Toon posts:

beste beveiliging voor wireless network (G)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is volgens jullie de beste beveiliging voor draadloze netwerken? WEP keys? Of MAC adressen of iets anders? Als ik aangeef dat clients een WEP key moeten hebben dan connect de laptop van mij om de paar minuten opnieuw. Heel irritant als je een uitzending online aan het bekijken bent. Weet iemand waarom dit gebeurd?

Alvast bedankt, -M

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik denk dat een combinatie van beiden het beste is.
Ik heb een probleem met mijn SMC g AP, die wil geen mac filtering doen dus het is makkelijk :)

Het reconnect probleem heb ik onder windows ook (linux niet meer) en ik los dat op door direct na het opstarten (als de verbinding goed is) even uit te loggen en weer in te loggen (niet opnieuw opstarten)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
De beste beveiliging: Een ipsec vpn tunnel over je wlan.

Verwijderd

Welk OS? Voor Xp is d'r een patch van MS... voor je reconnect probleem

Verwijderd

beste beveilinging??

SSID broadcast uit.
128 bits encryptie of 256.
Mac filtering aan.

Ik ben benieuwd of er dan nog iemand binnenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe heet die patch? Ik heb wat gedownload maar heb nog steeds het probleem. Ik draai XP.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 19:29:
beste beveilinging??

SSID broadcast uit.
128 bits encryptie of 256.
Mac filtering aan.

Ik ben benieuwd of er dan nog iemand binnenkomt.
+hardware kopen die ook WPA kan ipv WEP, wep is zo lek als een mandje

A wise man's life is based around fuck you

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
zwelgje schreef op 20 december 2003 @ 21:16:
[...]

+hardware kopen die ook WPA kan ipv WEP, wep is zo lek als een mandje
idd, wpa is een stuk handiger/beter.

Eventueel vpn erbij.

* DJSmiley heeft alleen MAC-verificatie, zo groot is mn wlan bereik toch niet, en 't is gewoon een normaal woonhuis, dus heb nix te vrezen. WEP is teveel performancecverlies, en WPA kan mn AP niet

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het ligt er aan wat je wilt beveiligen.

De beste beveiliging is een klein bereik, zodat je weet wie er in de buurt is.

Voor de WEP en WPA codes heb ik gewoon een paar serials gepakt van software (3 Windows versies + Office) en alles wat daarin niet hexadecimaal was vervangen door oplopende cijfers (weer hex) en de rest aanvullen op de zelfde manier.

Waarom hij disconnect bij WEP zou ik niet weten.

(Medion MD40100 en een 3Com OfficeConnect .11g aan een switch)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Wat wil je beveiligen?
Dat iemand op jouw pc kan komen (en kan rondsnuffelen wat je er hebt staan) of dat iemand op jouw netwerk kan komen (en ilegaal van jouw internetverbinding gebruik maakt)?

WEP en MAC filtering is beide te kraken; just give it enough time.
Wat al eerder is voorgesteld: een VPN connectie erbij (dus in combo met WEP en MAC filter) zit je redelijk veilig.
Veiligste oplossing? Géén wireless gebruiken.
Alles wat je draadloos verstuurt is te sniffen en (in time) te kraken.

En ja, ik heb zelf ook een draadloos netwerkje (nee, ik gebruik geen VPN... als men wil weten wat er zich op mijn netwerk afspeelt... be my guest... ik heb niets te verbergen en heb geen wereldgeheimen op mijn pc's staan. Daar komt nog eens bij dat mijn gateway ook op MAC adres IP-adressen uitdeelt... wordt dus (samen met WEP en MAC filtering op mijn WAP) allemaal al wat lastiger om op mijn netwerk te komen).

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Ik heb hiero ooit eens ergens een heel verhaal erover getikt, maargoed, kost me teveel tijd...

- wep aan
- mac adres filtering op 128 bij voorkeur (64 kan ook wel, kost me alleen minder tijd te kraken)
- Dhcp uit, neem een moeilijk te raden 'range'
- sidd broadcasting uit, mensen die voorbij lopen zien je zo niet 123

Alles is doorheen te komen, maar in combinatie met elkaar kost het teveel tijd, en het is toch de moeite niet waard voor een thuis gebruiker.

Overigens is dingen als 'geen bestanden delen', 'gast acount uit' en op alle pcs/users een goed wachtwoord ook iets waar je aan kunt denken.

Overigens is over de top beveiliging voor de meeste thuisgebruikers niet nodig... tenzij je in een gare buurt woont is er niks aan de hand :P

Sidd broadcasting uit en je houd 99% van de buren buiten, (als je dan en moeilijk te raden sidd heb ;)) en 64 bit is al wel voldoende denk ik.
Pagina: 1