outlook, verwijderde items automatisch deleten

Pagina: 1
Acties:

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 14:00
Ik heb mijn PC met w2k 24 uur per dag aanstaan en MS Outlook 2000 ook.
Als er nu mail binnenkomt krijg ik hier een melding van.

Nu heb ik door de tijd heen steeds meer spam ontvangen, en hier een filter voor opgezet. Dit werkt prima. Mail die niet door het filter gaat gaat gelijk door naar de map "verwijderde items".
Nadeel is dat ik deze altijd zelf moet legen. Kan dit ook automatisch op gezette tijden ofzo?
Outlook afsluiten gebeurd dus nooit, dus de optie verwijderde items legen bij outlook afsluiten voldoet niet echt.

Zien jullie hier opties voor?
Mooiste is zelfs als ik alleen een melding krijg als er nieuwe email is in de Inbox, en niet altijd. Nu geeft outlook al een melding dat er nieuwe mail is alvorens het te filteren. Dus ook bij spam krijg ik die melding.

Weten jullie hier een oplossing voor?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 10:54
In outlook 2002 heb ik een oplossing gevonden voor je probleem.
1. ga naar de map verwijderde Items en open met de rechtermuisknop de eigenschappen
2. naar de tab autoarchiveren gaan
3. klikken op de knop standaarinstellingen voor achiveren...
4. een vinkje zetten bij elke .. dagen archiveren (om de zoveel dagen instellen)
5. items wissen ouder dan: en dan instellen wat je wil, bv 1 week
6. bolletje bij oude items permanent verwijderen plaatsen

En dan zeker niet klikken op 'Deze instelling toepassen op alle mappen', want dan gaan alle emails ouder dan 1 week weg

succes :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Oulook heeft twee acties, verwijderen en permanent verwijderen. De tweede doet wat je wil. 't Is wel een client-side rule, maar je was toch 24 uur online.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein