Computer niet aan na overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100460

Topicstarter
Mijn pc gaat niet meer aan nadat ik hem heb ge-oc't
ben zelf niet zo'n ervaren oc'er maja.. mijn specs zijn:
Amd athlon xp 1800+
Ecs k7s5a
256mb ddr pc2100
asus v3800 32mb 3d
27gb wd
14gb fujitsu

Goed.. ik wou dus overclocken, moest eerst bios flashen.. gedaan ging goed niks aan de hand..
heb me fsb van 133/133 naar 138/138mhz gedaan..niks aan de hans liep prima.. cpu temp was 32graden
later nog naar 143/143... ging ook goed.. en daarna 150/150 ook nog niks aan de hand.. stond nu op een multiplier van 12,5 en (dus 12,5x150 = 1875mhz) de cpu was nu 39graden.. toen kon ik het niet laten om hem eventjes op 166/166 te zetten.. start me pc opnieuw op: geen beeld.. dus ik denk ik haal ff die jumper eraf en clear me bios.. gedaan.. niks.. batterij eruit.. nog steedsniks.. ik zit ff te denken wat nu te doen.. doe nog 1x die jumper.. zet hem terug.. druk op me powerknop.. gebeurt HELEMAAL NIKS :s

heeft iemand enig idee??
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 19:51
brand er miss. een ledje op je moederbord?
zo ja, dan kun je iig uitsluiten dat je voeding kappot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80437

ecs bord is vaag. gewoon "ff uitrusten" dan doet het misschien volgende dag weer :)

dat was tenminste bij gebeurt. check ook naar de norhbright, die worden meestal nogal warm, beste is om standaard koeler te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee er brand helemaalniks meer op het moederbord.. maar kan door een overclock de voeding kapot gaan (is 350watt) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je al eens geprobeert insert in te houden tijdens het booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLion
  • Laatst online: 20-03 19:51
Anoniem: 100460 schreef op 20 december 2003 @ 15:51:
Nee er brand helemaalniks meer op het moederbord.. maar kan door een overclock de voeding kapot gaan (is 350watt) ??
Ja, ik denk dat als je overclocked er ook iets meer gevraagd word van je voeding... maar heb je miss. geen andere voeding bij de hand om het uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62270

Je moet bij het bios clearen ook je powerkabel eruit halen. Misschien werkt dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81619

Hoi DDAVID,

Toevallig is een van me PC's voorzien van een ECS K7S5A Pro+LAN MoBo'tje.

Het is wel raar allemaal wat jij meemaakt.

Welk Athlon heb jij? een Palomino of een Tbred en gebruik jij de CheepoBIOS overclock BIOS?, want alleen met deze BIOS kan je daadwerkelijk oc'en.

Had je wel de stroomkabel eerst van je voeding getrokken? en de power knop voor minstens 10 seconden ingedrukt gehouden? toen je de CMOS jumper had verzet? ( minstens 20 seconden op clearen zetten ), en had j't weer terrug gezet? ( klinkt logisch maar veel mensen maken deze fout hoor. )

Deze forum is ook best handig en bovenaan op die page zie je waar je de CheepoBIOS kan d'loaden.

http://www.ocworkbench.co...matebb.cgi?ubb=forum;f=35

Oké ik lees je reaktie wel...

Succes...

FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dus even gekeken.. en ik ben erachter gekomen dat de voeding nog goed is.. en voor de rest heb ik geen idee wat het kan zijn.. de draden van de Power switch zijn ook goed.. dus denk dat het iets op het moederbord zelf te maken heb ofzo.. ik krijg er gewoon geen stroom doorheen :'( Iemand nog enig ander idee.. het kan toch niet zo zijn dat je mobo kapot gaat als je hem 33mhz extra fsb geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100460 schreef op 21 december 2003 @ 18:29:
Ik heb dus even gekeken.. en ik ben erachter gekomen dat de voeding nog goed is.. en voor de rest heb ik geen idee wat het kan zijn.. de draden van de Power switch zijn ook goed.. dus denk dat het iets op het moederbord zelf te maken heb ofzo.. ik krijg er gewoon geen stroom doorheen :'( Iemand nog enig ander idee.. het kan toch niet zo zijn dat je mobo kapot gaat als je hem 33mhz extra fsb geeft?
Heb je de CMOS jumper wel teruggezet? ( op de juiste stand )
Want klinkt alsof die jumper er niet juis teruggezet is.
Want als de mobo niet aangaat wanneer je de aan-knop indruk dan duidt dit meestal erop dat de CMOS jumper niet goed is teruggezet

Dus als ik het goed begrijp gaat het geheel niet eens aan?

l8r..
FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812

stroomkabel eraf, batterij er helemaal uit. Een nachtje zo laten liggen, dan weer batterij erin, stroomkabel erin. En als hij nu niet werkt, is er wel iets mis met je mobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 81619 schreef op 21 december 2003 @ 19:53:
[...]

Heb je de CMOS jumper wel teruggezet? ( op de juiste stand )
Want klinkt alsof die jumper er niet juis teruggezet is.
Want als de mobo niet aangaat wanneer je de aan-knop indruk dan duidt dit meestal erop dat de CMOS jumper niet goed is teruggezet

Dus als ik het goed begrijp gaat het geheel niet eens aan?

l8r..
FW
Nee inderdaad.. er gebeurt heeelemaal niks.. geen enkel stroompje gaat door het mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99403

zoiezo doet 166 mhz op een k7s5a het nooit, weet niet waarom maar is een kwaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IEDEREEN HARTSTIKKE BEDANKT..! HIJ DOETHET WEER :D Was tijdens transport van me pc (gister) een schakelaartje (de clear cmos) omgegaan idd.. Bedankt.. stomme fout.. 8)7 maja.. had dus niks met me oc te maken :D en heb nu ipv een 1530mhz athlontje een 1950mhz athlon 8) :) :> :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Ik heb ook wel eens hetzelfde meegemaakt (alleen dan met mijn kt133a mobo) dat mijn pc niet meer kon opstarten na een te optimistische overclockpoging :|

Ik ging dan eerst natuurlijk de CMOS clearen, maar toch gebeurde er niets :? ... begon al zo'n beetje te stressen, maar toen kreeg ik het idee dat mijn CMOS batterij misschien wel op was na zoveel jaar. Heb toen effe eenzelfde batterij uit een ander moederbord gehaald en erin gegooid en nog steeds niets :'( begon al uit te gaan van de ergste scenario, echter toen ik die originele batterij daarna terug zette op mijn moederbord gaf die weer teken van leven _/-\o_ ... wellicht heeft de wisseltruuk toch zin gehad.

zat ik dit effe te typen, heeft de TS het al gefixed 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door LoEnaTiQ op 21-12-2003 20:30 ]

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 100460 schreef op 21 december 2003 @ 20:18:
... Was tijdens transport van me pc (gister) een schakelaartje (de clear cmos) omgegaan idd....

Dit bedoel ik dus 8)7
Zie bovenstaande post.... O-)

Oké fijn te weten dat een mede PC'r weer kan tikke tikke... O-)

Veel plezier...

FW
Pagina: 1