[Holland Electro DVD-recorder] Iemand al ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ik zie net op TV een Holland Electro DVD-recorder (+/- RW :) ) Quanta costa? 319 euro. Da's geen geld voor zo'n ding. Af te halen bij de blokker. Alleen heeft er al iemand ervaringen?
Veel kan ik er (nog) niet over vinden, als alleen:
http://www.blokker.nl/sho...tie=*%20ONZE%20FOLDER%20*
en
http://www.hollandelectro.nl/blokker/index1.html

Wat heeft dat ding voor in- en uitgangen? Snapt ie ook DiVX / Xvid, of is dat middels een flash update te doen ofzo? Zit er per ongeluk (ik gok van wel voor dat geld) Linux onderhuids?

Ervaringen iemand?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten.
Ik zal hem ook staan en dacht... hmmm interessant.

Er staat zelfs op ddat ie Progressive scan ondersteunt.

Iemand al ervaringen?

Edit:
Is ie eigenlijk gelockt (met regiocode???)

[ Voor 14% gewijzigd door Kets_One op 29-12-2003 13:41 ]

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

Verwijderd

Ja ben beniweuwd, divx enzo lijkt mij leuk :)

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
zag van de week zelfde staan bij de Sligro voor 199 euro

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23

-ET-

Phone Home

Mijn schoonvader heeft die van de sligro gekocht. Echter ik vind de tv tuner verbazend slecht. Of de kabel die erbij zit is bout. Antenne direct in de tv perfect beeld. Antenne via de dvd recorder en dan naar TV onwijs veel ruis.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n ding gekocht bij Megapool.
Werkt prima, maar de tuner laat zich niet afstemmen op de + en _ kanalen van de kabel.
Tenzij iemand weet hoe dat moet, de handleiding rept er niet over.
Als hij uit staat, dwz de powerknop op uit, dan werkt de antenneuitgang ook niet meer, vandaar de ruis die ontstaat op de tv die er achter op aan is gesloten.
Het ding moet dus altijd in de sb modus staan, of je moet het antenne signaal splitsen, zodat je de tv en de recorder afzonderlijk aan kunt sluiten.

Verwijderd

Was ik nog vergeten te vermelden.
Bij Blokker heet het Holland Electro, bij Megapool is het Home Electronics.

Op internet kan ik verder geen letter vinden over dat apparaat, dus firmware flashes enzo zit er voorlopig niet in.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Hier vind je al een firmware update http://www.service.shop.n...501952&categoryId=2024370
Ik hoop dat iemand iets nuttigs over deze DVD-recorder kan vertellen??

"Soylent Green is people!"

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 15:43:
Ik heb ook zo'n ding gekocht bij Megapool.
Werkt prima, maar de tuner laat zich niet afstemmen op de + en _ kanalen van de kabel.
Tenzij iemand weet hoe dat moet, de handleiding rept er niet over.
Als hij uit staat, dwz de powerknop op uit, dan werkt de antenneuitgang ook niet meer, vandaar de ruis die ontstaat op de tv die er achter op aan is gesloten.
Het ding moet dus altijd in de sb modus staan, of je moet het antenne signaal splitsen, zodat je de tv en de recorder afzonderlijk aan kunt sluiten.
tuner afstemmen heb ik niet naar gekeken. Zal mijn schoonpa eens vragen als ik er weer ben. In stanby modus had ik nog niet geprobeerd. Laat ik hem doen :P

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor dit geld zou ik ff doorsparen, ik heb al Panasonic recorders gezien voor +/- 380 euro, dan heb je tenminste een fatsoenlijk merk dat ook timeslip en DVD-RAM aan kan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

GrrRon bedankt voor de link.
Ik heb de firmware ge-upgrade. Hierna verscheen er een nieuwe menu entry bij de setup van video, waardoor het mogelijk is om kanalen te editten.
Je kan nu gewoon de freq invoeren. Heheh dat werkt eindelijk.

