Toon posts:

[9800PRO] Games/3DMark = shutdown

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst

Specs:

AMD Athlon™ 64 Processor 3200+
Asus K8V Deluxe
2* 512MB PC3200 DDR Kingston
Club3D Ati Radeon 9800Pro
Windows XP Professional, Service Pack 1 + alle updates

Drivers:

Catalyst 03.10
4in1

Probleem:

M'n PC gaat uit als ik aan het benchmarken ben of aan het gamen. Dan moet ik ff de stroom eraf halen tot het lampje van m'n mobo niet meer brandt en dan doettie het weer ( gaat hij weer aan ). De fan van m'n radeon draait wel, maar hij is heel heet na zo'n shutdown.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 18:18 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al andere drivers geprobeerd? En laat de kast enes open tijdens het testen, kan je zien of het misschien een warmteprobleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 20 december 2003 @ 18:22:
Al andere drivers geprobeerd? En laat de kast enes open tijdens het testen, kan je zien of het misschien een warmteprobleem is.
De kast staat al open :)

Welke drivers had je in gedachten? Ik heb geen zin om Omega drivers te installeren waarvan ik gehoord heb dat ze heel veel van je kaart eisen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon een vorige versie van de Catalyst drivers. Die staan wel in de T.net meuktracker :)

Verwijderd

Hoeft niet per se je videokaart te zijn, je configuratie klinkt nogal stroomeisend, wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 20 december 2003 @ 18:25:
Gewoon een vorige versie van de Catalyst drivers. Die staan wel in de T.net meuktracker :)
OK, ga ik doen, kan je de 3.9 drivers er gewoon overheen installeren trouwes?
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 18:26:
Hoeft niet per se je videokaart te zijn, je configuratie klinkt nogal stroomeisend, wat voor voeding heb je?
Qtec 400W ATX Dual Fan Low Noise

Net 3DMark03 geprobeerd met catalyst 3.9 en hij hield het langer vol dan met de vorige drivers. Toen kon hij test 1 nieteens "afmaken" en dit keer kwam hij tot test 3... Maar hij gaat nogsteeds uit :(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 18:47 ]

Verwijderd

probeer eens een zwaardere voeding dan die 400

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Die 400 Watt Qtec is een zeer onbetrouwbare voeding, probeer eens een andere goede 300+ Watt voeding.

Kijk maar eens naar je voedingswaardes, zowel stressed als onbelast denk dat je er van zal schrikken :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dan zou ik een goede 400+ nemen, Enermax, AOpen bijvoorbeeld...

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 18:58:
probeer eens een zwaardere voeding dan die 400
Hebk niet :P

Er is mij hier een 350W voeding geadviseerd en de lokale pc boer adviseerde me deze Qtech :? . Overgens staat bij de best buy guide ook een 300W voeding voor bijna dezelfde stats.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er is een verschil tussen een constante 350W voeding en een 400W Q-Tec ding. Die Q-tec 400W voedingen leveren 400W piekvermogen, terwijl je systeem een 350W constante voeding is aangeraden.

Verder ben ik het eens met Turkish; kijk eerst even de voltages na in de BIOS.

Verwijderd

Zoals andere tweakers hier boven hebben gepost. vraag ik je nu.. Heb je wel een goede 350W voeding te liggen??

offtopic: je mag wel 1 van me lenen, ik heb er 4. :P :9

Verwijderd

Aikeleer schreef op 20 december 2003 @ 20:02:
Er is een verschil tussen een constante 350W voeding en een 400W Q-Tec ding. Die Q-tec 400W voedingen leveren 400W piekvermogen, terwijl je systeem een 350W constante voeding is aangeraden.

Verder ben ik het eens met Turkish; kijk eerst even de voltages na in de BIOS.
Een qtec voeding betekend niet piekvermogens hoor, het vermogen van een qtec voeding licht tussen de max vermogens en de piekvermogens, niet volledig piekvermogens. Nu een 400w exemplaar is inderdaad wel een onbetrouwbare maar er zijn ook qtec voedingen die wel betrouwbaar zijn, 550w bv.

Verwijderd

je moet de kast niet open zetten gewoon zorgen dat je en goede AIR flow hebt en een Q-tec is namelijk niet echt betrouwbaar.
Koop een goede voeding zorg dat je goede airflow hebt en probeer het nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 20:07:
Zoals andere tweakers hier boven hebben gepost. vraag ik je nu.. Heb je wel een goede 350W voeding te liggen??
Ik heb wel een goede 350W voeding maar die heeft geen "extra stekkertje" voor m'n mobo ivm m'n CPU :(.
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 20:07:
offtopic: je mag wel 1 van me lenen, ik heb er 4. :P :9
Thx voor het aanbod, maar ik denk dat ik deze gewoon inruil tegen een betere :)
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 20:25:
je moet de kast niet open zetten gewoon zorgen dat je en goede AIR flow hebt en een Q-tec is namelijk niet echt betrouwbaar.
Koop een goede voeding zorg dat je goede airflow hebt en probeer het nog eens.
De airflow zit wel snor denk ik, kheb een server tower nl. Jammergenoeg zaten bij m'n moederbord geen rounded cables...

