Toon posts:

Win 2000 en XP blijven hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het tijdelijk even met een PIII 550 doen en wil daar dus win 2000 of XP op hebben.
Nu krijg ik echter tijdens het installeren al problemen, hij gaat vaak hangen.
Als het dan toch lukt om een van de 2 os te installeren dan hangen deze vaak na een paar minuten of seconden, het beeld staat gewoon volledig stil en de pc reageert nergens meer op.
Onder win 98 SE en XP draait alles wel ok.
Ik heb het volgende al geprobeert:

Andere processor ( zat eerst PIII 400 in )
Ander geheugen en verschillene banken geprikt.
Andere harde schijf.
Andere videokaart.
Geluidskaart eruit gehaald.
Andere cd-rom speler.
Harde schijf geformateert en XP erop gezet en eerst win98 of win 95 erop gezet en daarna XP eroverheen.

Dit alles mocht niet baten en het probleem blijft zich op precies dezelfde manier voor doen.
Iemand die weet waar dit aan kan liggen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je deze al doorgenomen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Sowiezo wil je geen update van 98 naar XP...dat werkt dus niet. Kan je HDD zijn of je mobo, misschien ook verkeerde BIOS-instellingen. Overigens iedere keer na inbouwen nieuwe hardware een bios-reset gedaan? WIl nog wel een helpen nl.

Suc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Blijf ie in safe mode wel draaien? Zo ja, dan kan je wellicht een IRQ probleem hebben, of andere hardware driver probleem. Mocht ie in safe mode ook hangen, dan zit het helaas toch dieper dan software.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.