Ervaring tot nu toe:
Het beeld van de tuner is minder scherp dan die van de tv.
Het programmeren om programma's op te nemen is erg spartaans.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:34

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, als je dan toch erg geldbewust bent, een Vestel DVD+R/RW recoder voor 299 euro bij IT's.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Beste,
heb ook de nieuwe firmware geinstalleerd, echter met automatisch zoeken kom ik nog niet veel verder, blijven nog steeds 17 kanalen.
Overigens is de handleiding niet compleet, je zou ook de reclame moeten kunnen skippen. Staat niets over in de handleiding maar wel bij de technische specs.

Verwijderd

reclame overslaan is alleen een toets "CM skip"
en hij slaat 30 sec over
maar door middel van hoofdstuk toevoegen en verbergen
kan je het met afspelen helemaal overslaan

ik heb iets opgenomen op een dvd-rw
nu wil ik het op me pc bewerken maar ik zie alleen maar
de eerste opname ??? en opname 2 en 3 niet
ik kan ze wel afpelen op me pc maar ik zie ze niet op
het schijfje staan om ze te kopieeren
weet iemand een oplossing ??

ik heb hem al compatibal gemaakt maar dat haalt weinig uit!!
:(

Verwijderd

De recorder HEDVDR-960 is van Holland Electro, een merk dat vroeger bekender was dan nu. De produktie vindt tegenwoordig plaats in China. De recorder is alleen geschikt voor opname op dvd+rw (rewritable) en dvd+r (once only) HE heeft maar 1 dvd recorder op de markt, n.l. deze. De importeur en service centre is gevestigd in Zwolle. Bekend onder de naam Boxford. Op internet te vinden: www.boxford.nl Ook de firmware-update's zijn hier te downloaden + handleiding hoe je deze moet installeren.

Aanvankelijk worden de tv zenders (cable) slecht gevonden, maar dit kan met de de update (5.11a) opgelost worden.
Het tv en scart signaal wordt alleen doorgegeven als de recorder op standby staat. Indien op de schakelaar uitgezet, treedt er ruis op bij het tv signaal en er wordt geen scart signaal doorgevoerd.

Voor Progressive scan (volledig aantal beeldlijnen pal signaal) dient de tv voorzien te zijn van een aparte ingang hiervoor. Via scart, svhs of composiet ingang is het beeld interlaced (helft beeldlijnen, wisselend met 50 Hz, geeft het totale beeld)

Voor deze prijs (319 E) levert de recorder een prima beeldkwaliteit, vooral op de SP stand. (2 uur) Op de stand LP en EP (3 en 4 uur) is de kwaliteit te vergelijken met video. Op de stand HQ (1 uur) welke de beste zou moeten zijn, treedt echter blocking op! Het opnemen op dvd+rw gaat prima. Opname op dvd+r kan echter soms misgaan! De dvd's worden of niet meer door de recorder zelf herkend (no disc), of spelen niet af in andere merken spelers. Misschien gevoelig voor het merk dvd's? Of instabiel branden? (t.g.v.firmware)
Wil men hier zeker zijn van een foutloze dvd+r, kan men de opgenomen dvd+rw via de pc naar een dvd+r kopieeren met b.v. clone dvd. (niet met authorisatie - software) Dubbel werk? Beter dan af en toe een verknoeide dvd+r!

Eerste generatie dvd recorders waren in eerste instantie alleen geschikt om op dvd+rw op te nemen, maar werden door firmware updates ook geschikt gemaakt voor opname op dvd+r of -r
Hopelijk wordt het dvd+r probleem door HE ook door een nieuwe firmware update opgelost. De gebruiksaanwijzing en het functioneren van de afstandsbediening (ongevoeligheid) zijn zonder meer onder de maat!
Maar gezien de prijs is de recorder zeer acceptabel te noemen, zeker in relatie tot andere (veel duurdre) merken. Het is een goede vervanger voor de videorecorder. Ook geschikt om een opname van een camcorder op dvd te zetten!
Degene die veel beter wil, moet doorsparen! :)

Verwijderd

Ik heb de firmware 6.11 die je kunt downloaden van de boxford.nl website geïnstalleerd, en je kunt nu inderdaad mooi alle frequenties (zoek ze op via www.casema.nl) rechtstreeks invoeren.

