Toon posts:

Armada M700 met hoop problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 identieke Compaq armada M700 laptops staan. Beiden hebben intern een Intel Pro/100+ MiniPCI netwerkkaart. Besturingsysteem is op beiden Windows XP pro NL. 1 laptop werkt al jaren perfect. De andere werkt alleen wanneer hij als stand alone gebruikt wordt. Op het netwerk kan nog wel geinternet worden, maar verder niet. Wanneer ik via het netwerk van een andere computer een betand wil downloaden of openen crashed de laptop en is hij alleen nog door een reboot weer tot leven te wekken.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Intern Geheugen uitgewisseld tussen de werkende en niet werkende laptop
- Netwerkkaart uitgewisseld
- Windows opnieuw geinstalleerd.
- Windows 2000 Pro geinstaleerd.
- Drivers vervangen.

Niets van bovenstaande oplossingen heeft gewerkt. De computer blijft crashen. Is er iemand die dit probleem herkent en mij verder kan helpen? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die wat weet?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Memtest draaien?

Moederbord maybe kappot :?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58

Mentalist

[avdD]

Werkt het met een PCMCIA/USB netwerkkaart dan wel :?

Welk OS gebruik je normaliter? Gebruik je de nieuwste drivers?

[ Voor 39% gewijzigd door Mentalist op 22-12-2003 13:00 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Met PCMCIA netwerkkaart exact zelfde probleem. (lijkt wel of het ietsje later optreed, maar nog steeds hangen).

Welke memtest raden jullie aan (en waar te downloaden?) en ehm, is daarmee ook het videogeheugen te testen?

Indien Moederboard stuk (lijkt me raar, maar inderdaad blijft er weinig anders over).. wie heeft er een moederboard voor deze laptop, en wat moet zo'n ding ongeveer kosten?

Alvast bedankt tot zover

Tim _/-\o_

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 22:00:
Met PCMCIA netwerkkaart exact zelfde probleem. (lijkt wel of het ietsje later optreed, maar nog steeds hangen).

Welke memtest raden jullie aan (en waar te downloaden?) en ehm, is daarmee ook het videogeheugen te testen?
Hoe kan ik het geheugen op fouten testen?

Videogeheugen testen lijkt me niet echt nodig. Met brak videogeheugen crasht hoogstens de weergave, maar normaliter niet de hele machine (slaat ook niet echt ergens op dat je videogeheugen in de soep zou lopen door een netwerk). Ga een beetje knoeien in PSP/Fotosoep, dat is redelijk wat werk voor je videogeheugen. Of ga filmpjes afdraaien.
Indien Moederboard stuk (lijkt me raar, maar inderdaad blijft er weinig anders over).. wie heeft er een moederboard voor deze laptop, en
Hiervoor is GoT niet bedoeld :). Kijk eens in V&A, op www.marktplaats.nl en www.ebay.nl.
wat moet zo'n ding ongeveer kosten?
Gruwelijk duur. Redelijk zeldzaam spul namelijk, en een nieuw mobo bij Compaq bestellen kost ongeveer net zoveel als een nieuwe laptop (voordat er iemand over begint : bij wijze van spreken, maar het is niet goedkoop en ik heb geen exacte getallen)... Dat maakt de 2dehands mobo's ook duur. Je zoekt dus het beste naar een andere Armada M700 waar iets anders aan defect is.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 22-12-2003 22:28 ]

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde met deze M700 van Compaq.

Echt alles geprobeerd, accu eruit, ander geheugen, zonder hardeschijf etc etc.
zelfs in de bios blijft hij af en toe hangen. Ik ga nu proberen een andere adapter te gebruiken maar ik voorzie dat dit niets gaat oplossen. Immers, het beeldscherm (dus ik denk ook stroomtoevoer) blijft aan.

Ook het feit dat na stevig netwerk gebruik de computer meteen hangt gebeurt bij mij, maar zonder dit netwerk gebruik gebeurt dit ook, alleen dan duurt het wat langer.

Bij memtest blijft hij varierent van een halve minuut tot 4 minuten lopen en dan hangt ie weer. Zeer frusterend. Heeft iemand anders nog een idee over wat het zou kunnen zijn?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik weet het nog steeds niet, maar open maar een nieuw topic voor je probleem, met evt. daarin een linkje naar dit topic :). TTroost is hier al bijna anderhalf jaar niet meer geweest, dus dit topic schoppen is niet zo handig.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.