Toon posts:

overclocken & geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n P3 650 overgeclocked door de FSB op 112Mhz te zetten.. Het draait allemaal stabiel, maar ik ben wat voorzichtig; Ik heb 1 geheugenstick van 128MB vn 100MHz erin zitten

Hoever kan ik gaan met overclocken met 100Mhz geheugen??

Verwijderd

Gewoon uitproberen, merk je het vanzelf.

Verwijderd

zodra dat je pc vreemd gaat doen zoals spontane vastlopers eruit knallen bij 3Dmark of Timedemo in Quake moet je gewoon een stapje terug doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou um theoretisch de FSB op 153Mhz kunnen zetten met 100Mhz geheugen? :P
'k vraag me af of je het na een tijd ook kan ruiken :)

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ja het kan wel,
maar je pc post dan niet meer denk ik !

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 21:30

_mARCO_

Hier staat niks

Kijk voor de gein eens naar je geheugenmodule. Als het goed is zie je op de chips een code staan, gevold door een - en een cijfer. Iets van ABC12DE34 -8 ofzo. Die 8 staat dan voor het aantal nanoseconden toegangstijd wat die RAM-chips theoretisch hebben.

Vrijwel alle geheugenchips hebben een redelijke speling. PC100 geheugen maakt vaak gebruik van 8 nanoseconde RAM chips, en die kunnen theoretisch makkelijk tot de 125 Mhz. Normaal gesproken zou je dus wat geheugen betreft wel op de 124 Mhz FSB kunnen draaien. Let dan wel op een paar dingetjes:

- Geheugentimings voor de zekerheid eerst op 3-3-3 zetten, kan later altijd nog omlaag
- Harde schijf is soms niet blij met hoge PCI-bussnelheid. Dan wil het soms helpen de U-DMA uit te zetten
- Soms heeft het verhogen van de I/O spanning ook wel eens nut

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu draaien op 124Mhz met de geheugentimings op 2-2-2, al een paar keer 3DMark2000 gedraaid en een grazende }:O

Draait tot dusver zonder problemen en de CPU temp blijft toch lager dan ik verwacht had (40 met standaard koeling)

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik heb 2x 128MB PC100 dimms van 8ns, 2 verschillende merken(onbekende merken), theoretisch(en ook in praktijk) kunnen die tot 125MHz, ze lopen nu allebei op 133MHz met 3-3-3 cas settings, ik heb ze ook wel eens op 140MHz gehad, maar toen had ik vreemde dingen met me modem, dus ben ik maar weer naar de 133MHZ gegaan...
Pagina: 1