Maar weet iemand of het mogelijk is om deze recorder regiovrij te maken en (belangrijker) om die macrovision copyprotection uit te schakelen. Het is zo'n aziatisch ding, dus het zal vast via de afstandbediening mogelijk zijn...???!!

BTW: ik heb ook al geprobeerd boxford hierover te bellen, maar schijnbaar slapen ze daar van 09:00 tot 18:00 ... :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:37:
Ik heb de firmware 6.11 die je kunt downloaden van de boxford.nl website geïnstalleerd, en je kunt nu inderdaad mooi alle frequenties (zoek ze op via www.casema.nl) rechtstreeks invoeren.

Maar weet iemand of het mogelijk is om deze recorder regiovrij te maken en (belangrijker) om die macrovision copyprotection uit te schakelen. Het is zo'n aziatisch ding, dus het zal vast via de afstandbediening mogelijk zijn...???!!

BTW: ik heb ook al geprobeerd boxford hierover te bellen, maar schijnbaar slapen ze daar van 09:00 tot 18:00 ... :(
Ik kreeg gisteren contact .Lijkt mij dat er 1 vriendelijke dame aanwezig is en de technise man volgende week aanwezig is .Het updaten lukte niet volgens de toegezonden info .bleek dat de cd gewoon gestart kon wordren en de firmware automaties update,Geen gedonder met returm /info/8/8/8/8 dat werkt nl niiet bij mij .ook de naam samsung heb ik niet gezien

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 21:11:
reclame overslaan is alleen een toets "CM skip"
en hij slaat 30 sec over
maar door middel van hoofdstuk toevoegen en verbergen
kan je het met afspelen helemaal overslaan

ik heb iets opgenomen op een dvd-rw
nu wil ik het op me pc bewerken maar ik zie alleen maar
de eerste opname ??? en opname 2 en 3 niet
ik kan ze wel afpelen op me pc maar ik zie ze niet op
het schijfje staan om ze te kopieeren
weet iemand een oplossing ??

ik heb hem al compatibal gemaakt maar dat haalt weinig uit!!
:(
Ik gebruik clone dvd en dan optie kopieer dvd titels om een file op hd te zetten .door prgressive scan staan deze er dubbel op en je moet dus even kijken welke file wel word weggeschreven anders crasht de software dar op en monteer dan met tmpenc author software

Verwijderd

Deze recorder is identiek aan : Mustek DVDR100A , ARLINK DVD-R320 , YUKAI DVDR100A

Een webpage waar zaken op staan die verdacht veel op deze recorder lijken, zie deze link:

www.area450.com/thesampozone/players/md40597.htm

Verwijderd

Ik heb 'em afgelopen week ook gekocht.
Er is alleen een probleem. Ik heb de nieuwe firmware geïnstalleerd en alle zenders zijn gevonden.
De zenders op volgorde gezet in de Favorite-lijst.
Maar als ik geprogrammeerd op wil nemen gaat het mis.
Ik programmeer bijvoorbeeld PRG001 (is bij mij kanaal 24). De recorder neemt op, maar geen PRG001 maar PRG024. Volgens mij koppelt ie het kanaal aan de favorite-lijst, of doe ik iets fout ?

Verwijderd

Ik heb 'm ook gekocht. Het probleem met de + en - kanalen kan je oplossen door ALLE kanalen te selecteren. De tuner van de DVD blokkeerd automatisch deze kanalen maar je kan dit opheffen door de channellist op te roepen en alle kanalen die ge-disabled zijn actief maken (enter knopje). Dan moet je wel een behoorlijk eind zoeken om uiteindelijk op de juste kanaal te komen maar het werkt dan wel.

