[XP] Recovery Console probleem

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
1 probleem, 1 vraag :)

Probleem: ik stop de Windows XP cd met SP1 slipstream in de drive, reboot de PC en wacht af. De setup start netjes, maar ik krijg nergens de kans om op de "R" te drukken waarmee ik de recovery console in kan. Hij wil gelijk weten op welke partitie ik windows wil installeren. Aan het begin F2 gebruiken is ook zinloos, want ik heb die diskettes niet (ik wil dan ook recovery console en niet automatisch systeemherstel).

Vraag hierbij: is het mogelijk een CD te maken waar alléén de recovery console op staat? Zodat je dus alleen maar cdtje erin hoeft te leggen en booten maar? Das natuurlijk handig als je een PC tegenkomt die de recovery console niet geinstalleerd heeft. En je hoeft je XP cd niet overal mee naartoe te slepen.

日本!🎌

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eens kunnen proberen. Als je de command console installeert op je harddisk (winnt32 /cmdcons), zet hij alle benodigde files op de C:\cmdcons\ - misschien dat je de cmdcons.dat als bootsector image zou kunnen branden, en de rest als :\cmdcons\ en dat het dan zou werken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou anders eens naar PEbuilder kunnen kijken...

http://www.nu2.nu/pebuilder/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
die cmdcons.dat als bootsector loopt vast... tenminste als ik om op dezelfde manier brand als een slipstream-cdtje. en PEbuilder is wel geinig, maar ik heb ook al ERD commander 2002. Het ging me er alleen om dat je "ff snel" (ERD is traaaaag) in een console kan komen en een chkdsk ofzo kan uitvoeren.

日本!🎌

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Het schijnt niet zo makkelijk te zijn, kijk op onderstaand forum voor meer info :

http://www.911cd.net/forums/index.php?showtopic=38

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het is zeker niet makkelijk, in dat forum is het ze ook niet gelukt. Maar ik zag in dat KB-artikel dat je dus ook op F10 kan drukken. En gelijk wat leuke andere opties geleerd :)

Het is niet wat ik voor ogen had, maar ik kan iig weer in de recovery console komen...

日本!🎌

Pagina: 1