[win2k] Cd-rom/DVD duidelijke naam in Explorer

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is er een manier om in win2k net zoals in winXP een naamgeving te geven aan je 'Compact-Disc-Drives' ? Want ik gebruik de drives redelijk weinig, moet ik steeds gaan checken welke drive nu de cd is en welke de dvd.
Heb de search gebruikt, maar niet echt iets bruikbaars gevonden ?!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoe bedoel je? In explorer staat in W2K ook aangeven "Compact Disk (E:)" ofzo. Dat is toch een duidelijke aanwijzing? Of wil je de letters wijzigen? Bijv R: ipv E:? Dat kan via de disk management.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik denk dat hij bedoelt dat hij zijn cd-speler "cd-speler" wil noemen en zijn dvd-speler "DVD-speler"oid. Dit ipv cd/dvd-station.

Ik heb dit probleem ook en heb er ook al naar zitten zoeken zonder resultaat helaas.

[ Voor 24% gewijzigd door max op 20-12-2003 14:18 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Microkid schreef op 20 december 2003 @ 14:15:
Hoe bedoel je? In explorer staat in W2K ook aangeven "Compact Disk (E:)" ofzo. Dat is toch een duidelijke aanwijzing? Of wil je de letters wijzigen? Bijv R: ipv E:? Dat kan via de disk management.
Inderdaad, ik bedoel het zoals Fire_escape zegt. Wel jammer dat je ze zelf geen naam kan geven... :/

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[quote]Blizard schreef op 21 december 2003 @ 16:12:
[...]
laat maar

[ Voor 62% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 21-12-2003 21:16 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat je wel kan doen, is je cd/dvd-speler een letter geven die eerder in het alfabet voorkomt dan je cd/dvd-speler (cd/dvd-speler zelf te kiezen) B)

Bijv cd-speler d: en dvd-speler z:; ik noem maar wat..

[ Voor 17% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 21-12-2003 21:30 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Pagina: 1