Dan heb ik nog een ander "probleem" geconstateerd. Als ik een programma wil opnemen en maak gebruik van de programeerfunctie, krijg ik, als ik een programma vanaf bv 23:00 uur tot 02:00 (de volgende dag) wil opnemen, een Input Error. Weet iemand hoe dit opgelost moet worden?

Mijn bevindingen tot nu toe zijn bevredigend. Helaas heeft de recorder geen DTS functie maar daar gebruik ik een andere speler voor. De opnamekwaliteit is redelijk tot goed (echter op extra lange speelduur komen er wel veel strepen in het beeld).
LP is m.i. nog de beste stand (3 uur).

Wat ook vreemd is dat je bij het programeren van op te nemen programma's de begintijd moet indrukken en HOELANG je wilt opnemen (i.p.v. een eindtijd zoals op de meeste (bijna alle) videorecorders. Overigens heb ik 299 betaald voor dit apparaat. Een beetje merk rekent toch al gauw 499, maar dan krijg je wel wat meer functies (showview, etc). Je kan niet alles hebben voor driehonderd eurie.

Verwijderd

Ook nog een weetje: wis geen DVD-RW via je computer maar doe dit op de recorder zelf (bij een volle disk duurt dat 3-4 minuten). Indien je 'm wist via bv Nero, is de disk niet meer te gebruiken op de recorder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 15:48:
Ik heb 'em afgelopen week ook gekocht.
Er is alleen een probleem. Ik heb de nieuwe firmware geïnstalleerd en alle zenders zijn gevonden.
De zenders op volgorde gezet in de Favorite-lijst.
Maar als ik geprogrammeerd op wil nemen gaat het mis.
Ik programmeer bijvoorbeeld PRG001 (is bij mij kanaal 24). De recorder neemt op, maar geen PRG001 maar PRG024. Volgens mij koppelt ie het kanaal aan de favorite-lijst, of doe ik iets fout ?
beste,
Heb het zelfde probleem gehad, houdt prog001 en channel 001 gelijk, voer vervolgens de frequentie van het kanaal in en dan neemt hij van kanaal 1 op.
m.vr.gr.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:39:
[...]

Ik gebruik clone dvd en dan optie kopieer dvd titels om een file op hd te zetten .door prgressive scan staan deze er dubbel op en je moet dus even kijken welke file wel word weggeschreven anders crasht de software dar op en monteer dan met tmpenc author software
beste,
Volgens mij werkt het compatible maken alleen met een DVD-R, en met een DVD-RW moet je volgens mij afsluiten/finalyze gebruiken.

Helaas lukt het mij op geen enkele manier om een afgesloten DVD-RW op een gewone DVD speler af te spelen.

Verwijderd

Hee hallo, ik heb dus het zelfde probleem met geprogrameerd opnemen, bij een ingestelde opname van prg001 wordt er bij mij op ch043 op genomen en dat is dus niet de bedoeling, ik heb geprobeerd prg001 gelijk te zetten met ch001 maar dat werkt bij mij dus niet, want ch001 geeft geen beeld. ????

Dussss weet er al iemand meer ???

Bethere

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 23:52:
Hee hallo, ik heb dus het zelfde probleem met geprogrameerd opnemen, bij een ingestelde opname van prg001 wordt er bij mij op ch043 op genomen en dat is dus niet de bedoeling, ik heb geprobeerd prg001 gelijk te zetten met ch001 maar dat werkt bij mij dus niet, want ch001 geeft geen beeld. ????

Dussss weet er al iemand meer ???