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Mijn buurman heeft na een geplofte 340w chieftec ook een 550w Qtec gekocht. De specs van deze 550w voeding zijn nog lager dan mijn Enermax 365w. Echt bout spul dus. Overigens voelt die Qtec hap ook echt cheap aan.

Toch wel vreemd van de TS. Een duur systeem met kwaliteits componenten maar toch bezuinigen op de voeding???

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

LeNNy schreef op 20 december 2003 @ 20:54:
Mijn buurman heeft na een geplofte 340w chieftec ook een 550w Qtec gekocht. De specs van deze 550w voeding zijn nog lager dan mijn Enermax 365w. Echt bout spul dus. Overigens voelt die Qtec hap ook echt cheap aan.

Toch wel vreemd van de TS. Een duur systeem met kwaliteits componenten maar toch bezuinigen op de voeding???
Tja, de enige reden waarom de Q-tec 550W in meeste gevallen stabiel en goed is omdat hij zo belachelijk hoog geschaald is, Liever een Enermax 353W inderdaad dan een Q-tec 550W

Maar de TS moet gewoon eens een Enermax kopen, okay ze kosten wat meer ( 90 euro kan je ze al voor kopen ) maar gegarandeerd stabiel en sterk!

There is no place like ::1

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 20:14:
[...]

Een qtec voeding betekend niet piekvermogens hoor, het vermogen van een qtec voeding licht tussen de max vermogens en de piekvermogens, niet volledig piekvermogens. Nu een 400w exemplaar is inderdaad wel een onbetrouwbare maar er zijn ook qtec voedingen die wel betrouwbaar zijn, 550w bv.
Op de labels van de Q-tec voedingen wordt alleen gesproken over het piekvermogen hoor, ook bij de 550W voeding. Zie ook dit plaatje b.v.
[/offtopic]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mja, ik zelf een Q-tec 550 Watt PSU, en die heeft geen problemen met miijn systeempje dat toch zo langzamerhand erg vol zit :) Specs (zie signature).

Mijn computer is retestabiel en ik draai zelf met Catalyst 3.9 (3.10 nog niet geprobeerd).

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
LeNNy schreef op 20 december 2003 @ 20:54:

Mja het werd allemaal zo duur eh ;). En die gozer raadde me het aan... Magoed... Ik heb niet stil gezeten, ik heb:

• de videokaart aan 1 apparte voedingskabel gedaan
• 2 voedingen eraan gezet, de videokaart op een aparte voeding ( pc startte niet op :P )

Het mocht allemaal niet baten. Ik moet dus gewoon een nieuwe voeding hebben? 100% zeker dat het hieraan ligt?

• Laurent
  • Niet online
Als je even de voltages naloopt in de BIOS ka je het zeker weten, zoals al eerder in dit topic werd gezegd. :)

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 21:19:
[...]

Mja het werd allemaal zo duur eh ;). En die gozer raadde me het aan... Magoed... Ik heb niet stil gezeten, ik heb:

• de videokaart aan 1 apparte voedingskabel gedaan
• 2 voedingen eraan gezet, de videokaart op een aparte voeding ( pc startte niet op :P )

Het mocht allemaal niet baten. Ik moet dus gewoon een nieuwe voeding hebben? 100% zeker dat het hieraan ligt?
Je kan niet zomaar twee voedingen op één pc aansluiten, ATX voedingen moet je op een bepaalde manier aansluiten. Volgens mij is dat wel te vinden met de search, heb het zelf nog nooit gedaan overigens

een aparte voedingskabel heeft geen extra power :P

[ Voor 4% gewijzigd door Turkish op 20-12-2003 21:26 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Turkish schreef op 20 december 2003 @ 21:24:
[...]

Je kan niet zomaar twee voedingen op één pc aansluiten, ATX voedingen moet je op een bepaalde manier aansluiten. Volgens mij is dat wel te vinden met de search, heb het zelf nog nooit gedaan overigens
Een ATX voeding wijst zich van zelf, net als een AT voeding trouwens. :)
Ik heb in het verleden genoeg van beiden ingebouwd.

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 20 december 2003 @ 21:21:
Als je even de voltages naloopt in de BIOS ka je het zeker weten, zoals al eerder in dit topic werd gezegd. :)
OK, waar kan ik dit vinden? Ik zie nl alleen maar voltages van m'n fans en CPU :?

