Toon posts:

usb PCI Card werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
K7S5a
AMD Athlon XP 1700+
256 MB DDR RAM
Win XP Pro NL

Heb net een (nieuwe) TRust 2 poorts USB PCI card geinstalleerd.
Gaat netjes, WIndows herkend hem en heeft de driver ook zelf geinstalleerd.
De apparaten die ik echter aansluit op beide poorten werken niet correct.
Een Sweex multi-cardreader wordt helemaal niet herkend en de webcam wel, maar geeft alleen zwart beeld.
Voor beide apparaten geld dat ze wel correct werken op de Onboard USB poort(!)
Heb de PCi card ook al es in een anders slot gedaan, maar dat maakt niet uit.
Is nu de conclusie dat de card defect is?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:40

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Zit er toevallig een OPTi chipset op die USB kaart?
Ik heb gehoord dat daar alleen maar problemen mee kwamen. Er komen dan ook een heleboel terug. Ik zou hem proberen om te ruilen tegen een betere.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
YESSS!!!!
heb dat toevallig zien staan tijdens het installatieproces..
In dat mooie tekstballonnetje in de systemtray,,

Kutt..
Ik dacht nog in de winkel dat het niet verstandig was om Trust te kopen, maar gaf ze voor een keertje'het vertrouwen'.
:'(
mee terug dus..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 21:27 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48

Meneer aard

Porsche rulez!

mentalmadnizz schreef op 20 december 2003 @ 18:05:
Zit er toevallig een OPTi chipset op die USB kaart?
Ik heb gehoord dat daar alleen maar problemen mee kwamen. Er komen dan ook een heleboel terug. Ik zou hem proberen om te ruilen tegen een betere.
Maar even een domme vraag, maar waarom maken ze niet een en de zelfde chipset voor alle appraten ook voor usb 1.1 en 2 :? Ik vind dit een beetje persoonlijk een kat in de zak kopen dan als je een OPTi chipset koopt en danv ervolgens erachter komen dat ie het niet doet met de appraten die jij hebt aangesloten.

Maar wat is hier de clue achter dit verhaal met deze OPTi chipset? Is dit gewoon een b-versie van de usb chipset :?

Ìk heb hiero gewoon een x aantal van die kaartjes liggen en hiermee werkt alles perfect @ oude pc` s die geen usb hadden.

Ik snap de pc wereld soms echt niet dat er naast A merken ook B merken op de markt zijn en daardoor soms een wat te brak B merk wordt verkocht op die trut kaarten; want trust is immers een B merk onder onze tweaker woorden.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
heb nog wat aanvullende info:

IRq's:
IRQ 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI OK
IRQ 5 NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 OK
IRQ 0 Systeemtimer OK
IRQ 8 Systeem-CMOS/Real-timeklok OK
IRQ 13 Numerieke-gegevensprocessor OK
IRQ 12 Trust Ami Mouse 300 Dual Scroll OK
IRQ 1 Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord OK
IRQ 6 Standaarddiskettestationcontroller OK
IRQ 4 Communicatiepoort (COM1) OK
IRQ 3 Communicatiepoort (COM2) OK
IRQ 10 Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat OK
IRQ 11 SiS 7001 PCI naar USB open host-controller OK
IRQ 11 SiS 7001 PCI naar USB open host-controller OK
IRQ 11 CMI8738/C3DX PCI Audio Device OK
IRQ 11 OPTi 82C861 PCI naar USB Open host-controller OK
IRQ 11 Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapter (Generic) #2 OK
IRQ 14 Primair IDE-kanaal OK
IRQ 15 Secundair IDE-kanaal OK

Kan iemand hier iets mee, ik zie dat op 11 wel veel apparaten zitten.
Hoe verander ik uberhaupt de posities, en zal dat het probleem oplossen

Verwijderd

Waarschijnlijk is de rede waarom er geen standaard versie's zijn voor usb poorten, dat er geen universele richtlijn is opgezet over hoe usb opgebouwd moet worden. Dit zelfde probleem zie je ook bij TFT schermen, ik bedoel dan de dode pixels.
Het grote verschil tussen A en B merken zit voornamelijk in de prijs. Kwalitatief verschilt het allemaal niet zo veel. Althans, daar heb nog helemaal niets van gemerkt.

In het apparaatbeheer vindt je de eigenschappen van de usb controllers. Vervolgens zijn onder het tabblad Bronnen de irq instellingen te vinden en aan te passen.

Verwijderd

Topicstarter
"In het apparaatbeheer vindt je de eigenschappen van de usb controllers. Vervolgens zijn onder het tabblad Bronnen de irq instellingen te vinden en aan te passen."

die eerste zin is correct, de tweede niet
het tabblad Bronnen bestaat daar niet.
vandaar ook mijn vraag hier.
jij hebt het wellicht over win 98?

Verwijderd

Topicstarter
Wil even melden dat probleem is opgelost door een nieuw Qtec kaart te kopen.
Deze is welliswaar wel 2.0 , maar werkt perfect.
Trust is blijkbaar dus écht rotzooi :'(

Verwijderd

Meneer aard schreef op 20 december 2003 @ 21:37:maar waarom maken ze niet een en de zelfde chipset voor alle appraten
Zo lust ik er ook nog wel een paar ;) Waarom maken/maakten ALI, VIA, SiS, Intel en AMD chipsets voor moederborden :? Waarom CPUs van AMD en Intel :? Waarom GPUs van nVidia, ATI en Matrox :?

Als ALI, VIA en SiS geen chipsets zouden maken, zou je computer wel een stukje duurder zijn (Intel en AMD het alleenrecht). Hetzelfde voor CPUs; wees blij dat AMD er is.
Oftwel, het geeft jou de keuze en het houdt de prijzen wat lager.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:38:
"In het apparaatbeheer vindt je de eigenschappen van de usb controllers. Vervolgens zijn onder het tabblad Bronnen de irq instellingen te vinden en aan te passen."
Ik heb het over WindowsXP. Bij mij zit er geen tabblad bronnen bij de eigenschappen van Hoofd Hubs, bij alle andere wel.
Dat was inderdaad niet helemaal juist van mij.
Pagina: 1