Bethere
ik heb zelfs geen ch1, blijft constant naar ch2 gaan,
alles al geprobeert, update, kabel/antenne enz.
de update heeft ook de mogelikheid van add/delete weggepoetst, ik kan hem tenminste niet meer vinden.
dus voor de goede orde, wat een gekloot met de tuner, zeker voor de update, maar de probemen zijn nog voorbij.
toch maar een andere, duurdere kopen, maar ik ben over de opname kwaliteit positief

Verwijderd

Ik heb de leverancier gemaild dat ze de scheduler-programmering t.b.v. de tv-kanalen moeten aanpassen want daar ziet een behoorlijke fout in.

Voor degene die het nog niet weten:
Dit apparaat kan wel DTS aan.

Verwijderd

Ik hoop dat ze weer gauw met een firmware update komen want de 6.11a is nog niet okselfris. Zelf neem ik meestal via de scart ingang van de digitale tv op, dus geen gedonder met kanalen. Maar het apparaat moet ook via een simpele kanaalkeuze te programmeren zijn en niet als ik ned.1 programmeer dat dan BBC2 wordt opgenomen.

Deze fout vind ik behoorlijk slordig.

Verwijderd

:) PROGRAMMERINGSPROBLEEM OPGELOST: :)

Een paar reactie's geleden meldde ik dat ik niet geprogrammeerd kon opnemen en er waren meer mensen bij wie dit probleem speelde.
Ik heb contact gezocht met Boxford en die wisten te vertellen dat de firmware op de site (6.11a) eigenlijk niet goed was.
Vandaag kreeg ik van Boxford een CD-tje met nieuwe firmware en nu werkt alles naar behoren.
Neem dus contact op met Boxford (Tel.: 0900 - 2025194)

Verwijderd

Dat is mooi nieuws. Ik hoop dat ze de software zo gauw mogelijk op het internet zetten dan hoeft niet iedereen te bellen.

Verwijderd

:) :(

Juist,.... er is dus weer een nieuwe firm ware beschikbaar, wanneer komt tie online ??

Verwijderd

Die update op de website van Boxford kan nog wel even duren, daarom heb ik het bewuste bestand en het stappenplan even op een website gezet zodat iedereen 'em gewoon kan binnenhalen.
Brand het UPD-bestand op een CD-tje en ga te werk volgens het stappenplan, dan moet het lukken.
Veel suc6.

Seymour

http://home.wanadoo.nl/c-b-b/HE%20DVDR960/

• Fellow11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik HAD eind 2003 een Holland Electro DVD-recorder (+RW) gekockt bij de Sligro. Die was toen in de aanbieding voor EUR 239,- (EX BTW) met gratis 10 bespeelde DVD's.

Ik had al gelijk problemen dat ik niet alle 30 zenders kon ontvangen. Bij mij bleef die steken rond 18 a 20 zenders. Wat op viel was dat dit voornamelijk de omroepen Ned 1, 2, 3 belgie, TV-Gelderland waren.... en nog enkele. Deze waren met geen mogelijkheid in te stellen (automatsch, handmatig was zelfs helemaal niet mogelijk)

Ik ben toen terug gegaan en kreeg een nieuwe mee. Het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat er een defect exemplaar tussen zit. Echter....hiermee had ik hetzelfde probleem. Waardoor ik het vermoeden kreeg dat dit een structurele fout was in het ontwerp. Ik heb toen mijn geld terug gekregen.

Uiteindelijk heb ik een DVD-R70 van Philips gekocht bij Saturn in Kleef. Deze was EUR 100,- goedkoper dan in Nederland en met 2 jaar garantie. Het mooie van deze recorder was dat het met Easy-link (Philips TV en Philips recorder) alle zenders in dezelfde volgorde van de tv in de DVD-recorder programmeerde. Gemak dient de mens... :*)

Ik ben dan nu wel duurder uit, maar vind dat ik toch een betere en betrouwbaardere recorder heb gekocht.

Mijn advies aan alle mensen is.... koop geen Holland Electro....daar krijg je spijt van...Heb je het onlangs gekocht...dan zou ik het terug brengen en het geld terug vragen (eisen als ze moeilijk doen). Print desnoods ervaringen en reacties uit van deze site en neem ze mee, want standaard zeggen de verkopers dat ze dit nog nooit eerder hebben gehoord.

Gr Fellow11

Fellow

Verwijderd

Dank zij Seymour2000 Heb ik nu de nieuwe firmware upd. (bedankt daar voor)

Bij mij werkt alles nu perfect, ik kan alle zenders nu ontvangen en met de timer van de juiste kanalen op nemen.

Ik ben te vreden.

groeten, bethere

Verwijderd

Ik weet van mijn ouders dat vroeger Holland Electro zeeeer degelijke huishoudelijke apparatuur maakte. Ik weet niet of deze DVD onder hetzelfde genre valt, aangezien het weer zo'n taiwanees model is waar fabrikanten hun eigen naam opzetten (ben effe de benaming kwijt 8)7 ). Maar als het dezelfde kwaliteit zou zijn als van de vroegere HE dan zou ik het wel weten. Mijn oma heeft een Holland Electro stofzuiger die nu ongeveer 35 jaar zou moeten zijn en tot op de dag van vandaag nog dienst doet.

Verwijderd

Afgelopen week heb ik van per post van Boxford een CD met de nieuwste firmware ontvangen en hiermee is ook het probleem van de favourites en de chanels opgelost.

Verwijderd

Hallo Liefhebbers,

Na een paar software-aanpassingen ben ik tot de conclusie gekomen dat de DVD-recorder van Holland Electro goed werkt. Ook een 6 uurs opname op de laagste kwaliteit gaat prima. Alspelen van MP3 gaat geweldig en Audio-cd is ook geen probleem.

Waarschijnlijk zal een duurdere DVD-recorder wat beter zijn, maar waar zitten dan de voordelen. Makkelijker kanalen opzoeken? Dvd spelers/recorders kunnen zonder al teveel hoge kosten worden gemaakt. Misschien is bij de Holland Electro recorder de kwaliteit van het loopwerk wat minder maar dat moet ik nog ondervinden.

Mensen, koop niet zo'n hele dure DVD-recorder je betaalt dan alleen een hoop geld omdat de DVD-recorders nog niet zo lang op de markt zijn.

Verwijderd

Hier nog een manier om hem regiovrij te maken of om hem in te stellen op een bepaalde regio:
Zonder disc in de recorder, toets op de afstandsbediening : 'setup', 'return', 'info' 8, 8, 8 en dan de gewenste regiocode (0= regiovrij) Boven in beeld verschijnt dan een melding welke regio er is ingesteld, wacht tot deze weg is, zet hem uit en weer aan en de code is gesaved.

/edit +

PS. Dit is voor de originele firmware. De nieuwe FW heb ik nog niet geprobeerd (geen problemen met de oude) dus ik weet niet of of het met de nieuwe FW ook werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 00:54 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 00:41:
Hier nog een manier om hem regiovrij te maken of om hem in te stellen op een bepaalde regio:
Zonder disc in de recorder, toets op de afstandsbediening : 'setup', 'return', 'info' 8, 8, 8 en dan de gewenste regiocode (0= regiovrij) Boven in beeld verschijnt dan een melding welke regio er is ingesteld, wacht tot deze weg is, zet hem uit en weer aan en de code is gesaved.

/edit +

PS. Dit is voor de originele firmware. De nieuwe FW heb ik nog niet geprobeerd (geen problemen met de oude) dus ik weet niet of of het met de nieuwe FW ook werkt.

Verwijderd

dit werkt ook wel met de dvd player provision 3100 van blokker ook bij blokker de .die optie welke word aangegeven is om de firmware te updaten van de dvd recorder.Na deze handeling krijgt men melding regio free

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2004 12:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 12:05:
dit werkt ook wel met de dvd player provision 3100 van blokker ook bij blokker .die optie welke word aangegeven is ook om de firmware te updaten van de dvd recorder.Na deze handeling krijgt men melding regio free
Pagina: 1