Verwijderd

Topicstarter
Is deze voeding okay?

Enermax SilentPlus Active PFC, 460 W (adjustable fan) € 111,50

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 16:49:
Is deze voeding okay?

Veel beter kan je niet hebben, wat ook wel mag voor die prijs :)

The devil is in the details.

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 16:49:
Is deze voeding okay?

Dan heb je een hele stevige, die gaat het zeker wel trekken :P
MST_Morpheus schreef op 20 december 2003 @ 21:26:
[...]

Een ATX voeding wijst zich van zelf, net als een AT voeding trouwens. :)
Ik heb in het verleden genoeg van beiden ingebouwd.
Dat snap ik wel ;)
Maar volgens mij probeerde de TS twee voedingen tegelijkertijd te gebruiken, dan moet je bij ATX toch echt een draadje trekken om je tweede voeding aan/uit te zetten :Y)

[ Voor 47% gewijzigd door Turkish op 21-12-2003 16:58 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Turkish schreef op 21 december 2003 @ 16:56:
Dat snap ik wel ;)
Maar volgens mij probeerde de TS twee voedingen tegelijkertijd te gebruiken, dan moet je bij ATX toch echt een draadje trekken om je tweede voeding aan/uit te zetten :Y)
True true ;)

Verwijderd

dat kan ik je niet zeggen, maar ik raad je aan een voeding van een bekend merk te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 21 december 2003 @ 16:51:
[...]
Veel beter kan je niet hebben, wat ook wel mag voor die prijs :)
Mja... dan gelijk maar een goede kopen eh :)
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 17:54:
dat kan ik je niet zeggen, maar ik raad je aan een voeding van een bekend merk te kopen.
Sinds wanneer is Ennermax niet bekend? :9

Morgen ga ik hem halen en zeg ik hoe het is verlopen :Y)

Thx in advice all _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2003 18:37 ]

Verwijderd

Kan je Cpu temp uit lezen? het kan zijn dat je cpu te heet wordt en dan uitschakeld.

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 11:33
waar staat je agp op? 8x? anders moet je die is op 4x agp zetten misschien dat dat werkt.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 19:14:
Kan je Cpu temp uit lezen? het kan zijn dat je cpu te heet wordt en dan uitschakeld.
Dat lijkt me idd meer voor de hand liggend ja.

Lijkt me sterk dat dit door een voedinprobleem komt, want het systeem kan na de shutdown niet direct weer aangezet worden..

Bij een shutdown vanwege dit hitte van je cpu bijv. is dat waarschijnlijk net zo.

Heb je de Temps ook??

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 21-12-2003 19:22 ]

• Laurent
  • Niet online
Een warmteprobleem werd al eerder genoemd... alleen de temps zijn idd. nog niet echt nagelopen.
Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 21:30:
[...]

OK, waar kan ik dit vinden? Ik zie nl alleen maar voltages van m'n fans en CPU :?
Normaal gesproken staat dit gewoon bij je health status in de BIOS. Staat dit er niet kan je het proberen uit te lezen met een programma als MBM5 of Speedfan. Deze zijn beiden te vinden in de meuktracker. Zie overigens ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. :)

Verwijderd

Topicstarter
M'n CPU is 35,5 graden. AGP staat nu op 4X, ik ga zo ff een benchmark draaien en kijken wat dr gebeurd. Ik zag trouwens ook in m'n bios dat m'n cpu fsb op 200mhz stond terwijl deze cpu 1600mhz heeft :?

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 21:11:
M'n CPU is 35,5 graden. AGP staat nu op 4X, ik ga zo ff een benchmark draaien en kijken wat dr gebeurd. Ik zag trouwens ook in m'n bios dat m'n cpu fsb op 200mhz stond terwijl deze cpu 1600mhz heeft :?
Dat klopt gewoon hoor, FSB van je CPU is 400 MHz DDR dat betekent dat er per klokcycle 2 pakketjes data verstuurd kan worden over de FSB 2x 200= 400MHz FSB :)

Verwijderd

Draait je fan wel? Die dingen gaan altijd kapot op 9800 pro's.

Verwijderd

Als je cpu 35 graden wordt op (luchtkoeling) dat is wel netjes nergens om druk over te maken :). Dan zou ik toch effe die andere voeding proberen als je die morgen binnen hebt. Trouwens 350 watt voeding is eigenlijk al meer dan genoeg voor je systeem wel als een een 350 watt Merk voeding hebt zoals Enermax,Antec true power, Thermaltake,CW en nog veel meer. Qtec zou ik persoonlijk nooit kopen ook al zou ik het gratis krijgen. Ik gebruik ook een Enermax 350watt en heb nooit problemen gehad zoals normaal en OC stand een aanrader!!. P.S is 35 graden idle of stressed temp ?
Pagina: 1