[XP] Geen internet verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik weet niet hoe ik hiervoor naar een oplossing moet zoeken op het internet...

Ik heb dus multikabel internet.

Net een nieuwe moederbord geinstalleerd de abit IS7-E met onboard realteck. Alles loopt werkelijk als een zonnetje. Dus het werkt allemaal prima...

Als ik onder taakbeheer kijk naar mijn netwerk verbruik dan is er wel daadwerkelijk een connectie en er is de hele tijd een verbruik van mijn bandbreedte. Maar ikkan niet het internet op...

Nog iets vreemds: ik krijg een heel raar ip adres, namleijk een die begint met een 10.

Verder alle tips van de helpdesk al uitgevoerd. Modem resetten en dergelijkeen je kent het wel.

Ik vermoed een probleem in windows xp zelf. Omdat er wel connectie is maar geen internet, een fout met het registreren van het ip adres oid.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ip 10.x? Klinkt als router, heb je die?

Kan je pingen naar het internet? Gebruikt jouw ISP niet toegang op basis van MAC adres?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als je ook een nieuwe/andere netwerkkaart gebruikt zul je je modem even moeten resetten, dat houdt niet meer in dan even de stroom eraf, en dan er weer op. Als het goed is moet hij dan na enkele minuten weer verbinding hebben.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

GuidoHuis,

Je moet ondertussen toch weten dat op GoT wij in WOS verwachten dat je topic titel pre-fixed met het OS tussen vierkante haken - zoals je bijvoorbeeld ook op alle andere topic titels in Windows Operated Systems kan zien?

Geef verder even voldoende informatie - welk ip address krijg je bijvoorbeeld exact? Staat je netwerk kaart wel op "Automatisch IP address verkrijgen" ? Heb je een router? Post anders de uitvoer van "ipconfig /all" (in een command prompt venstertje) hier eens ?

Oftewel - meer informatie is noodzakelijk.

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Wat voor info hebben jullie nodig dan?

iig:

Windows XP SP1a

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. je hebt een nieuwe PC (met onboard NIC) en ineens heb je geen internet meer, maar krijg je een 10.x.x.x adres van af de WAN zijde.

Lees deze even door http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29#29 en neem de nodige acties, en klaar ben je :)

[ Voor 10% gewijzigd door Koffie op 22-12-2003 11:45 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.