Ik heb laatst een nieuwe WLAN netwerkkaart gekocht (Linksys 54 Mbit/s). Nadat ik het kaartje in de pc heb gezet start de hele pc niet meer op. Ik zie het beeld niet meer en ik moet de aan/uit-knop langer dan 5 seconden in houden voordat hij uitgaat. Ik een nieuw kaartje gehaalt, omdat ik dacht dat het kaartje er niet helemaal in paste, maar dit lost het probleem ook niet op. Heb het ijzeren houdertje waarmee je het kaartje vastschroeft verwijdert, zodat het kaartje er helemaal inpast, maar nog werkt het niet.
Misschien is het een instelling van de BIOS die verkeerd staat of misschien klopt er iets anders niet, maar ik weet het niet meer.
Mijn systeem:
P2 400 op een intel moederbordje
Van boven naar beneden:
AGP: GForce 2 mmx 400 (64MB)
PCI 1: leeg
PCI 2: Sweex netwerkkaart 10/100 mbit, geprobeerd te vervangen door Linksys Wlan 54 Mbit/s
PCI 3:Modem
PCI 4: Leeg
ISA 1 en 2: leeg
ISA 3: Soundblaster geluidskaart (5jaar oud)
Ik heb ook al geprobeerd alle pci eruit te halen en de linksys op PCI 2 en 3 te zetten, maar dit verandert niets.
Hij heeft het op een moment gedaan, maar toen liep de pc helemaal vast na 5 seconden.
Waar ligt het aan? Past het PCI-kaartje niet? Is er iets fout in de Bios, moet ik de volgorde van de kaartjes veranderen?
Antwoorden graag in normaal Nederlands, want ik weet ook niet alles.
Misschien is het een instelling van de BIOS die verkeerd staat of misschien klopt er iets anders niet, maar ik weet het niet meer.
Mijn systeem:
P2 400 op een intel moederbordje
Van boven naar beneden:
AGP: GForce 2 mmx 400 (64MB)
PCI 1: leeg
PCI 2: Sweex netwerkkaart 10/100 mbit, geprobeerd te vervangen door Linksys Wlan 54 Mbit/s
PCI 3:Modem
PCI 4: Leeg
ISA 1 en 2: leeg
ISA 3: Soundblaster geluidskaart (5jaar oud)
Ik heb ook al geprobeerd alle pci eruit te halen en de linksys op PCI 2 en 3 te zetten, maar dit verandert niets.
Hij heeft het op een moment gedaan, maar toen liep de pc helemaal vast na 5 seconden.
Waar ligt het aan? Past het PCI-kaartje niet? Is er iets fout in de Bios, moet ik de volgorde van de kaartjes veranderen?
Antwoorden graag in normaal Nederlands, want ik weet ook niet alles.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.