Toon posts:

casema broadband basic met router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de internet site van casema gekeken om te zien welke router er werdt aangeraden. Ik heb vervolgens die router gekocht. Nu heb ik de alles aangesloten volgens de handleiding. Daar in staat dat als je de modem hebt aangesloten er een lampje moet gaan branden. Maar dit is niet het geval. Ik heb vervolgens een andere ( een gewone utp kabel ) gepakt maar nog steeds brand hij niet. Heeft er al wel eens iemand anders met dit probleem te maken gehad en zo ja hoe heb je dat toen op gelost.

Als iemand anders de oplossing weet mag hij het natuurlijk ook zeggen. Ik heb trouwens al wat rond gekeken hier maar niemand heeft het zelfde probleem. Het kan niet aan de router liggen want die heb ik al omgeruild en die doet precies hetzelfde ik hoor het wel.

Alvast hartelijk bedankt voor het helpen

Verwijderd

om welke modem van casema en welke router beetje meer info is altijd wel handig

en werk je modem wel goed zonder die router er tussen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 20:11 ]

Verwijderd

zit het verdeelblokk wel direct op de binnenkomende kabel? Achter een versterker doet ie het niet. Het ligt niet aan je router

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de moterola modem. Hij zit niet achter een versterker. En zodra ik de kabel regel recht in me pc doe dan kan ik gewoon het internet op dat vind ik er dus zo raar aan. en het gaat om de sitecom broadband router

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp..brandt je lampje van je inkomende verbinding niet.

heb je je oude inbelverbinding van casema verwijderd , en de TCP/IP instellingen opnieuw ingesteld.
dan moet je in de setup van je router kunnen komen via 192.168.0.1

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:59
Lampje is idd een breed begrip.

Brandt op het modem het verbindingslampje (van de LAN poort)?
Brandt op de router het verbindingslampje van de WAN-poort?
Brandt op de router het verbindingslampje van de poort waarop de pc is aangesloten?

Setup van de router heeft weinig zin als bovenstaande 3 ledjes nog niet branden.

Als lampje 2 niet brandt kun je nog testen door je wan poort met een crosskabel aan je pc te connecten. De verbinding slaat nergens op maar zo kun je wel zien of je link krijgt.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit Help Help!!!!!!! :(

Je zult toch echt met wat meer info moeten komen, want met een melding "Het lampje doettut niet" kunnen we natuurlijk nix.
Wat zegt de manual van je router bij troubleshooting ?
Wat heb je precies gedaan ?

Werkt Casema soms met harde MAC adressering?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1