Longhorn op VMware

Pagina: 1
Acties:

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-08 15:40
Ik probeer windows longorn 4051 op vmware 4.0.5 aan de praat te kijgen. hij doet het nu wel (nadat hij meer dan een half uur bezig was hardware te detecteren) maar nu kan ik vmware tools en drivers niet installeren (guest os "other").

Is hier een patch voor of kan ik die drivers zelf ergens vandaan halen ofzo?

ik heb al op google en got gezocht maar ik heb nog niets kunnen vinden met betrekking op die vmware tools zelf

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Aangezien project Longhorn nog niet wordt ondersteund door VMWare (aangezien het nog in ontwikkeling is), zijn er nog geen VMWare Tools voor te vinden. Ben je officiele beta-tester @ Microsoft? Zo ja, vraag hen om support. Zo nee, haal die iso maar van je schijf af, je bent illegaal bezig.

Tip: Probeer de drivers van Windows XP. Longhorn build 4051 verschilt geloof ik niet zo veel van Windows XP qua VMWare aansturing...

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Longhorn wordt nog niet ondersteund op VMware 4.05. Ze zijn nu met een beta bezig voor VMware 4.1 die wel Longhorn ondersteuning gaat bieden.
Maar met een beetje proberen lukt het wel. Ik heb Longhorn ook onder 4.05 draaiend gekregen. Als je de VMWare tools installeerd gilt Longhorn dat ze niet gesigned zijn, maar als je dit doordrukt krijg je ze wel geinstalleerd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Aangezien je in het bezit van de PDC release bent neem ik ook aan dat je toegang hebt tot MSDN Subscriber Downloads, zo ja haal dan even Microsoft Virtual PC 2004 op. Draait ie perfect op, bij ons zijn we m al flink aan het testen (en een collega van mij is er al achter dat hij niet helemaal compatible is met Tablet PC's :p). Daarnaast is Virtual PC compatible met een hele lading andere Operating Systems die VMware totaal niet ondersteund. Zo heb ik BeOS al vrij goed zien draaien in een VPC window ;) (en in VMware crasht hij al genadeloos bij het booten vanaf de installatie CD)

VMWare is afaik niet compatible met Longhorn en zal dat voorlopig ook niet worden denk ik... jammer maar helaas.
edit:
blijkbaar dus wel :p

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 20-12-2003 14:38 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@mindcrash: grappig dat jij zegt dat jullie zo tevreden zijn over Virtual PC. Ik heb een collega die er ook mee bezig is geweest (VPC + Longhorn) en dat bleek een drama. Installeren duurde ruim 3 uur en het performde voor geen meter. Wellicht is VPC nog niet helemaal volwassen ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ttts
  • Laatst online: 12:48
Als je "windows xp" kiest en niet "other" als os dan werkt alles perfect (maar redelijk traag vindt ik)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DiLDoG
  • Laatst online: 27-08 15:40
ok thnx voor replies allemaal, ik zal het eens proberen als windows xp.
Pagina: 1