijn:
Hoogte 37cm
Breedte 41cm
Diepte 21,5cm

Het lijkt dus een microtower. Het moet ook weer dat formaat worden, anders past ie niet in de bureaukast.

Zijn er nog Pentium2 kasten te koop en zo ja, welke kast moet ik hebben (merk, typenummer) en waar is die te koop.

Ik heb al bij een aantal PC zaken gekeken, maar kwam er niet uit.

Alvast bedankt! :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
P2 kast = iedere denkbare atx kast...

met andere woorden, iedere kast die je in een computer winkel kan gebruik is goed, enige wat je zelf moet beslissen is wat je handig vind qua interne ruimte en uiterlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 20 december 2003 @ 21:19:
P2 kast = iedere denkbare atx kast...

met andere woorden, iedere kast die je in een computer winkel kan gebruik is goed, enige wat je zelf moet beslissen is wat je handig vind qua interne ruimte en uiterlijk...
Dus de stekker van de voeding past altijd en het moederbord ook begrijp ik? Dat zou erg mooi zijn :)

Maakt het nog uit hoeveel watt de voeding heeft, nu 230, of gewoon ongeveer hetzelfde houden?

Tnx!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:30

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 21:33:
[...]

Dus de stekker van de voeding past altijd en het moederbord ook begrijp ik? Dat zou erg mooi zijn :)

Maakt het nog uit hoeveel watt de voeding heeft, nu 230, of gewoon ongeveer hetzelfde houden?

Tnx!
Jep; je board is atx en tegenwoordig is alles standaard atx versie dus dat zal geen probleem mee geven.

Met de voeding betreft tegenwoordig door die zware systemen is alles sstandaard 300 watt of meer zelfs. voor een p2 350 kun je makkelijk overweg met een 250 of soms lager wattage voeding. Ligt er helemaal aan wat je er mee gaat doen; als het een huis, tuin en keuken gebruik wordt dan is 200---250 meer dan zat.

Ik heb zelf hiero een p2 350 @ 300 watt voeding en daat loopt ook lekker.

De afmetingen van de kast zijn tegenwoordig standaard dus dat gaat allemaal passen :+

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Voeding is geen probleem, je kan er ook een 400w voeding in hangen, maar die zijn wat overkill voor je systeem ;)

Probeer ergens een goede 300w voeding te krijgen, 150 kan ook wel maar meer kan nooit kwaad. De standaart voedingen die je overal bij krijgt zijn vaak een beetje prut (indien q-tech of sweex kasten). Beetje heel erg prut.

Aopen voedingen die je bij aopen kasten krijgt zijn voldoende, andere goede merken zijn onderandere zalman, chieftec, antec o.i.d. Maar die voedingen zijn een beetje te duur voor zijn doel denk ik.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is wel duidelijk. Elke ATX kast in de T.net pricewatch kan je nemen, specs van de kasten kan je eenvoudig via de site van de verkopende partij achterhalen. Ook over welke voeding je moet nemen is genoeg info gegeven :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.