Toon posts:

Netwerk met Crosscable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb 2 compies met beide win98 se. Nu heb ik met een cross-kabeltje een netwerkie gemaakt. Als ik vanaf m'n internet compu ping naar m'n andere, ontvangt ie, maar andersom (naar de internet compu) word niet herkent... Ik zie ook de compu niet staan bij netwerk omgeving... Wie kan helpen???

EDIT:

kan nu wel op de niet-internet compu in de netwerk omgeving komen Maar als ik vanaf de niet-internet naar de internet ping, krijg ik geen reactie... Alleen vanaf de internet-compu kan ik niet in de niet internet compu komen... Wie helpt???

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Staat er op één van beide PC's een firewall?

En hoe heb je de instellingen gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de internet pc inderdaad een firewall: ZoneAlarm. Maar hoe zet ik de instellingen daarvan dan goed?

• WimB
Ik ken Zonealarm niet vanbuiten, maar volgens mij moet je de andere PC aan de Trusted Zone toevoegen.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Geef anders eerst even je IPconfig.... Dus in start -> Uitvoeren -> Ipconfig /all

En als je wilt testen: even de firewall uitzetten , kijken of ie dan wel werkt :) Maar pingen moet gewoon kunnen , ookal heb je een firewall....

[ Voor 19% gewijzigd door Raku op 20-12-2003 18:37 ]

Raku

Verwijderd

Simulated Zero schreef op 20 december 2003 @ 18:37:
Geef anders eerst even je IPconfig.... Dus in start -> Uitvoeren -> Ipconfig /all

En als je wilt testen: even de firewall uitzetten , kijken of ie dan wel werkt :) Maar pingen moet gewoon kunnen , ookal heb je een firewall....
Je kunt ping request blokken hoor :?.

Verwijderd

Topicstarter
Yes!

Heb het toegevoegt aan trusted zones, nu lukt pingen wel in beide richtingen! :D

Maar: op de internet compu kan ik nogsteeds niet de andere compu zien via de netwerkomgeving... Wie helpt me met dat?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 18:41:
[...]

Je kunt ping request blokken hoor :?.
Maar is dat standaard ook zo :? Anyways , probeer eerst even zonder firewall , lukt het dan nog niet , lees even je IPconfig uit en post die hier even , daar kunnen we wat meer mee :)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Nou zonder firewall zie ik de ander nog niet in netwerkomgeving... Maar ik kan dus wel pingen en van mijn niet-internet compu zie ik wel de internet compu in de netwerkomgeving...

anyway hier is de ipconfig:

bij de internet compu:

0 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 145.53.4.8
Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway . . . . . . . : 145.53.4.8

1 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . :

en bij de niet-internet compu:

0 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0
Subnetmasker . . . . . . . . . : 0.0.0.0

1 Ethernet adapter :

IP-adres . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2
Subnetmasker . . . . . . . . . : 255.255.255.0

• WimB
Je moet bij de niet-internet PC als gateway 192.168.1.1 opgeven, anders weet die niet langs waar hij op internet moet.

• WimB
Hier staat van naaldje tot draadje uitgelegd hoe je Internet kan delen met Windows 98: http://www.annoyances.org/exec/show/ics_98

Verwijderd

zitten de beide pc's in dezelfde werkgroep? ff schijven delen en je kan bestanden uitwisselen, of is dit niet je bedoeling??

Verwijderd

Topicstarter
Yes, ik heb nu een herkenning, kwestie van password! :*) Maar... Het lukt me maar niet om de internet te sharen. Ik heb die bij Windhoos geleverde 'Netwerk delen' optie geinstalleerd, diskettetje en de ander. Maar nix werk. Wiie helpt?
Pagina: 1