Straks nieuwe harddisk halen

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ga straks een nieuwe harddisk kopen, mijn andere 2x60gb vertonen allebei rare dingen en vertrouw ze niet meer, hoewel ze in principe goed lopen. Het betrefd hier beide Maxtor schijven.

Nu wil ik dus een nieuwe kopen. Wil een 8mb variant, omdat deze sneller is dan een 2mb variant en de schijf zelf hier hopelijk minder door mee word belast. Wil als vanzelfspreken eentje die NIET uitvalt of crashed, al begrijp ik dat je dit nooit zeker kunt weten. Wat mij alleen zo irriteert is dat ik weinig mensen ken die schijf uitvallen hebben, enkel computer hobbyisten en mensen hier op tweakers. Zelf heb ik de laatste 4 jaar 3 schijven naar de eeuwige jachtvelden zien verdwijnen.

Overweeg dus nu een WD schijf, maar ken het merk niet zo goed, en de 8mb 80gb versie is alleen in ATA100 te verkrijgen, wat voor de schijf natuurlijk niet veel uitmaakt, maar de 8mb geheugen wel langzamer maakt.

Graag zou ik wat tips krijgen voordat ik overga to aanschaf.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 09:49
search wil nog wel eens helpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dracula op 20-12-2003 13:58 ]

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:35

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ik heb de WD800JB , de 80 GB versie met 8 MB cache.
Deze geeft soms wel lage scores in bvb ATTO ( mijn WD 20 GB met 2 MB Cache gaat soms sneller...) , maar dat belet niet dat veel tweakers er erg goede scores mee halen.
Verder is het mijns inziens een erg betrouwbare schijf die ook nog een stil is.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

DatraxZ schreef op 20 december 2003 @ 14:03:
Ik heb de WD800JB , de 80 GB versie met 8 MB cache.
Deze geeft soms wel lage scores in bvb ATTO ( mijn WD 20 GB met 2 MB Cache gaat soms sneller...) , maar dat belet niet dat veel tweakers er erg goede scores mee halen.
Verder is het mijns inziens een erg betrouwbare schijf die ook nog een stil is.
Blijft idd een erg goede schijf, ook de nieuwere Maxtor modellen kunnen me wel bekoren, hoewel ik meer probs gehad heb met Maxtor schijven en dus lekker bij WD blijf.

Die lage ATTO scores liggen vast niet aan de schijf, btw :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Okasha
  • Niet online
en jullie hebben het dan dus over het ATA100 model?
De snelheid hiervan is dus gewoon prima. Gaat deze harddisk
over het algemeen als betrouwbaarder door de markt
dan de Maxtor? Heb nu extra casefans om de schijf in
het vervolg extra te coolen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Cooling is niet zo'n probleem, de WD800JB wordt niet zo warm.
Betrouwbaarder dan Maxtor? Tsja, daar kun je moeilijk wat over zeggen...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Okasha
  • Niet online
brrr moeilijke keuzen vind ik het. Ik denk toch dat ik voor de WD8mb ga, helemaal als er hier, en op andere sites word gezegt dat hij niet zo warm word. Die maxtor 60 7200rpm die ik had, werd wél erg warm is mijn ervaring. Helemaal toen ik er eerst geen extra cooling bij had hangen.

• -krekel-
  • Laatst online: 30-11-2025
ik zou ook voor de WD gaan...... ik heb altijd al met WD gewerkt (ik heb zelfs nog een 2 gb schijfje liggen van +/- 7 jaar die het npg steeds prima doet) Ik heb de 80 GB variant en de 120 GB variant, allebij met 8 mb cache, en nog nooit problemen gehad....

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:05
waarom eigenlijk de 8MB versie?
volgens benchmarks van T.net is de 2MB versie bijna net zo snel, iig niet genoeg verschil om het verschil in prijs goed te maken

ga gewoon voor een 2MB

TheS4ndm4n#1919

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-03 12:35
Ik zou een schijf kiezen uit de Hitachi 7k250 series. Snel (soms zelfs sneller als een Raptor), koel en stil. Wat wil je nog meer?

nieuws: Hitachi DeskStar 7K250 harde schijf aan de tand gevoeld

[ Voor 17% gewijzigd door MOmax op 20-12-2003 14:35 ]

• -krekel-
  • Laatst online: 30-11-2025
het prijs verschil tussen de 2 MB cache variant en de 8 MB cache variant is eigenlijk miniem. Het scheelt misschien 10 euro ofzo, maar dat vind ik in verhouding tot een nieuwe schijf (150+ euro) eigenlijk verwaarloosbaar klein, en je kan er hele goeie performances mee halen, vooral als het een schijf is waar je OS op draait oid.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Harddiskreviewsites kun je via de FAQ van dit subforum vinden en de betrouwbaarheid van de schijven kun je via Tweakers.net, GoT-search en Storagereview.com vinden :) Neem gewoon de schijf die jou op grond van de reviews/betrouwbaarheid het meest aanspreekt. Check dus de FAQ van dit subforum onder "Welke harddisk (...) moet ik nemen?" B)

Seagate staat overigens bovenaan qua betrouwbaarheid, als de snelheid jouw geen zak uitmaakt ;)

/zoekertje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.